Alla inlägg under juni 2010

Av Pierre - 8 juni 2010 22:22

Tro om man kan fakturera lanstinget att jag ryckt ut på jobb under mammaledigheten? (ler) En granne ringde idag och var i upplösningstillstånd, du som är sjuksköterska du måste komma hit fort och ta med allt förband du har. Jaha det var bara att hoppa in i bilen och åka dit såklart. Mogge och jag höll på att packa bilen för fullt för att åka till stugan precis så han fick ta hand om Rasmus. Jag kom in i deras hall som såg ut som ett slagfält och mitt i allt blod låg deras HUND och blödde! Stackars lilla vän låg och tittade på mig. Hon hade skurit sig rejält i benet och förlorat en hel del blod, svansen var typisk tjock, alltså full med blod. Hon fick ett rejält tryckförband och vi lindade in henne i en filt sen var det bara att åka in med henne på vet.station, vi hade telefonkontakt med dem under tiden. Jag körde in dem i rasande fart ( En prio 1:a kan man säga, flin). blev sittandes i väntrummet ett bra tag tills grannen kom ut och sa att vi kunde åka hem för de hade sövt henne och försökte sy, alla senor till "tårna" var av så det skulle ta ett bra tag.

Ja, sent om sides kom vi iväg till stugan efter detta. Jag har städat och tagit med mig alla sängkläder, mattor, handdukar, dukar m.m hem för tvättning

Jag hade tänkt putsa fönstren och skura altanen oxså men det vart så ont om tid eftersom vi kom iväg så sent så det får vara till nästa gång man vill ju inte bara jobba när man är där heller. vi satt och myste lite på altan, åt kycklingsallad och drack kaffe och skrattade åt Jerichos alla upptåg, han är superlycklig i stugan, där kan han springa och busa fritt i skogen. vid halv fem bröt vi upp, dax att åka hem och göra middag och Chrisse kommer med bussen.

Hade tänkt måla lite ikväll men det började regna så det blev inget, det vart pälsvård på Jericho istället. Började i går att grundmåla lite småsaker som jag tänkt fixa i sommar 2 hyllor, en pall, ett litet bord och två stolar till. Allt blir vitt kanske jag gör något mer skojigt med pallen, vi får se... 

Måste ringa min granne imorgon och höra hur det är med vovven, stackarn,

har även en hel del tvätt att ta itu med ifrån stugan och ett besök hos svärfar Janne står på schemat, det är hans födelsedag imorgon.

En händelserik dag. Sov gott alla vänner för det ska jag göra, kram från annso

Av Pierre - 6 juni 2010 22:25

Då var denna helg till ända och fort gick det.

 Lördan vart en trevlig dag med mor och syster lite oplanerat. mogge hade ju varit ute på fredagkväll och skulle upp och snickra med sin bror på lördagsmorgon, gissa om det var någon som var seg i kolan, Annso fick köra den dan men snickra skulle han, lovat är lovat. Jag och Rasmus var kvar i stan under tiden. Vi åkte till syrran och hälsade på ,sen hängde hon på till morsan. Vi åkte till Österåsen och handlade plant, åh vad mycket fint, jag ville ha så mycket. Har b.l.a sneglat på ett "vattenfall" eller fontän i sten i flera år men blir för snål varje gång, dessamma detta år, men jag står och suckar efter den jämt. Har en förkärlek till sten av olika de slag, vet inte varför!?

Jag handlade i allafall plant till mina blomlådor och krukor och vi köpte även plant till papsens grav.

när vi åkte tillbaka så stod "Göteborgar`n" så lägligt på statoil så vi stannade såklart även där och köpte blommor. Jag köpte 2 stora hängväxter av honom som jag hängt upp ute på bron. Vi pausade en stund och tog en fika på shell och Rasmus fick äta, sen fortsatte vi till kyrkogården och gjorde fint vid graven och Lilleman passade på att bajsa ner sig såklart, det var bara att byta på honom på en parkbänk bland gravarna, han hade gjort ner sig ordentligt, trodde faktiskt att han skulle väcka dom döda med den stanken!!

Hämtade upp mogge på em. de hade faktiskt snickrat på bra fast han inte var i sitt livs bästa form precis, de hade byggt en köksö. det kommer nog bli ett skitsnyggt kök, vill oxså ha en köksö!!!!

På kvällen brann det i fingrarna, ville bara ut och plantera mina blomster.

Idag, söndag, skapligt väder, soligt och blåsigt omvartannat. vi hade en hemmapyzzlardag. Grävt i rabatter, tvättat, druckit kaffe hos grannen, chrisse har haft kompisar hemma och Sacharias kom och grillade med oss och hjälpte mogge att bära ut en stor balk på 5 m, vi specialgjorde den en gång till stugan då vi skulle göra altan där men vi använde aldrig den p.g.a att den vart för kort så den har legat i garaget i flera år, nu typ 10 år senare kommer den till användning, perfekt längd, ganska komiskt. Inget man lyfter i en handvändning precis men Sacha och mogge tillsammans är oslagbart!

Vi grillade grillspett, majskolvar, lök, och åt till pommes, beasås, sallad, vitlöksbröd. Avrundade med kaffe och snoddas. Riktigt gott

 Är fortfarande proppmätt!!!

Rasmus somnade ovanligt tidigt ikväll, det tar nog på att vi mest varit ute hela dan tror jag, kanske han vaknar ovanligt tidigt imorgon då, bäst att man kryper till kojs, säger godnatt här, kram annso

 

 

Av Pierre - 5 juni 2010 09:08

Har inte bloggat på några dagar men jag har inte orkat helt enkelt, vet inte vad det har varit denna vecka, jag har varit "skittrött" på kvällarna, det är inte likt mig som sitter uppe halva nätterna.

Idag är det lördag, blåser som tusan ute, det har det gjort 3 dagar nu man blir så less, vill ha sommar och sol!!!

Veckan har varit blandad, hemma och pyzzlat på och ute och flängt runt.

Varit på en trevlig mammaträff i parken, hälsat på en f.d arbetskompis, grävt i rabatter, hälsat på morsan m.m

Torsdan började det vara halvtaskit väder så då blev det en välbehövlig städdag hemma och en pälsvårdskväll. Jericho lossar en hel del hår just nu, han tappar mycket av underhåret, jag kammade nog ihop till en hel vovve till, tänkte att det kanske kunde få vara fint åtminnstonne nån dag extra när man skurat hela dan, om vovven är nykammad.

Fredag, samma väder, BLÅSER! Varit i stan hela dan, hälsat på morsan, handlat mat och lite andra ärenden. Hämtade upp chrisse från skolan, mogge stannade i stan för han skulle på fest, sen skulle de vidare på "valvet " och äta och svinga några bägare.

Jag gjorde det lättsamt för mig och stannade på Pizzerian Remsle när vi skulle hem vilket chrisse inte alls hade något emot, ha ha

Rasmus var så snäll och satt i en barnstol och åt ett bröd under tiden.

Fredagsmyset bestod i en långprommis runt Moforsen med Rasmus och vovven, och agerade frissa en stund, chrisse hade klippt sig tidigare på dan så jag hjälpte honom att färga håret svart som han brukar, sen blev det filmkväll. Det var mysigt att chrisse var hemma för en gång skull på en fredagskväll. vi tittade på en gammal guldrulle och käkade godis, lilleman somnade så rart i soffan med oss.

Nångång i natt kom en vinglig mogge hem, jag är snäll och låter honom få sovmorgon idag, det kan han behöva, undrar om han kommer ihåg att han väckte mig i natt och talade om typ hundra gånger hur mycket han tycker om mig (flin)

förmodligen inte....

vet inte vad som händer idag, ev skulle mogge hjälpa sin bror att snickra eller så åker vi upp till stugan, vi får se hur herrn mår...

Ha en bra dag, kram från annso

Av Pierre - 1 juni 2010 23:10

          

En underbar dag ute i solen, måste dela med mig av de första riktiga sommarbilderna.

vi har pyzzlat på ute hela dagen, började med att skura utemöblerna och ställt iordning dem, nu blir det sista sommaren vi har vår lilla trallhörna, var tvungen att föreviga det innan vi sätter igång med altanbygget. Den inglasade delen kommer att vara runt hörnet och den öppna delen där möblerna står nu.

Rasmus har suttit i gräset så snällt när jag har grävt i rabatterna, han har blivit så duktig att sitta nu. Stolt mamma var tvungen att ta fram kameran.

Har grävt upp en rabatt som försvinner p.g.a bygget och planterat om i de två andra.

När mogge kom hem så monterade han upp den gamla gungställningen efter storpojkarna. Är glad att vi har sparat den trots allt, vi har varit nära att slänga den några gånger för den har legat och skräpat i vedboden men nu kommer den ju till nytta. Jag köpte en babygunga sist jag var på Birsta så den blev invigd idag! Han skrattade så han kiknade i gungan, mamma mu framme med kameran igen!

Jag tycker om att sitta ute och äta i finväder så det blev middag ute i solen, fläskpannkaka till mogge och mig och tunnpannkakor till boysen. Rasmus fick prova en pannkaka och hallonsylt, tyvärr förevigade jag inte det, skulle nästan ha filmat det. Han vart aldelles tokig, ville bara ha mer, det var mumma!!!

Avslutade dagen med en kvällsprommis runt moforsen med Jericho, helt fantastiskt väder, njuter varje sekund av värmen!

Ha de gott, kram från Annso

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards