Direktlänk till inlägg 6 februari 2024

Sjukstuga

Av Pierre - Tisdag 6 feb 18:10

Halloj

Jaa... veckan vart verkligen inte som det var tänkt.... eller blir det nånsin det, egentligen ?

Började bra iaf, var ledig i början av veckan, sen var jag på utbildning "mitt i" om hot och våld. Det var bra tycker ja. vi stöter ju på både det ena och andra i vår branch, därefter gick jag på nattpass som sträckte sig fram till måndagsmorgon..... men så blev det inte. 

Redan på torsdagen kände jag mig risig men jag åkte och jobbade iaf, vilket är dumt. På morgonen tänkte jag att " bara jag tar alvedon och sover några timmar, blir det nog bättre". Självklart inte, var ännu risigare på em när jag klev upp. Svettades och frös om vartannat och en taggboll i halsen. Jag blev liggandes i soffan, typ i 2 ½ dygn. 

Ja... sen när jag orkade vara uppe på benen igen, så vart det Rasmus tur, med andra ord... sjukstuga.se   .

Min taggboll i halsen övergick till en förkyldning, är i skrivandets stund fortfarande snorig.. men pigg.

Jag samlade kraft och skjutsade iväg Rasse till "klubben" på fredagskväll iaf (då var han fortfarande pigg) bara en sån aktivitet blir ju skitjobbig, ha ha ha, men det var väl den enda aktivitet jag gjorde den dagen. 

 

 

Här har kidsen haft många roliga fredagskvällar genom åren   . 

 

På lördagen började även sonen klaga på halsont och inom ett dygn (söndag) vart det hans tur, då hade jag så smått börjat bli feberfri och "hungrig", ett friskhets tecken   . 

 

Det var bara jag som ville äta, Mogge jobbade helg, Rasse hade jag fullt tjå med att förhuvudtaget få i vätska. 

Jo, jag passade på i min ensamhet,...... blodbröd, fläsk och vitsås, inte i går man åt det.

 

 

meeen så gott det var   gjorde faktiskt en matlåda till min make också, han vart så glad så   vissa rätter glömmer man bort eller gör aldrig, mycket p.g.a att Rasse skulle rynka på näsan över denna (i hans ögon) "konstiga rätt". 

 

Måndag - tisdag, lugna hemmadagar för samtliga. Vi storstädade och tvättade, alla baciller ska ut   . En annan anledning var också att stora sonen med sambo har flaggat för att komma hem. Något som jag ser framemot såklart. Tyvärr bara en snabbis över helgen men jag är glad över det lilla    . De ska på dop på lördag och hem söndag så vi hinner träffas fredag typ. 

Jag lyckades byta bort min torsdagsnatt (vilket inte är så lätt) men i bland har man tur, är så tacksam för det. Vill ju inte sova bort halva dagen och vara en "segpropp" enda dagen vi kan umgås. 

 

Onsdag började Rasse bli feberfri, också en lugn hemmadag. Vi satt under em. med lite skoljobb, nån spanskauppgift som de jobbar med. Inte för att jag kan spanska då, men de hade visst en skrivuppgift, att skriva om styrketräning. Lite ideer och fakta kan jag bidra med, men omvandla det till spanska får han göra själv   sen ska det redovisas muntligt, något som bekant är det värsta sonen vet. Det är som det är.... det är bara att kämpa på. Sen jobbade jag onsdagsnatt, och som sagt torsdagnatt hade jag bytt bort. 

Jag har roat mig med att baka "semel bullar"

 

 

 

Tänkte att det blir ju passande till helgen när vi har finbesök, så nära inpå fettisdagen. Tänkte också göra egen mandelmassa, det är mycket godare tycker jag. Grabbarna är inte så förtjust i mandelmassa så hälften brukar bli med vaniljfyllning istället. vad gör man inte för kidsen   . 

 

Ikväll är de på väg upp från Stockholm, så jag och si ska passa på att hälsa på hos mor under tiden. Har inte varit dit på ett tag eftersom vi varit krasslig, vill ju inte smitta ner henne med baciller. 

Tänkte kanske bjuda henne på semlor nästa vecka istället, då det är både fettisdag och alla hjärtans dag. Ikväll blir det "bara" glass till kaffet, det gillar hon ju också .

 

Ja, så mycket mer har jag inte att bjuda på, denna gång, som sagt, det har varit krassligt här, och är delvis fortfarande, så.... inga större aktiveter händer här.

Ha de gott kram Annso  

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards