Direktlänk till inlägg 20 februari 2024

Bra känslor

Av Pierre - Tisdag 20 feb 15:41

Hallå

Har nyss satt mig i soffan för en liten datastund, är ganska slut i knoppen och kroppen, framförallt i baken, ljumskar och armar ha ha ha..... redan ! Träningsvärken är på G. 

Har varit på ridning idag. Det har varit en jätterolig dag, med glada arbetskamrater, fina hästar, duktiga ledare, ridning såklart och god lunch efteråt med "ridgruppen". 

 

       

 

Den vita hästen "Curvis" vart min denna gång. Snäll och fin tjej, snabb på kommandon, behövde inte styra henne så mycket egentligen. Är tydligen en duktig hopphäst sa dom, men dithän ska vi inte, ha ha ha. Jag håller mig till start, stopp, höger, vänster,slalom mellan koner, göra  U- vändningar och skritta     än så länge......

Ren lycka skulle jag vilja säga, längtar redan tills nästa gång   .

 

Ja... vad har jag att säga om veckan som varit då.... jobbat och varit ledig i helgen. Naturligtvis ska det toksnöa när Mogge jobbar så.... vem åker på snöskottning ?

Mutade sonen att hjälpa mig    än så länge funkar det, ha ha ha. Vi kom överrens om, Thaimat = snöskottning.

Så, rolig vart vår fredagskväll. Det tog ganska lång tid, för det hade snöat mycket. 

 

     

Kvälls skottning och utlovad Thaimat   .

 

 Helgen har varit härlig på många vis, fantastiskt väder och mycket skidåkning   

Lördag, var vi i Näsåker. Rasse åkte med en kompis, och jag skötte grillning och mådde gott i solen.

 

         

 

Söndag, följde Rasse med en annan kompis till stan och åkte i Hallstabacken. Jag vart hemma och pysslade på med diverse saker som måste göras ibland, dammsugning, lagade mat,tvättade, bakade bröd till kvällsfika och som det brukar vara i detta hem, blir söndagskvällar, läxkväll. Denna kväll blev det i huvudsak matte.

 

T.o.m våra kissar har varit ute en del i helgen. De har ju varit riktiga soffpotatisar hela vintern, de gillar inte kylan och mycket snö men i helgen fick de nog lite "vår feelings" och ville ut och röra på sig   . 

Kanske blev för mycket frisk luft på en gång, ha ha ha, för sen låg de och sov som stockar båda två....

 

     

 

För det mesta är det ingen större lycka att hämta posten, mest räkningar och reklam, men ibland får man sig en överraskning  

 

 

Tack snälla si, vet hur man gör syrran glad   .

 

Ja, en ny vecka är påbörjad är ledig nu i början, sen går jag på mina nattpass inkl. jobbhelg väntar. Veckan började bra iaf med ridning, har lite andra trevligheter på agendan också men det får jag väl babbla om nästa gång. Ha de gott, kram Annso 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards