Alla inlägg under april 2023

Av Pierre - 24 april 2023 14:39

Halloj

Det är em och jag är nyvaken. Är inne i nattbubblan  i skrivandets stund. Nr 5 av 6 så...man är lite dingdång i skallen. Ja eller mer dingdång än vanligt, ha ha ha   . Inte nog med det, så vaknar man och tittar ut.

Vad hände? 

 

 

 


Dagen innan, satt vi ute på altanen och åt middag i 15 + grader och strålande sol, lite deppigt är det ju, men men det är fortfarande April, bakslag kommer alltid. Är glad iaf att vi fortfarande ha vinterdäcken på, en tur till upp till fjälls blir det, innan vi lägger på sommarskorna. 

 

Har inte så mycket att komma med denna vecka då jag mest har jobbat. Var ledig faktiskt mån - tis, innan jag gick på mina pass. De dagarna gick mest åt till att packa upp, tvätta, handla o.s.v från fjälltrippen. Skolan började igen efter påsklovet och div aktiviteter som hör sonen till, och vi blir ju såklart "Chaffis". Hämtning fr kulturskolan på måndagar, jag tog simningen denna vecka och Mogge tog Heros tonårs gymträning.

 

 

En stunds meditation i mina egna tankar, medans sonen simmar   .

 

Ett besök hos mor med syrran vart det också, innan jag började beta av 6 jobbnätter. 

Det blir inte så mycket spännande sen medans jag jobbar. I fredags tyckte jag att jag var duktig iaf. När jag hade klivit upp på em gick jag ut och städade min smutsiga bil. Det är en otacksam årstid just nu, att ha en svart bil.

 

 

 

När jag hade klivit upp på em i lördags, var vi bort till en granne (som fyllde år under påsken) så vi uppvaktade honom i efterskott. Det var trevligt, surr och gofika. Kvällen rusade iväg och jag rullade iväg mot hospitalet direkt därifrån sen.

 

Söndag em/kväll hade vi vår sedvanliga läxkväll, och som vanligt fick vi sällskap av mattesnillet Maja, ha ha ha

Hon ska lägga sig över hela matteboken, helst.

 

 

Det är matteprov på G i veckan som kommer, så Rasse är en aning stressad över det.

 

Det vart en paus i skrivandet.... sorry. Det har hunnit övergått till en ny vecka och jag vakade av på tisdagmorgon. 

Skönt. Det har gått bra, vi har haft bra nätter och jag har sovit bra på dagarna så jag ska inte klaga alls   men det är ändå skönt när det är gjort. 

Både mån - tis har vi suttit och varvat lite matte och lite spanska omvartannat ( det var visst prov på G i det också ) sen kröp det fram att han har ett NO prov därpå också. Bha.... 

Ja ja, det får vi ta sen. 

Han fick hoppa över simmet iaf, för blandat med spanska och ekvationerna, höll jag på att städa för fullt, ha ha ha.

Nja, det mesta hade jag hunnit gjort när han var på skolan faktiskt, men det var lite speciellt, för vi väntade in finbesök på kvällen. Storebror Christoffer har kommit hem på besök och ska stanna en vecka   .

Något som vi sett framemot såklart. Rasse och jag gjorde i ordning extra god kvällsfika, kvällen till ära. Räkmackor ska det va, när brorsan kommer  . 

 

 

 

Det ska bli roligt att få rå om honom lite. Tanken var i början att han skulle ha kommit hem i påsk men det gick inte. Det är desamma.... vi får ju rå om honom nu istället    .

 

Vi har en del roligheter på G i veckan, men det får jag väl spara tills nästa gång. Idag blir det iaf lite jox vi ska göra inne i stan, sen ska Chrisse iväg på hockeykväll med gamla kompisar. Vi ska på Heros ungdomsträning ikväll + lite plugg lär det väl bli . 

 

Ha de gott så länge, kram Annso 

 

Av Pierre - 16 april 2023 18:51

Hallå

Det får väl bli en 2 veckors sammandrag denna gång, jag hann inte med mig helt enkelt. Sist jag skrev gick vi in i påskveckan. Det var fortsatt härligt väder    jag tog mig en skidtur igen, men det blev den sista för i år. Solen hade tagit hårt på spåret och fläckvis tinat bort. Lite dubbla känslor, härligt med vår men jag hade gärna velat ha skidspåret kvar ett tag till   .

 

 

Tack och hej för denna gång då. 

 

Istället blev det lite städ och påskpynt hemma....

 

 

 

Jag och si gjorde ett besök hos mor innan påsk också. Köpte så fina tulpaner åt henne, det är min favoritblomma, vackra i sin enkelhet  

 

 

 


Sen kom vi fram till påskdagarna, sonen gick på påsklov (skärtorsdagen) efterlängtat såklart, och både Mogge och jag gick på och jobbade hela påskhelgen. Ja jag gick på en dag senare faktiskt, på långfredagen. 

Sonen deppade inte direkt över det. Han har varit med "Valle". De har haft påsklov innan oss, så själva "påskdagarna" hade de samtidigt. De har åkt slalom och hängt tillsammans   .

 

Själva långfredagen var jag ledig över dan, innan jag gick på nattpass. Jag roade mig med att städa upp altanen inför våren, det var verkligen välbehövligt. Våra 2 fyrfotade familjemedlemmar gillar ju att vara där ute och mina jullådor brukar hamna där tills det blir vår. Det tar sin tid att röja upp där, bära ut alla jullådor i boden, tvätta dynor, dammsuga och damma o.s.v men tillslut så....

 

       

Det är härligt att sitta där, varmt och gott när solen skiner   som ni ser är det inte bara jag som gillar att sitta på altanen   tacksamt med nytvättade dynor... bha....

 

Ja, som sagt, sen jobbade vi helgen, har inte så mycket att orda om det. När jag tillslut vakade av, så handlade det mest om packa, handla mat, vänta in sotaren som skulle komma på besök sen kunde vi äntligen rulla upp mot fjälls. 

Vädret har väl varit si sådär, men det gör oss egentligen ingenting. Det är inte värre än att vi kan "bomma igen" och åka hem isf. Annat är det ju om man skulle hyra en stuga. Vi kan ju faktiskt komma och gå som vi vill   .

Inga skidor åkte med upp denna gång. Rasse ville bara åka skoter och fiska, helt ok för oss. 

 

Men först snöskottning...

 

 

 

En del skoteråkning har det blivit, grillning och pimling. Vi har haft det gott på alla sätt, dagarna gick fort. 

Såklart har jag lite bilder   

 

           

 


Mogge och jag fick inget napp men Rasse hade fiskelycka. Han fick napp i princip efter 2 min sen hann han bara lägga i kroken så nappade det igen. Han tyckte det var skitkul såklart, ha ha 

 

                 

 

Ja, huvudsaken han fick dra upp lite firrar och ha skoj. Tror det skulle vara ganska sura miner om det vore jag eller Mogge som drog upp dom, då skulle det helt plödsligt inte vara så roligt att pimpla längre   .  

 

I övrigt har jag mått gott i solen och tittat på våra grannar...

 

       

 

Nu är man tillbaka till verkligheten igen. Mogge jobbar, sonen är i skolan. Jag har ytterligare nån dag kvar innan jag börjar jobba igen. Tvättmaskinen går för fullt här hemma, tänkte sätta mig en stund ute i solen med en kaffekopp, i em ska jag passa på att göra några ärenden i stan när jag ändå behöver hämta upp sonen på kulturskolan. 

Eftersom han spelar gitarr efter skoltid kan han inte åka bussen hem. 

 

Ja, det är väl vad jag hade att bjuda på för denna gång, ha´de gott Kram Annso    

 

 

 

 

Av Pierre - 4 april 2023 15:15

Halloj

Det är en "vakaavdag" idag, så jag klev upp mitt i dan. Hade nog kunnat betala för att ligga kvar och sova ett tag till men när jag tittade ut genom fönstret och såg sol och "blåkupa", gick det genast lite lättare  .  Fantastiskt väder. Var bara tvungen att ta med mig kaffekoppen och sätta mig ute. Det droppar och smälter som bara den. 

 

 


Otroliga istappar, ett säkert vårtecken   .

 

Vis av erfarenhet så kommer det att komma bakslag såklart. Vi har i stort sett hela April kvar, men.... det är ju bara att njuta så länge govädret håller i sig nu    och det tycker ja att vi gjort, när vi kunnat.

 

Veckan som varit, har innehållit "gott och blandat" kan man säga. 

Jag jobbade fram till torsdag, sov så klart några timmar, sen hade jag lite diverse inbokat på em. Först hade jag date med syrran. Vi hade lägenhetsvisning inbokat "just for us"   . 

Ja, det är ju inte färdigtbyggt än, men vi fick komma och titta iaf, i byggkaoset. Det ska vara inflyttningsklart typ i mitten på maj. Tror att det kommer att bli kanonbra.

 

   

 


Vi började ju på en gång planera möblering i huvudet, vad som behöver köpas till o.s.v, ha ha ha. 

Vi kommer ju såklart, bli involverad i denna flytt och hjälpa henne. Äntligen, som hon har väntat   .

 

Ganska direkt efter, hade jag nästa grej inbokat. Utvecklingssamtal på Vallaskolan med sonen. Det var väl inga större överraskningar. Vi är ganska väl medvetna om hans styrkor och svagheter i pluggeriet och som bekant sitter jag väldigt mycket med honom, det ger ju resultat. Vi glädjs med honom naturligtvis, för jag vet hur mycket han får kämpa. 

Ja, det finns mycket att säga omkring detta.... skulle bli flera sidor långt inlägg tror ja, ha ha ha, ska bespara er det   . 

 

Fredag, en hemma/städdag, välbehövligt med 2 katter som skitar ner ganska mycket (mer än vad man tror) speciellt nu, när det springer mycket ut och in, det får man på köpet när man har dessa små troll   .

På kvällskvisten åkte vi till Haga iaf och uppvaktade 2 gratulanter, far och son. Mogges lillebror och kusinen Hugo.

 

 

 


Hipp, hipp hurra på eran dag. En trevlig kväll med fika och mycket surr såklart   .

 

Mogge hade jobbarhelg, så Rasse och jag fick roa oss själva. Det var ju kalasväder så, både lördag och söndag var vi i slalombacken. Plockade med oss matsäck och grillade hamburgare.... ja det gick ingen nöd på oss om man säger så, ha ha ha  . Jag åkte också faktiskt, en av dagarna, den andra dagen åkte han med kompisar, då kunde jag chilla med kaffe i solen, inte dumt heller.

 

             

Söndagkväll hade vi ytteligare ett födelsedagsfirande. Tänk att folk ska alltid fylla år samtidigt   . Det var gudmor Carina som hade sin bemärkelsedag. Det missar vi inte såklart. Till saken hör att Rasse även satt med matten ( han var ju sjuk förra veckan, så det kommer ju surt efteråt... jobba ikapp 1 veckas matte) och ekvationer dessutom.. bha...

Snälla "MatteCarina" tyckte att vi skulle ta med det men, nä det kändes inte OK. Det vore väl höjden, att hon skulle behöva sitta och räkna ekvationer på sin födelsedag !! 

Nä, vi har kämpat på själva några kvällar nu och jobbar ikapp. Alltså, hur länge sen var det man räknade ekvationer ? Det sitter lååångt bak i kartoteket, ha ha ha. En del saker kommer jag ihåg, en del inte. Otroligt nog har det faktiskt gått bra. Rasse "hajar", han sa t.o.m sist: Ja men, det var inte så svårt som jag trodde ändå. 

Toppen! Våra ekvationskvällar har fungerat, check på den   . 

Studie ro hemma ?... nja, jag vet inte ... 

 

   

 

Maja är delaktig.... kanske "för" delaktig, snodde suddet av honom, försöker ta pennan, lägger sig över matteboken. Svårt att bli arg på henne, fick oss ett gott skratt iaf   . 

 

En ny vecka är påbörjad och jag har hunnit gjort 2 nattpass. Inte gjort så mycket annat än att sova såklart, ena kvällen satt vi mest med matten och andra kvällen ( igår) var vi på simträning. Det behövde han, lite fritid och göra något annat. Jag passade på att handla mat inför påsk medans han simmade. Skönt att stöka bort det. Jag avskyr att handla inför storhelger men på kvällen är det ju oftast lite lugnare iaf.

Nu är jag ledig några dagar sen ska jag tillbringa hela påskhelgen på hospitalet. Nä, det är inte synd om mig. Jag var ledig både jul och nyår så... nu är det min tur helt enkelt att ta en storhelg. 

Ska försöka att inte tänka på goa dagar uppe i fjälls  ....... liiite synd om mig är det ju faktiskt ändå, ha ha ha 

Närå skämtosides. Förhoppningsvis får vi några goa fjälldagar lite senare.

Får väl önska alla en glad påsk så länge Kram fr Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards