Direktlänk till inlägg 12 februari 2024

Gofika

Av Pierre - Måndag 12 feb 15:16

Halloj

Äntligen lite mildare väder, ingen direkt sol, men -7 grader och mulet klagar jag inte på, efter -25 - 29 grader hela helgen. Jag gav mig ut i skidspåret idag och njöt av frisk luft iaf,...

 

 

känns bra efteråt   .

 

Ja, om jag ska börja där jag slutade sist.... Christoffer hälsade på, så roligt att ses, och så mycket att prata om. Vi har inte träffats sen han fyllde 30 i höstas. Han och Jenny har ju varit på resande fot i Asien över hela jul och nyår. Tiden gick ju såklart jättefort, men vi hann ju iaf umgås i 1½ dygn sen skulle de vidare på dop med Jennys familj. 

Fick inget vettigt kort på grabbarna, de höll på att dumma sig hela tiden vid frukostbordet. Tycker att jag är skitjobbig med mobilen, ha ha ha 

 

   

 

När stora sonen åkte, var tanken att vi skulle åka till slalombacken men... - 25 grader... nä, vi väntar till nästa dag, skulle bli mildare då. Det blev en hemma och elda dag, Rasse satt lite med modellbygget istället.

 

 

 

Och vi fick trevligt fika besök av Peter och Carina på em/kvällen. De fick äran att smaka mina hemgjorda semlor ( de gick åt i ett nafs)  .

 

 

 

Ja men söndag då, inställd på slalombacken och grillade hamburgare..... - 29 grader men va f.....n, det skulle ju bli mildare, suck och stön. Åter igen en hemma och elda dag. Därav så glad att jag kom ut på längdskidor idag och endast -7 grader. Trist för Rasse såklart, han ville åka lite i helgen innan friluftsdagen på tisdag men, men, vädret kan man inte göra så mycket åt   . 

.....

Det vart en paus i skrivandet på 3 dygn, ska försöka skriva klart, denna gång. Det vart middagsdags och jag hade körning till simträning sen, vips, så var den dagen slut. 

 

Tisdag, kidsen hade friluftsdag. Hade lovat sonen att skjutsa på morgonen, så han slapp släpa allt på bussen. Det var väl inte världens finaste väder precis, men ok temperatur ändå. Det "små blåste" så det kändes riktigt kallt vid slalombacken, tyckte jag, men kidsen verkade inte bry sig om det   . 

 

 

 

Jag höll mig i stan under tiden, passade på att handla mat och lite andra ärenden, så fiskade jag upp sonen på em.

Han var rödblommig om kinderna och nöjd över dagen, inte rört sin matsäck, förutom varm chokladen. Hade inte tid, ha ha ha. Skolan bjöd på burgare till lunch, så det gick ju ingen nöd på honom precis   . Det var bara hem för min del och inta viloläge inför natt jobb sen. Jag åkte lite tidigare för jag och si hade planerat in besök hos mor, eftersom det både var semmeldag och alla hjärtans dag efter varandra så slog vi ihop allt i ett.

 

   

Det vart en trevlig stund med tv, kaffe, semla och rosor   . 

 

Ja.. alla hjärtans dag, vart så romantisk som den bara kunde bli..... not, ha ha ha. Jag jobbade och sov, extra länge dessutom. Hade inte hört larmet, så jag toksov i ett sträck fram till 16.00 Brukar inte sova så länge i vanliga fall. Skulle så stort laga någon god middag innan grabbarna kom hem, men jag hann ju inte bli riktigt klar med det såklart. Ja ja... det är tanken som räknas.

 

   

 

Vi åt och fikade gott iaf, sen satt jag med sonen och spanskaläxa, tills det var dax att åka till hospitalet igen... så romantisk vart den dagen.

Nja... vi ska faktiskt göra något kul nästa vecka istället tänkte vi, får leva på det  . 

 

I skrivandets stund håller jag fortfarande på att betar av mina nattpass, har väl inget mer direkt att berätta om, så jag avrundar här, för denna gång. 

Ha de gott tills vidare, kram Annso   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards