Alla inlägg under januari 2012

Av Pierre - 29 januari 2012 20:26

Söndag kväll,

 Lilleman har precis somnat, mogge kollar på tv, Chrisse sitter vid sin dator och Annso har precis slagit ner rumpan framför sin dator...en hektisk vecka till ända och en ny tar snart vid. Denna vecka har rusat förbi, började på mitt nya jobb i måndags, spännande, fullproppad med information, nya rutiner, nya datasystem att lära sig, nya arbetskamrater, nytt arbetssätt, ja ett helt nytt tänk helt enkelt. Min andra dag tänkte jag att "skiit" detta kommer jag aldrig att fixa på 4 veckor men, mot slutet av veckan så kändes det ganska ok, jag tror jag hajar, känslorna har verkligen åkt berg o dalbana under veckan.

 Har varit helt slut på kvällarna, dels p.g.a att det är otroligt energikrävande att vara "rookie" och slåss med höga krav på sig själv och försöka att inte vara en total virrpanna, och dels för att Rasmus har vägrat somna på kvällarna, vi har hållt på med nattningsprocesser till 23.30-24.00, nice när klockan ringer 05.15  morgonpigg som man är....host, harkel....

Efter 3 kvällen på samma vis så gick det upp ett liljeholmens då jag släckte lampan i taket och Rasmus sa på en gång; inte bra, inte bra, inte bra!

Lilla vännen har blivit mörkrädd, jag tände en liten lampa i fönstret istället och han vart så nöjd med det och somnade så lugnt och fint, så enkelt kan det vara ibland.

Jag har varit ledig fre-sön, mycket skönt.

 Fredagen var som vanligt "tusen ärendens dag" på stan, det tog mest hela dan, min kära mogge bjöd mig på restaurang på em, mycket trevligt och mysigt  mätta och belåtna åkte vi hem och tillbringade fredagskvällen framför tv:n och skjutsade stora sonen på innebandyn som vanligt på fredagskvällarna.

Lördag, var jag ute och åkte pulka med Lilleman, vi busade i snön flera timmar, det var riktigt skönt ute, en del snöskottning blev det oxså såklart. På kvällen var jag bjuden på tjejfest och mogge skulle på herrmiddag med ölprovning så lilleman fick vara hos morsan. Chrisse skulle på pokerkväll med kompisarna så alla var vi ute åt olika håll, inte så vanligt hos oss!

Jag hade en jättetrevlig kväll med ett glatt gäng, mycket surr, skratt, god mat och mycke rödvin, ha ha ha 

kom i säng kl. 03.00 inatt.

Idag är det söndag, var seg på fm men repade mig på em och drabbades av städjävulen. Jag skurade köket som en tok och fortsatte med hela nedervåningen, det var välbehövligt och tog mest resten av dagen/kvällen, är riktigt nöjd med mig själv, därav att jag inte satt ner rumpan förän nu!

På agendan imorgon står jobb 06.45-15.15, övningskörning med sonen i stan, så se upp på vägarna imorgon  

sen är det väl de vanliga hushållsnära tjänsterna som gäller resten av kvällen, middagsbestyr, körning till innebandy, badning för lilleman, läsa sagor, prominixa med jericho m.m m.m m.m

nä nu ska jag hoppa in i duschen och sen hoppa ner i säng, har inte riktigt vant mig än att jag faktiskt måste komma i säng nångång för att orka upp i ottan, nu har jag vanliga arbetstider som vanliga människor....

Ha´de gott, kram från annso

Av Pierre - 21 januari 2012 22:00

         

  Ja, hörni...det känns långt till sommaren....vilken snö vi fått ihelgen!!

Vi har varit ute flera timmar idag, skottat och skottat och skottat och åkt pulka. Tänkte ta en långprommis med Jericho i skoterspåret och Rasmus i pulkan men insåg att det var nog ingen bra ide, det "kräksnöade" och skoterleden var igensnöad såklart, det får bli en annan dag. Det blev en vanlig runda med jerka istället och Rasmus har fått åka mycket pulka idag. Mogge har skottat och fått hjälp av lilleman minsann. Han fick en snöskyffel (i miniformat) i julklapp av kusinerna som han verkligen gillar, han ska skotta med den varje gång vi går utanför dörren.

Egentligen borde Rasmus och jag ligga nerbäddad för både han och jag snorar som tusan, IGEN!

Rasmus vart snorig i torsdags och på kvällen hade han feber, liksom hela fredan   , idag lördag är han feberfri med hostar och snorar. Är de feberfri så skadar det inte med lite friskluft tycker jag.

Själv så hann jag inte mer än innanför dörren på torsdagskväll så vart jag pangförkyld på några timmar, mycket märkligt, jag måste vara hur mottaglig som helst just nu. Är feberfri som tur är, jag hoppas detta går över lite snabbt, inte vad jag hade tänkt mig just nu.

Ja...tar väl vid där jag slutade sist...

Tisdags, en mysdag för Rasmus och mig. vi åkte på badhuset och busade i 2 timmar, det tyckte han var skojigt sen fikade vi på deras cafe, han somnade nöjd och belåten på vägen hem. På kvällskvisten var det dags att bege mig mot umeå med buss, väl framme vid 22.30 tiden så väntade 3 partyglada sjuksystrar på mig med "skumpa" i handen på vandrarhemmet, mycket trevligt  vi surrade till långt in på natten.

Onsdag, examinationer hela dan som respondenter och opponenter på respektive D uppsats, en lång dag som slutade vid 17.00 tiden. Hem och svirade om, sen till puben det bar, här ska firas med god mat och dryck.

en trevlig sista krogkväll med goa "spec.systrar" som tyvär splittras. En till Karolinska, en till Sundebyn, en till Gällivare och en till Sollefteå.

Torsdag, hade vi examinationer fram till lunch, sen hade vi avslutning....I can´t belive it, är jag färdig nu?  Annso har blivit IVAsyster   hur ska det gå, hur ska det gå, ha ha ha....

firade min examen på torsdagskväll genom att bli pangförkyld och "dassig" hela helgen, nice...

Det är alltså lördagkväll nu, sitter kurad i fotöljen med ögon och näsa som rinner konstant, Rasmus sover, mogge kollar på film och Chrisse badar badtunna och bastar med sitt kompisgäng i byn, en stillsam kväll med andra ord.

Det var allt från mig för denna gång...Trevlig helg allesammans och kram från Annso

Av Pierre - 16 januari 2012 20:15

Dax för några rader...vad har jag att berätta då ? inte mycket känns det som.

Veckan som varit handlade mest om uppsatsen och storstädning. Efter att ha lämnat in i tisdags så vart det operation storstädning här hemma, det tog 2 dagar att färdigställa med ommöblering och bort med alla julsaker phu...men skönt.

Fredag, var det tusen ärenden på stan i vanlig ordning, lurade med mig chrisse att övningsköra och så fick han passa på att klippa sig och köpa ett par nya jeans. Killen som hatar affärer, lyckades jag lura in på "loftet" och prova jeans, tycker jag var bra gjort, det tog 5 minuter så var han klar dock, men ett par snygga brallor hade han med sig ut ialla fall 

Jag själv var på jakt efter nya skor, inte lätt när man har ett par ankfötter, jag hatar att köpa skor men jag lyckades faktiskt hitta ett par på klädax som passade mig perfekt, dessutom på REA! Det vart så billigt så att jag var TVUNGEN att köpa en jacka oxså, hur toknöjd som helst med mina fynd.

Lördag, var jag och Rasmus på en "hälsa på turne" då mogge var i Dorotea med skotern (skoterbekymmren fortsätter....)  Vi var till syrran, morsan, och hos Carina, fikade och skvallrade hela dan.

På kvällen skulle Chrisse iväg på pokerkväll hos kompisar och vi hade en lugn och stillsam kväll hemma med god mat, vin och bastukväll, riktig myslördag    Rasmus gillar att basta och somnade gott efter det.

Söndag, dags att ta tag i tvätthögen nr 1, montera ner och frakta chrisses trumset till hullsta gård, nr 2, som för övrigt tog 2 combi bilar i anspråk, Lions julgransplundring på vallaskolan med lilleman, nr 3, ta tag i opponentskapet inför kommande vecka, nr 4. Ja, det tog hela söndagen i anspråk faktiskt.

Vad ska jag säga om måndagen då....har fortsatt med lite pluggeri, vikit och lagt in i skåpen den gigantiska tvätthögen från i helgen, packat inför skolvecka imorgon, badat lilleman och tittat på idrottsgalan, är nog en bra sammanfattning av dagen.

Imorgon får Rasmus vara ledig från dagis, vill ha en mysdag innan jag åker till umeå igen. Vi ska åka på badhuset och busa lite, det kommer han tycka är kul. kanske vi hinner med en fika på stan efteråt. 19.00 sitter jag på bussen mot Umeå, ska ha examinationer i 2 dar och pubbesök är inplanerat med kurskolleger  

Ja, mer än så hade jag inte att berätta för denna gång....säger god natt här och på återseende

kramisar från Annso 

Av Pierre - 10 januari 2012 22:06

 

  ÄNTLIGEN KLART.......Nu ska här läsas en "vanlig" bok, SNART.......

Har längtat efter att få läsa böcker, VAD jag vill och NÄR jag vill   och få ett vanligt liv!!

Ja, det är lätt att sammanfatta denna vecka som varit, har suttit som en uggla   vid datorn och skrivit till långt in på nätterna, totalt osocial.

Så blir det när man är född tidsoptimist men...nu är den inlämnad och klar och det är bara att hålla tummarna...

Helgen är inte så mycket att orda om, lördan var en härlig vinterdag, mogge och Rasmus var ute och åkte skoter. Åh vad Rasmus har väntat på det, han var så lycklig! Äntligen har pappa lagat skotern. Mogge har skruvat och skruvat i veckan och Rasmus har stått brevid i garaget och hejjat på, tro om han kommer att bli en garageråtta precis som sin älsta bror och pappa :)

Han har lämnat dagliga rapporter på dagis till fröknarna om att pappa lagar skotern så, ihelgen fick han äntligen åka och ville aldrig sluta, tillslut fick mogge säga att skotern måste vila!

Själv satt jag i köket och skrev och skrev.

Söndag, åkte Mogge och Rasmus till farmor o farfar och hälsade på kusinerna, jag satt som en tok vid datorn hela dan.

Christoffer har haft spelhelg med en kompis, så han har man inte sett mycket av heller, förutom när jag ropat ner honom för datateknisk hjälp.

Måndag, var det stängt på dagis för planeringdag. Passade på att åka in till stan och gjorde lite ärenden och hälsade på morsan en sväng med Rasmus, kvällen tillbringade jag vid datorn igen för det sista finjusteringarna som alltid tar längre tid än vad man tänkt sig för en sån IT och statistiktekniker som Annso.  

Tisdag, inlämning...jag vet inte hur jag ska beskriva hur det känns          

Detta firade jag med att ta fram dammsugaren, välbehövligt, det såg ut som en bomb slagit ner i huset, men

jag har blundat och bara fokuserat vetenskapen. Faktiskt så var det en fröjd att städa och roligt, lite skadad har man nog blivit på kuppen. Alla julsaker har åkt ut idag, till Rasmus förtvivlan.  Det har varit hans huvudsakliga uppgift att tända julgranen, tomtehusen, ljusstakarna och stjärnorna varje morgon. När julgranen åkte ut så möblerade jag om lite så att han fick en större lekhörna, det vart riktigt bra och jag tror Rasmus tyckte det vart bra oxså.

Imorgon ska jag fortsätta städa resten av huset och inte tänka på pluggeriet på hela dan!

Ja, det var väl allt jag hade att rapportera för denna gång, nu ska jag sova gott   

Kram Annso

 

Av Pierre - 1 januari 2012 21:25

     

   Skoterfolket gör sig redo för "another day in paradise", Nyårsafton 2011/2012, Borgafjäll!


Nyss hemkommen från borga, vi är sådär lagomt sega och trötta, sitter vid brasan och halvkikar på änglagård som just nu visas på tv, ja...sämre kan man må.

Ja, sämre mådde jag i veckan faktiskt mellan jul och nyår, åkte ju som sagt på en rejäl förkyldning under jul och det höll i sig hela veckan. Mina bihålor höll på att sprängas, det var längesen jag hade så, för varje steg jag tog höll huvudet på att sprängas.

Det blev inte mycket gjort i mellandagarna, tvättade lite, satt med pluggeriet, myste med Rasmus. åkte på fika turne hos carina, syrran och morsan.

Ifredags åkte vi upp till borgafjäll   mest snö i hela Sverige just nu hörde jag, strålande sol och fina fjäll mötte oss.

Vi har mått gott hela helgen med goda vänner.

Nyårsafton var kall, på kvällen visade temperaturen -23 grader. Ölen frös till is när karlarna var ute och grillade men inne hade vi det mysigt och varmt.

Vi åt grillad oxfile, potatisgratäng, grekisksallad och svampsås och drack vin, sen gjorde vi efterrätt på det, snacka om att hamna i paltkoma, men ack så gott.

Vid 12 slaget var vi ute och sköt raketer och skålade in det nya året. 2012 ja...tro vad det ska innehålla?

Förhoppningsvis ska det bli ett gott år.

Nyårsdagen, myspyste vi mest, ingen skotertur då det vräkte ner snö, man såg inte fjällen ens. Det vart en hel del skottning istället. Rasmus hjälpte så gärna till med sin egen snöspade,  han var så gullig där han gick efter pappa och gjorde som han.

Skotern ja..det har varit en följetong under julen, i elfte timmen fick mogge tag på en variator. det var inte lätt, han satt och ringde runt halva Sverige, sen visade sig att det fanns en i Kramfors  så det vart en akutresa dit innan nyår och Annso var ju inte sen att stanna till på Dollarstore när vi ändå var i krokarna.


Nu är vi som sagt hemma igen och en ny vecka väntar.

 På schemat imorgon väntar pluggeriet hela dan. Vi har en kille i Nyköping som fyller 20 år, så vi ska ringa och sjunga för honom oxså, inte klokt alltså, Sacharias är stora karln nu.

 Efter det väntar 3 nätter på sjukan, det är med blandade känslor, för det är mina sista nätter på kirurgen. Hjälp, en ny epok i arbetslivet börjar snart....

Det var väl allt från mig för denna gång, ha de gott alla där ute, Kram Kram önskar Annso 


Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards