Alla inlägg under juni 2020

Av Pierre - 28 juni 2020 09:13

Vilken vecka vi haft   med sol och värme (30- 32 grader) så att vi teg. Som bekant är jag ingen solpressare direkt, men får jag tillgång till bad går det hyfsat. 

Har ju lillsyrran med sambo på besök nu... vi har badat på lite olika ställen. En dag gjorde vi en dagsutflykt till Smitingen. Det var härligt med havsbad för oss som bor i Norrlands inland   lite för kallt än, i vattnet tycker jag, men jag badade en hel del ändå med sonen. Han Bangar inte.... då kan ju inte morsan göra det heller.

 

             

Det var inte överdrivet mycket folk heller så.... inga problem att hålla avstånd precis   . Höll på svimma när jag såg bilder på FB hur det såg ut på stranden i England, är dom inte klok!!

 

Varit i 2 omgångar och tittat till mor i värmen och gjort de sedvanliga ärenderna. Gjorde också egna ärenden. I denna värme måste man göra en paus mitt uppi allt....

 

     

Även Maja tyckte det var varmt, letar skugga och fläkt   

 

Ett besök på Risön blev det i veckan, när det var som varmast. Inte bara bus och lek faktiskt. Rasse har inte simtränat sen i våras så... vi simmade lite seriöst också. Som vanligt är jag hjälplöst sist, Rasmus simmade runt oss som en delfin, ha ha ha, hoppas vi kan komma iväg lite mer framöver, så han kan simträna lite. SASSklubben har bokade banor varje kväll hela sommaren och de får träna själva hur de vill, det tycker jag är en "kanon möjlighet" för dem.

 

     

 

Orken har inte varit på topp i denna värme men har tagit rätt på rabarberna iaf, med syrrans hjälp   . Hon bakade rabarberpajer och storsyrran har fått rabarber som hon skulle göra rababerkräm av.

 

   

Inte så dumt, känns bra att göra nått vettigt av det   .

 

Ja, en och annan mysig hemmadag har det också blivit....

 

       

 

Lördag, Skulle Mogge upp till Borgafjäll med X antal kubik grus. Han fick hjälp med lastbil så.. det var bara att haka på för hans del när vi fick hjälp, otroligt snällt och mycket värdefullt för oss .

 

Vi andra då.... ja för att göra en lång historia kort, satt vi en kväll och surrade... och hur vi kom in på ämnet minns jag inte, men Marcus syrra hade nämt att hon ville besöka ett spökhus med en gungstol.

- Meen, det är ju Borgvattnet ni menar. Det är bara 1½ timme härifrån. Vill ni dit ? 

- Vaa ? Jaa !!

Och på den vägen är det..... medans Mogge åkte med grus till Borgafjäll, åkte vi på en dagsutflykt till Borgvattnet   .

 

Säga vad man vill, så är det en märklig plats och räknas som Sveriges mest hemsökta hus. Jag tror inte direkt på spöken eller ärligt talat vet jag inte vad jag tror egentligen. Jag är mest rädd för allt sånt. 

Det första som händer är att jag får en dörr i ryggen i det s.k rosa rummet och jag skriker rätt ut, ha ha ha.... 

Nerverna är helt klart utanför kroppen där, annars upplevde jag inget annat speciellt  . 

En vacker gammal prästgård iaf, för mig räcker det med ett dagsbesök men.... för de som är modig, får man sova över om man vill. De har sommarcafe där, med gott hembakat fika också. Ett tips !!

Här kommer en bildbomb från dagen....

 

                                   

 

Söndag, en delvis hemmapysseldag kan man säga. Mina kära besökare får inte bara ha "semester" när de är på besök hos mig, ha ha ha. De får en varsin pensel i näven också   .

 

     

 

J..... klar vad det gick undan när 4 pers hjälptes åt. Vips så var all panel målad till " garage" uppe i fjälls.

Mogge har börjat så smått att börja regla för väggar. Vi bygger väggarna klara här hemma och kommer sen att frakta upp dem/ bygga ihop dem på plats där uppe.... så är planen iaf. 

 

På em/kvällen var jag och syrran till mor och andra syrran slöt upp en stund med oss. Efter lite fix och trix hos henne rullade vi vidare för att hämta upp Christoffer vid tåget   . Äntligen har han semester och ledigt från plugget. Tror han har längtat efter en "långsemester hemma i norr". Förra året blev kort eftersom han skulle till Holland och gå Nijmegenmachen, året innan hade han ingen semester alls, då var han ute på uppdrag i fjärran land. I år kan han ha "riktig" semester iaf. 

Just nu har jag fullt hus hemma, ha ha ha, rörigt och härligt på samma gång   . 

 

Efter tryckande värme i flera veckor kom ett efterlängtat regn igår. Tror inte jag har längtat efter svalare väder nångång så mycket som nu   . Verkligen välbehövligt .

 

Ja.. det var min första semestervecka, som nu hunnit övergått till semestervecka nummer 2. Vill stoppa tiden ett tag.... det går på tok för fort !! 

Vi har lite roligheter på G i veckan, men det får jag berätta om nästa gång.... ha de gott och njut av sommarren, kram Annso   .

 

 

Av Pierre - 21 juni 2020 21:01

Halloj.

Här kommer ett livstecken från Sorte. 

Det har varit ganska fullt upp i veckan men... snart ska man väl hamna i "semestermode" hoppas jag.

Rasmus har varit med lite kompisar medans vi har jobbat. Gick av efter 5 nätter på torsdagsmorgon. Inte klokt... jag har semester Tjoho.... 

 

 

 

Good bye, hej då, på ett tag !

 

Underbar känsla... men tänk så fel man kan ha.... vad jag inte visste då, var att jag skulle vara tillbaka 2 dagar senare. Hade nån sagt det till mig i det ögonblicket....så hade jag troligtvis svarat: 

- Skämtar du ? Aldrig i livet!! Ha ha ha.

 

Jag sov iaf på fm, på em åkte Rasse och jag in till stan för att göra div. ärenden innan midsommar. Ex. vart det ett frisörbesök för sonen, ett studiebesök på systembolaget m.m m.m

På kvällen hade jag lovat sonen att vi skulle ta ett kvällsdopp, det var såå varmt. 

Mogge hängde med oss   mysigt.

 

 

 

Fredag då, Midsommarafton.

SOV läänge... hade några timmars sömn att ta igen. Efter det var jag piggelin    så pigg att jag satte igång och färgade håret. Det var läängesen jag gjorde det. Har nu dolt lite gråa hårstrån iaf.  Sen hjälptes vi år att fixa och trixa lite inför midsommaraftonen. Vi åkte och fixade björkar att klä in bron med, plockade blommor, dukade och fixade på altanen. På em dök lillsyrran med sambo upp. Har väntat och längtat   . 

 

Ja.. i vanliga fall skulle vi förmodligen varit på midsommarfirandet på "Riffen" denna dag. Mogge brukar hjälpa till och ha hand om skyttet, men eftersom allt är inställt.... blev det en kväll hemma med nära och kära, inte så dumt heller.

 

           

Avslutade med häng i bubblet... klagar inte   .

 

Midsommardagen, en lugn och skön dag hemmavid i solen. Storsyrran slöt upp med oss och vi fortsatte midsommarfirandet...

Vattenkrig med moster var skitkul   

 

     

 

Sonen fick lite hjälp med ett av sina "sommarjobb" här hemma... kasta in ved. Det gick som tjohejsan för rätt vad det är, står både Mogge och Mackan och lastar ved också....... ja Rasse klagade inte, fortare gick det ju för honom. All ved är i boden nu, skönt - check på den !!

Och mera mat....

 

     

 

Vips... så befann jag mig här....

 

 

 

Jag visste i bakhuvudet att det var på G. Från sillbordet hoppade jag in i utrustningen på Iva. Kunde inte säga nej i nödsituation. Vem tusan ska de ringa i Solle en midsommarhelgnatt ?? Det kryllar inte av Ivasyrror här precis. 

Ja... detta coronavirus skiter fullständigt i att det är sommar, sol och midsommar.... kom ihåg det gott folk !! 

Nu gör jag ett nytt försök att gå på semester   

 

Efter att ha sovit på söndag fm. packade vi badväskorna och hade en mysig em. med sol och bad iaf.....

 

       

 

Det blev en bra dag, trots avbrott i ledigheten. 

 

Måndag (idag) ....blev en "hemtjänstdag". Hade bokat klipptid åt mor på fm. Ja, det är inget som är gjort på en grisblink kan jag säga. Vi måste såklart skjutsa henne dit, hjälpa henne över till frisörstolen, sitta och vänta....

 

   

I väntan på att mor ska bli fin   

 

Sen hjälpa henne tillbaka. Passade på att handla åt henne också m.m m.m det tog mest hela dan faktiskt. 

Under tiden var Rasmus med Marcus och spelade minigolf i värmen. Min kära make jobbar tyvär. Han har valt att ha lite spridda skurar av sin semester i sommar. Ni vet... det måste sparas dagar till älgjakt i höst   . 

 

Nja... har väl inte så mycket mer att berätta. Veckans väder ser ut att bli fortsatt väldigt fint, typ 27 - 31 grader varmt, hoppas att vi kan njuta b.l.a av lite sköna baddagar och må gott med mina nära och kära på besök. 

Ha de gott alla där ute i sommarSvergie   Kram Annso

 

 

 

 

 

 

Av Pierre - 15 juni 2020 01:40

Hallå.

Å vad tiden rusar i väg och jag springer bak efter i vanlig ordning. Sist jag skrev var det dax för skolavslutning. En stor dag för kidsen såklart. P.g.a corona tider blev det varken kyrkan eller tårtfest med föräldrar utan de hade egen avslutning på skolan.

 

 


Uppklädd dagen till ära   .

Jag fixade lite gofika hemma och flaggan åkte fram på bordet som alltid när vi ska fira något. Det är en grej som jag har med mig hemifrån, ha ha ha. Mamma gjorde alltid så / gör fortfarande, när det är något speciellt. Det är märkligt det där, vissa saker hänger med i nästa generation. Jag tyckte det alltid var så festligt då....antar att jag vill att mina barn ska känna samma sak. Små detaljer/ minnen som gjorde mig glad som liten   . 

 

     

 


Plockade liljekonvaljer   det luktar verkligen sommar. Har sån tur att det växer massor mellan oss och grannen. 

Jag var ledig mitt över veckan så... jag ägnade min ledighet mest till att köpa plant, plantera hit och dit, skura och olja in bron på framsidan. Skurade utealtanen på baksidan, gjorde i ordning för förhoppningsvis soliga sommardagar   

 

     

 


Ibland kommer min barnsliga sida fram. Har en kruka som jag brukar göra lite sommar/ hösttema i.

Denna gång blev det "sommar picknick", ha ha 

 

 

Nu får det räcka med plantering... allt ska ju vattnas och skötas också, som bekant är jag ingen "trädgårdsnisse" fast jag önskar att jag va det ibland. 

Är glad iaf att det verkar ta sig i planteringslådorna som vi gjorde i ordning tidigare, fastän jag var så sen med fröpåsarna.

 

Ja.. helgen då... Mogge och Rasse åkte upp till Borgafjäll på fredag. Jag hade planerat en lugn och skön kväll i solstolen. Nja inget blir ju som man tänkt sig..... Kl 20.30 ringer min make och är i nödsituation. Han har punktering bara några mil i från Borga, inte bara på 1 däck utan på 3 däck samtidigt !! alltså hur är det möjligt !! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Det var ju bara att lasta in nya däck i bilen och fara ( ironiskt nog hade Mogge precis köpt 4 nya som låg här hemma) Snacka om "ödet", vad skulle vi gjort annars, en fredagskväll uppe i lapplandsfjällen, en nätt liten resa på dryga 25 mil enkel väg. 

Ja.. jag fick ju iaf se en fantastisk solnedgång genom bilrutan och be till han där ovan, att jag inte skulle få punktering själv. Tillsaken hör att det pågår vägarbeten på flera ställen efter vägen, där de fräst upp asfalten så...det finns en förklaring, dessutom var Mogge ganska tungt lastad med släpvagn och gigantiska "syllar" heter det så tro ? som man bygger grund på, ni fattar vad jag menar   . 

Iaf allt gick bra, Assistanskåren Annso var tillbaka hemma 02.45 igen. Det var den fredagskvällen med "egen tid" ha ha ha ... i nöd och lust heter det ju     . 

Rasse var så rolig, han frågade mig bekymrat när jag skulle åka tillbaka igen:

- tänk om du också får punktering mamma, vad gör vi då ?

- Ja... jag får väl ringa dig och pappa ?

- Det kan du glömma !!

 Jaha... tack för den   . Vi garvade både Mogge och jag, han hade fått nog där ute i ingenstans mitt i natten. 

 

Lördag, vart en mysig dag iaf. 

Jag hade bestämt date med syrran. Det var längesen bara vi träffades. Vi förenade lite nytta med nöje samtidigt. Var åter igen och köpte lite plant, men denna gång för att göra fint på pappas grav. 

 

   

En vacker och VARM fm på kyrkogården, vi höll på att svettas ihjäl   nånstans mellan 28 - 30 grader var det nog. Efteråt köpte vi med oss lite golunch och åkte och solade. 

 

 

 

Ska inte klaga, vi hade det jätte trevligt och mysigt, men jag har svårt att ligga och pressa i solen nån längre tid. Till skillnad från mina systrar som tycks kunna pressa hur länge som helst. Det går bra om jag får vara i närheten av vatten och kan svalka av mig i mellanåt. 

Syrran badade som tusan, själv tyckte jag det var liite för kallt, men tillslut var jag tvungen att doppa mig också för jag var nära kokpunkten, ha ha ha.

Vi hade en bra dag tillsammans iaf och fick ladda energi inför kommande 5 nattpass. I skrivandets stund håller jag fortfarande på att beta av dessa pass. Nedräkningen har börjat inför semestern....

Efter en hel del turbulens under våren/ försommaren, om vi ska få ha semester eller inte p.g.a pandemin o.s.v, får vi semester !! Vi får skratta oss lyckliga. Jag lider verkligen med all Ivapersonal runt om vårt land som inte har samma tur. I mina ögon är de samhällets hjältar nr 1, just nu   . 

 

Söndagen sov jag såklart och på em rullade mina grabbar in på gården igen. De verkade ha haft en bra helg förutom resan upp då. De har jobbat på och röjt med röjsåg och motorsåg och Rasse har fått dragit sly och  ris ( barnarbete)   . Hård start på sommarlovet, ha ha ha. 

 

En ny vecka har påbörjats och jag jobbar som sagt...försöker dess i mellan städa huset, är i stort behov av uppskurning, Bha... mindre kul i denna värme, men det måste göras, om vi nu vill ha fint till midsommar. En städhjälp skulle sitta fint hos mig    . 

Nja.. det är väl vad som hänt hos mig sen sist.... har en sista bild i telefon som jag vill bjuda på.... veckans "Maja". Är väldigt imponerad över hennes olika sovstilar. Hon kan verkligen slappna av och njuta   

 

 

Gogumman. 

Nu på sommaren ser vi knappt röken av henne. Hon kommer in och äter/dricker, sover en stund på soffan sen vill hon ut igen. Försöker hålla henne inne om natten, jag är mest rädd att hon ska råka illa ut av andra djur ex. men... det är inte alltid det går. Hon ger sig ut på egna äventyr och kommer när hon bestämmer. Katter är rolig på det viset, jag vet ju om att de egentligen är "nattdjur" och det är då de vill ut och jaga men.... hennes matte och husse + lillhusse är på tok för rädd om henne. 

Nä gott folk, jag avrundar här och passar på att önska alla en glad midsommar

Kram från Annso

 

 

 

 

 

 

 

Av Pierre - 8 juni 2020 16:27

Hallå där.

Har nyss satt mig i soffan, medans middagen puttrar i ugnen. Idag vart det en såndär dag, då det vart en massa "måsten" skulle egentligen velat gjort så mycket annat, men... ibland går det inte. Började morgonen med att skjutsa Rasmus med "storpackning". Hela 4-6 an är på "Hajk" mån - tisdag. Gissa om jag hade en spänd pojk. De ska tälta, grilla, utomhuslektioner och en massa annat skoj. Vi ska faktiskt dit en sväng ikväll (när Mogge kommer hemifrån jobbet) och hjälpa honom att sätta upp tält. Vi har ett 4 mannatält som vi köpte när vi var på våran Norrlandstripp för 2 år sen. Inte så lätt att sätta upp för honom (vette tusan om jag skulle fixa det själv faktiskt). 

Iaf for jag direkt till blodcentralen därifrån, eftersom jag hade tid för att lämna blod. 

Sen fortsatte jag till min mor. Det var lika bra eftersom jag hade tid mellan blodgivning och utbildning på jobbet.

 

Jag skrev tidigare att jag ställt undan fönsterputsningsgrejerna för denna gång..... nja det stämde inte. 

Jag putsade hennes fönster. Hon ville inte byta några gardiner, så det gick ganska fort ändå.

 

 

 

Nyputsat och fint hos mor.

Förberedde även för fotvård idag   . Är så tacksam för att hon kan komma hem till henne och göra det, det är toppen !! Skulle själv vilja gå på forvård, det ser skönt och härligt ut. Ja ja, nångång i framtiden kanske.....

 

På em var jag åter på hospitalet för "Lucas" utb. För er som inte jobbar med sjukvård kan jag förklara att det är en hjärt och lungräddningsmaskin som gör kompressioner. Används i ambulanserna sen länge, nu tillslut så, får även akuten/Iva en också, svindyr såklart, men lättsam att jobba med tyckte jag.  Nja..lätt och lätt, väskan väger 11 kg, själva maskinen som man sätter över bröstkorgen väger 8 kg   . 

Efter det blåste jag hem iaf, sov en stund och lagat mat.... typ så, vart min dag. Mina blommor står fortfarande "oplanterade"........ ja ja.... det får bli en annan dag då. För som sagt, ska iväg och sätta upp "tältelände" åt sonen, sen tillbaka på jobbet igen för nattskift..... En "blä dag" vart det.

 

Veckan som var, jobbade jag fram till torsdagsmorgon iaf. Sov på fm och var och handlade b.l.a åt mor på em. Såg till så hon hade så hon klarade sig med div. över helgen eftersom vi skulle vara borta. Kvällen gick mest åt till att packa och fixa hemma sen. Inga problem att vrida tillbaka på dygnet där, ha ha ha, somnade som en stock   . 

 

Ja.. fredag då. Vi bestämde oss för ett tag sen, att förena nytta med nöje och åka på en tur över helgen. Något vi sett framemot !! 

Första stoppet blev Strömsund för lunch och ett besök hos Dunderklumpen. Tyvär var inte allt öppet, men vi gick runt och kollade det som gick. Lite nostalgi är det för min del, jag gillade dunderklumpen som barn    Rasse har sett teatern vid dödafallet för nått år sen, det är väl den relation han har till Dunderklumpen. 

 

           

 

Jag och Mogge fick oss ett gott skratt, när vi gick där, för Rasse sa:

- Det gör inget att det var stängt mamma, för jag är ju faktiskt inte 6 år längre..... ha ha ha

- Nähä..... nä just det   .

 

Sen fortsatte vi mot Jorm och det blev vårt nästa stopp och övernattning. Vi bodde fint på deras camping. Naturen runt omkring tar verkligen andan ur en, hoppas vi kan åka dit nån fler gång och fiska med Rasse. Det är ju ingen "Romresa" från oss sett.

 

           

Förstår att Beppe Wolgers fick inspiration till sin saga härifrån och "jättenJorm"   . 

 

Dagen efter fortsatte vi vår lilla tripp runt vildmarksvägen. Har ni aldrig åkt den, så kan jag rekomendera att göra det, en av Sveriges vackraste vägar. Vårt mål var såklart öppningen över Stekenjokk. Vi var inte ensam om man säger så, som ville åka över...

 

 

 

Hörde nån som sa att det var 1000 bilar/husbilar/motorcyklar på 1 timme som åkte över. 

Denna väg är inte öppen vintertid p.g.a snömängderna, 7 meter på sina ställen. De skottar upp den nu på försommaren och hålls öppen fram till oktober, sen "driver" det igen, igen.

 

                   

 

Vi har åkt här en gång tidigare ( mitt i sommaren) utan snö, då är det väldigt vackert där. Nu var vitsen att åka där och uppleva de väldiga snöväggarna precis när det öppnas. En märklig känsla iaf, som att åka på en annan planet, svårt att beskriva.

 

Vi fortsatte vildmarksvägen och gjorde en avtickare över fjället och kom fram till nästa destination - Borgafjäll.

Vi ville fixa och trixa lite i stugan. Det är "barmark" nu, något som vi väntat på, för att komma igång där uppe. 

Ja.. som jag skrev i början, att fönsterputsningsprojektet var över så... var det inte det. Glömde att jag har ju en fjällstuga att putsa fönstren på också, ha ha ha, så det har jag b.l.a gjort i helgen men.... nu tusan får det vara nog... Bha...

 

   

Dunderklumpen fick bo där i fönstret i Borga, tyckte Rasse   .

 

Iaf.... nu går startskottet för att börja där uppe. Mogge ska upp till helgen igen och börja röja med röjsåg på tomten. Vilken otur att Annso har jobbarhelg    så Rasmus ska följa med pappa, han får vara "första risdragare" på tomten. 

Ja.... har svårt att se framför mig just nu, vad det kommer att bli av allt. Myyycket jobb har vi iaf. Snett bakom vår mark har vi ett stort "renhängn" och skoterleden. Det lär vi se lite bättre efter att ha röjt undan allt sly, men annars ser man ju renar lite varstans i denna region.

 

 

 

Det vart en paus igen..... det kom 2 nattpass och en födelsedag ivägen......Sorry.

Hipp Hipp hurra för farfar Janne som hade bemärkelsedag        . Nu har vi ganska lugnt med födelsedagar över sommaren, det kommer ett skov till hösten igen, ha ha ha. 

I dessa coronatider hade vi tur med vädret igen, så vi kunde fira honom i finväder ute på deras altan. 

 

   

Det var en härlig kväll, sol och jordgubbstårta... en försmak av sommaren   .

 

Ja.. sist jag skrev skulle vi ner och hjälpa till med tältet på kvällen innan nattjobb. Det gick bra iaf, kidsen hade hur kul som helst. De badade, hade vattenkrig, grillade... mys pys   

 

     

 

Järngänget ute på haik   .

 

Kan ju säga att jag hade en väldigt trött kille som kom hem på tisdags em, tror att det blev en del minus på sovkontot och mycket plus på uteaktivitetskontot, ha ha ha.

 

Nä gott folk, har jag inte tid att sitta här längre, ska stoppa sonen i duschen och i säng. I morgon är det skolavslutning. Den blir ju inte som det brukar, ingen kyrka, ingen tårtfrossa/kalas, som brukar fixas i församlingsgården efteråt för alla barn och föräldrar.... lite tråkigt såklart men.... det är som det är. 

Hej svejs så länge Kram Annso   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Pierre - 1 juni 2020 08:10

God morgon...

Kl är bara 08 men jag är i full gång    skickat i väg sonen på skolan. Fixat med badet ( rengjort med "håven", lagt i klortabletter,kör ozonrengöring m.m) lovade Rasmus att vi skulle bubbla när han kommer hem i från skolan. Det kan vara härligt, för idag blir det varmt, lovade visst 27 grader   det är varmt redan nu kl 08 på morgonen. 

 

Ja... vad har då hänt här... 

Jag har jobbat 4 nätter, gick alltså av fredagmorgon. Vardagen har rullat på med diverse. Lite läxläsning med Rasse, middagsstök, var till farmor och farfar, firade både morsdag och födelsedag  (tror jag skrev om det förra gången) varit till min egen mor i 2 omgångar och hjälp henne med diverse + firat lite morsdag i förskott. Hon fick en fin ros av syrran som vi planterade och gjorde fint på hennes balkong. Jag hade köpt en sommartopp och strumpor. Det vart bra till henne tror jag   . 

 

Vardagen är lite annorlunda för oss just nu... inga träningar, ovanligt. Ingen simträning sen corona startade, ingen karate. De hade utomhusträningar här i maj, det hade vi faktiskt velat gå på men... av olika anledningar kom vi inte iväg, det var synd. Nu har karaten sommaruppehåll. Den här tiden brukar ju vara jättekörig eftersom fotbollen också kör i gång och alla träningar överlappar varandra... men det blir ingen fotboll heller för Rasmus i år.

Han är för stor. Det finns inget lag för - 09 i Resele. Hade han varit född - 10 hade han fått vara med, trist !

Fotbollen tycker han är kul, men det är som det är   .

Han fick erbjudande om att komma över till Näsåker men han tackade vänligt men bestämt nej, vilket jag inte säger någonting om. 

"Över hans döda kropp" att han skulle åka dit ensam, inte känna grabbarna och spela seriespel i Västra, mot nya lag.  Jag känner min son.... det hade varit helt annat, om de hade varit några stycken kompisar härifrån som gjorde det tillsammans. 

Jag tänker inte tvinga honom på nått sätt, har all förståelse, varför. Fotboll ska vara kul och inte förknippad med ångest, utanförskap. Rasse kämpar nog mycket med sin blyghet och självförtroende som det är. 

Med det sagt, så vet man ju aldrig vad som händer nästa år. De är lite fler födda  -10, kanske han kan "haka på" då, beroende på vilka/ hur många som väljer att fortsätta, vilka som vill spela i stan och vilka som vill spela i Västra. 

Det får helt enkelt bli ett mellanår i år, sen får vi se hur han vill göra. Denna sommar får vi cykla, vandra, spela lite badminton, träna karate hemma på altanen och simma på egen hand helt enkelt  . 

 

Fredag, vakade jag av som sagt, sov på fm och var till mor på em.

 

Lördag, skjutsade jag Rasmus till en "simkompis" i stan, i samband med det, var jag till min arbetskollega på besök. 

Ja... jag vet inte hur jag ska förklara.... men jag hade i ett svagt ögonblick tackat ja till att ställa upp som sminkmodell..... Ni läste rätt, ha ha ha. Det är inte riktigt jag ! Min jobbarkompis är spa/massage/hud teraput, ja vette gudarna all utbildning hon har   och ska ha ett event med Maria Åkerbergs produkter på tisdag. 

Har aldrig gjort nått sånt. Ha ha ha... hon frågade om jag använder "ögon/fransböjare" 

- Öh... äger ingen, har aldrig använt nån i hela mitt liv . 

- plockat ögonbryn/ fixat fransar ?

- Öh... Nä, jag har inte plockat ögonbryn nångång heller...  nä jag kletar på fransarna maskara, det är det jag gör   . 

Hon har verkligen fått tag på ett skogstroll som sminkmodell  !!

Hon har gjort nått med mina ögonfransar iaf.... Herregud jag vet inte vad det hette (skäms) det höll 4-6 v iaf och mina ögonbryn, dom rök i lördags. Jag har tittat mig i spegeln hela helgen, har aldrig haft så smala, fina, böjda ögonbryn nånsin. 

Ja... det ska faktiskt bli spännande och se hur hon sminkar mig imorgon   . 

 

Iaf, för övrigt i helgen började vi med ett projekt som jag trodde skulle gå relativt fort men.... det tog i princip hela helgen.

Tips! börja aldrig att flytta ett jordgubbsland och ett trädgårdsland en lördagkväll !!!

 

 

 

Sen, som man är med allt, har jag iaf fått ner fröerna i jorden. Vi får se vad som kommer upp i sommar. Planterade smultron, sallad, gräslök, dill, ätror.  Jordgubbsplanten hade vi inte hunnit rensa och flyttat över på bilden. Hade 4 lådor med bara jordgubbar tidigare, nu är det nerminskat till 2. 

Vet inte hur många skottkärror med jord vi förflyttat, en hel del iaf. Nu har vi cykelställ och cyklar där vi tidigare hade trädgårdsland, det blev bra. Vi får hoppas att det blir en bra plats för odlingslådorna nu och att jordgubbsplanten överlever flytten. Tillslut vart vi klar på söndagskvällen, inte gjort på en kvart precis   .

 

Det var ju morsdag i helgen också   .

Mina pojkar fixade grillmiddag, inte det sämsta. Dessutom fick jag en fin skottkärra med kruka och blomma som Rasmus hade valt ut själv tydligen. Stolt som en tupp ...

 

   

 

och telefonsamtal från stora sonen gjorde min dag.

Tycker egentligen att det här med mor/farsdag är inget speciellt att fira. Det kan man fira när som helst ( om man nu vill) handeln får sig ett uppsving iaf. för min del kan jag lika gärna vara utan det. 

Åt en god grillmiddag och fick en fin present som de valt med omsorg och kärlek, så det är jag glad över

såklart   . 

 

Det vart en skrivpaus på 2 dagar... som vanligt. Ska försöka diktera färdigt nu.....

 

 Måndag ... jisses vad varmt (27 grader). Jag gick ut och rensade rabatter, gissa om jag höll på att flyta bort. Har bara 2 stycken, vilket passar mig utmärkt. En rabatt är bara ormbunkar i, den andra består mest av rabarber och fina pioner som kommer upp varje år.

 

   

 

Var nöjd med mig själv när det var gjort, kunde slänga mig i solstolen sen med gott samvete, tills sonen kom hem från skolan  . Hade ju som sagt lovat att vi skulle "bubbla" när han kom hem.

 

   

 

" Stekar`n" ha ha ha.

 

Ja... sen var det dax att gå på nattjobb igen. Jobbar fortfarande i skrivandets stund, ska avverka natt 3 av 3.

Igår (tisdag) sov jag såklart och på kvällen var det dax för Maria Åkebergs eventet hos min arbetskollega. Mycket trevligt och mycket gott att äta och dricka   . Sminkningen gick bra, är väl inte riktigt bekväm med att göra det inför publik men... har jag lovat så har jag lovat. 

Här kommer några "reklambilder" från kvällen, tusen tack iaf   

 

             

 

For direkt och jobbade efter eventet, ordninggjord och klar, ha ha ha.... Ja... måste väl bjuda på en bild då   

 

 

 

Nä, har inte så mycket mer att berätta, ska strax börja med middagsstöket. Idag bjuder köket på gorme´rätten korvstroganof, sen ska jag möta upp Mogge i stan. Vi måste fylla på kylskåpet... Bha... ibland är jag så less på denna mathandling, gör det ju dubbelt upp dessutom, eftersom jag även handlar åt mamma varje vecka. Iaf tar Mogge med sig maten hem och jag åker och jobbar. Vi har alltså "date" på kvantum.... ungefär som vi brukar göra när sonen har träningar, livet är väl härligt ibland  . 

Ha´de gott där ute, kram från Annso

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards