Alla inlägg under mars 2024

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå

Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom. 

Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på em när jag klivit upp, längtar mest upp till fjälls, "vårvintern" är en härlig tid   . 

 

Knoll och tott här hemma, har nog lite vårkänslor också, de springer ut och in hela tiden. Vi har försökt ha lite pälsvård på dem, med blandat resultat, ha ha ha. De byter päls nu och lossar hår som tusan. Sigge går bra att kamma men Maja sötnos blir tussig och tovig, henne måste vi använda saxen på, det räcker inte med att kamma. Det gillas inte alltid   .

 

   

 

Finns ingen som kan blänga så surt som hon, när det blir "tvångspälsvård".

 

Jag passade på att baka lite innan jag klev på jobbarhelg, för att ha till påsk. Det blev kubb denna gång, inte så vackra men goda. Vi var ju tvungen att provfika såklart   . 

 

 

 

Ska nog baka mer, om jag har tid och lust till helgen som kommer. 

 

Som sagt, så jobbade jag helgen sen. Inget spännande att säga om det, jobbar/sover mest. Var förbi och hälsade på mor på lördagkväll med syrran, innan nattjobb. Vi drack kaffe, tittade på tv och surrade en stund men hon var ganska trött, och orkade inte med oss så länge. Det är som det är, och gilla läget   hon var glad iaf att vi kom.

 

Söndag, hände inte mycket heller, jag sov ju såklart. på em fick vi faktiskt fikabesök som hade vägarna förbi, det var trevligt   . Längesen vi träffades, så tiden flög iväg när vi surrade. Rasse och hennes son fick lite "kompistid" samtidigt, det tror jag de tyckte var roligt. Han stannade kvar hos oss så han fick lifta  hem när jag skulle iväg på nattjobb sen  . 

 

Måndag, vakade jag av, sådär lagomt seg i skallen som man är på "vakavdagen". Gjorde ett ryck och ställde fram lite påskpynt, inte för att jag har så mycket av den varan, några tuppar och en duk   . Jag har gett upp med påskris, för katterna saboterar allt, spelar ingen roll om det står inne eller ute på bron, har provat både och. De blir helt tokig, precis som med julgran på jul.

 

   

 

Kvällen gick åt till att vara chaffis, sonen skulle på simträning. Medans han simmade, passade jag på att handla lite och tog en kaffekopp i väntan på att träningen var slut.

 

 

 

Sist ut ifrån Aqua arena....

Vilket vi är ganska ofta   .

 

Tisdag, skulle jag egentligen haft en ledig dag, men det blev en utbildningsdag. Det är rätt trevligt att få ett "brake" och göra sånt ibland, ifall man inte har sömnbrist. Jag hade nästan kunnat betala för att ligga kvar i sängen när klockan ringde 06.15, jag åkte 07.15 för att vara kl 08 på Österåsen. 

Det gick ändå bra att hålla sig alert under dagen, men jag var skittrött på kvällen.

 

       

En trevlig dag iaf med yoga, föreläsningar, god mat med goa arbetskollegor    Österåsens hälsohem är verkligen ett fantastiskt ställe.

 

Onsdag (idag)..... ja vad har jag gjort ? Sovit, för att gå på natt igen. Det blev "hattigt" denna vecka, men gör bara 2 nätter denna gång så, det går väl bra. Mogge tog Rasses gitarr och träning i kväll så jag fick slappa och ladda inför nattjobb igen   ( då hamnade jag här) ha ha ha, har förberett middag faktiskt, tills de kommer hem. Köket bjuder på fläskpannkaka idag. Onsdagar blir sena middagar eftersom Rasse stannar kvar i stan efter skolan. Han går direkt till kulturskolan och klinkar gitarr, efteråt går han på Heros ungdomsgrupp och gymmar. 

Under hösten försökte vi klämma in middag i mellan (något snabbt på stan) men dels blev det för stressigt och han mådde nästan illa på gymmet när han åt så nära inpå. Det funkar bättre att äta efteråt. Han får banan eller bars innan, för gymma på tom mage går inte heller. 

Detta funkar bra iaf, och vi behöver inte stressa in till stan så tidigt, win - win, kan man säga   .

 Nja.. har väl inte så mycket mer att förtälja denna gång, ska beta av mina 2 nätter och ser framemot en ledig helg.

Ha de gott så länge, kram fr Annso   

 

 

 

 

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see   

 

Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen också   . Det verkar vara någon slags morgonritual de har. De vill äta och ut ganska snabbt på morgonen, en snabbis på kanske 10 min, sen ska de in igen. Därefter ligger de och "chillar" hela fm. Ett ganska behagligt liv ändå måste jag säga.

 

Det var ett tag sen jag skrev, har inte haft ork, lust eller tid helt enkelt, men jag får väl försöka göra en " 2 veckors sammandrag"....

Jag jobbade mest under första veckan och det var en del stöttning med sonens skolarbete. Det är alltid mycket strax innan lov, prov och uppgifter som skall göras, det tog väl det mesta av den "fria" tiden. Vi kämpade in i kaklet och kunde pusta ut när det äntligen blev fredag, äntligen LOV. 

Det firade Rasse med att åka på "klubben" på fredagskväll och jag halvsov i soffan eftersom det var "vakaavdag" för mig   . 

 

Mogge hade jobbarhelg, så vi fick roa oss själva. 

Lördag sov jag ut och var mycket piggare iaf. Passade på att umgås lite med si under helgen, när Mogge ändå jobbade. Det var ett tag sen vi träffades (förutom när vi åker och hälsar på mamma på boendet då). Vi åkte på Eriks hjälpen, kollade runt på loppisen och fikade gott. Bara det, var trevligt. Mitt fynd blev en bok för 15 kr   ha ha ha. Sen följde hon med oss hem. Vi tänkte ha en myskväll tillsammans, laga någon god mat och kolla på mello. "Någon god mat" blev egen Langos. Mycket bök, stök och oljigt, men ibland är det roligt. Syrran fick vara första kavlare och jag stod vid fritergrytan   .

 

       

 

Gott vart det iaf, och vi åt langos så det stod ut genom öronen den kvällen... bha...

 

 Si sov över, och på söndagen tog vi en långfrukost framför tv n, det var ju Vasaloppet då. Det tycker jag är mysigt att titta på....

 

 

Grattis till Norge får man väl säga   . 

 

Måndag vart en dag med div. ärenden på stan. Rasse hade klipptid, välbehövligt. Det krävs en viss bearbetnings tid innan, vet inte varför han är så anti mot att klippa sig men "plödsligt händer det" och han säger ja. Då är det bara att smida medans järnet är varmt och fixa tid snabbt. 

Han vart så fin så, tror han var nöjd själv och följde med och handla mat o.s.v utan protester. 

Jag jobbade mån - ons natt. Under tiden fixade och förberedde grabbarna inför fjällen.

 

   

 

Mogges skoter är lastad, den andra är redan där uppe.

 

Tillslut var det dags att rulla upp mot fjälls, som Rasse hade längtat. Han fick faktiskt styra lite vad vi skulle göra på sportlovet. Hans önskan var bara att åka skoter, pimpla och ha´de gott så, det gjorde vi för hans skull   . 

Jag är alltid skraj att vara ute på isar, men det behöver jag knappast vara där, när Mogge borrade med isborren försvann hela isborren i snön/isen, ha ha ha.

- Skraj ? Du kan för f....n köra en stridsvagn här

- Ja ja, ok !   .

 

       

 

Rasse fick pimpla som han ville, grilla mackor, köra skoter och vi avslutade dagen med ett besök på Johannas Bistro. Ska göra smygreklam   för vi åt den godaste viltgrytan jag ätit faktiskt, ett tips om ni har vägarna förbi i södra lapplandsfjällen, där vägen tar slut och vildmarken börjar, ha ha ha    .

 

       

 

Sen blev det skoterkörning såklart..... övningskörning kanske man kan kalla det. Inser ju att när det blir dags, är det jag som får sitta där bak.... for ever, om vi inte skaffar en tredje skoter... bha.... än så länge går det bra, vi får väl se....

 

               

 

Som vanligt är man inte så sugen att åka hem när det är dags, men det är ju inte så länge tills nästa gång, loven ligger tätt i år   . 

 

Ny vecka väntar, jobb och skola kör i gång igen. 

 

Min kära make är krasslig, ja han började känna av det redan när vi åkte till Borga. Vi har haft sjukstuga här hemma av och till, i en månads tid tror jag. Först jag, sen sonen, sen tog det om igen med sonen igen, och nu blev det Mogges tur och ska sanningen fram, börjar även jag vara krasslig i halsen "igen"..... bha.... blir så jäkla less. Det är väl meningen att vi ska köra 2 vändor allihopa       . Naturligtvis har jag jobbarhelg som väntar "igen", har inte tid med mer baciller..... ja ja, vi får se hur utvecklar sig. 

Skulle hälsa på min kära mor ikväll (var planen) men det får vänta, vill inte ta med mig baciller till henne. Har inte varit dit på länge p.g.a förkyldningar och sportlov och det verkar fortsätta som sagt. 

 

Nu ska jag sluta gnälla.... för ingen orkar lyssna på det ändå, ha ha ha.

 

Det var väl allt jag hade för denna gång, en fin fjälltripp har vi haft iaf, men som motpol till det, är vi förkylda igen. Livet på en pinne   Kram från Annso.

 

 

 

 

 

 

  

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards