Alla inlägg under januari 2018

Av Pierre - 29 januari 2018 15:05

Hallå....

Har precis landat i fotöljen...... dagens uppdrag gjorda ... check   

Veckans mathandling åt mor och åt oss själva. Inhandlat en anti halkmatta till mammas badrum, nya vinter/promenadskor åt mor och druckit kaffe en stund med henne. Hann hem precis till skolbussen rullade in på gården. Fikat lite mellis med sonen, satt i gång en älggryta på spisen som står och puttrar, det blir gott till middag.

Rasmus fick kompisbesök, så de har stängt in sig på hans rum. Egen tid kallas det va....  .

Ska faktiskt strax lägga mig en stund och vila mig i form till nattpass ikväll.


Ja... veckan har varit hektisk, sjukdom och elände.

Jobbade natt i början av veckan. Min mor låg inlagd på avd. hela veckan, fram till i helgen, då först blev hon utskriven, så jag har varit en hel del hos henne oxså, såklart. Möte med kommun för vårdplanering och samtal med doktorn, varit och städat/ tvättat hos mor medans hon legat inne, ja syrran har oxså hjälpt till, m.m m.m

Tulpaner och nystädat, inte så dumt när man kommer hem i från sjukhuset.

 

 

 

Dessimellan var Rasmus och jag till tandis, sista besöket för denna gång. Det känns skönt.

Han skötte sig bra...

 

 

 

Som belöning fick han äta lyxfrukost efteråt, innan han skjutsades till skolan. Vi åkte upp till Hallstahotellet och åt gofrukost. Det tyckte han var toppen. Pannkakor, nutella, nybakta frallor, ost, köttbullar, frukter, juice ....

Ha ha ha

 

 

 

Jag var mätt typ hela dagen sen. Mogge fick åka i väg från jobbet en stund och skjutsa tillbaka han till skolan för jag hade vårdplaneringsmöte kl 10 på sjukhuset efteråt..... livet är bara fantastiskt när det kör ihop sig....not :(

 

Vi var iväg på karateträning på kvällen..... men det var väl mindre bra egentligen. Rasse, hostade och snörvlade som aldrig förr, vi var vaken större delen av natten. Eller kanske bra ändå, så det fick bryta ut riktigt nångång, han har ju gått och hostat i 2 veckors tid. Det blev VAB 2 dagar iaf.

Lite trist såklart, vi kunde inte åka på skidkväll här i byn, som vi tänkte och det blev ingen pysselkväll på Smyrna heller, men nu måste bacillerna/virusarna bort !!

 

 Helgen, som sagt...... fick mamma komma hem igen. Hämtade henne och såg till att allt var ok.

Det var skoterträff vid "nävernäsan". Det är ett gammalt brandtorn som ligger ca 1 timmes skoterkörning  härifrån. Det är Ångermanlands högsta punkt. Vid bra väder, så är det vidunderlig utsikt. Man kan se pelarna på högakusten bron och åt andra hållet t.o.m Åreskutan. Tänkte först inte följa med.... men.... va tusan.... jag behövde komma ut och göra något kul med familjen, grilla korv, surra med kompisar och tänka på annat. 

Jag är glad att jag hängde med, för vi hade en jättetrevlig dag.

Mycket snö, bra skoteråkning, goa grannar, tok och skratt med skoterfolk. 

Här kommer några bilder.....

 

                 

Någonstans där inne i snön, sticker några barnhuvuden upp, de hade hur kul som helst   

 

Avslutade med att åka och äta pizza på kvällen, gissa om vi var halvdöd efteråt, ha ha , ute på skotertur hela dagen sen pizzakoma    .

Söndag, var en lugn pyzzeldag hemma och vi fick besök av Lotta, Mats och grabbarna, skoj, det var länge sen vi träffades, även Sacharias kom på besök och stannade över middagen så vi hade fullt hus ett tag, men det är bara roligt.

 

Ja, en ny vecka har tagit vid som sagt, måndagen har jag redan berättat om, nattjobb väntar och ledig helg   

 

Ha´de gott kram Annso

 

 

Av Pierre - 22 januari 2018 08:00

Hej...

Har precis skickat iväg sonen på skolan och startat en tvättmarskin, sen hamnade jag framför datorn en stund. Känner mig som en disktrasa. Livet är lite körigt just nu, om man säger så. Är inte den som klagar i onödan (tycker jag själv)   men ibland är det nog, även för mig. Vill inte berätta här, av respekt, när andra människor är inblandade.... så, jag säger inte mer än att.... inget ont, som inte har nått gott med sig !!

Kan iaf säga att, en av orsakerna till att det b.l.a varit körigt är, att min mor ramlade i fredags. Inte oväntat....

Hon har legat inne på sjukhuset sen dess. Jag har jobbat i helgen och farit i mellan. I skrivandets stund ligger hon fortfarande inne, vi får se hur länge de tänker behålla henne.

När Rasmus slutar skolan idag, ska vi åka upp och hälsa på. Han ville köpa en present åt henne, så det ska han få göra innan   , gokillen. 

 

Jag har jobbat ganska intensivt ett tag, så precis som förra veckan, har jag inga spännande nyheter denna vecka heller. 

När jag var ledig, var jag på stan och gjorde lite ärenden hit och dit. Hade bestämt date med syrran och vi gick och mysfikade tillsammans på Cafe Petter.

 

 

 

Har även grejat med andra saker som jag känner att jag inte vill delge här, som sagt.

Det har tagit tid och energi men jag har gjort det, klappar mig själv på axeln   . 

Sen blev det äntligen fredag....

Tänkte äta gott och ha en lugn och skön bastukväll, det såg jag framemot...

 

   

 

Men....nja... det blev avbrutet mitt uppi, av tusen telefonsamtal, ambulanstransport åt mor m.m m.m

Det var den kvällen, kom i säng kl 01 på natten och skulle upp 05.20 och jobba. 

Jag har varit såå trött i helgen. Efter jobbet har jag varit hos mamma såklart, syrran och jag var oxså till hennes lägenhet och plockade ihop div grejer. Sen hem och äta, därefter var det knock out i soffan. Jag har inte varit så social med min familj ihelgen, om man säger så. Rasmus har varit med lite kompisar iaf och Mogge har skruvat och serva skotern. På söndag var Mogge och han ute och åkte skoter hela dan. Åh som Rasmus har längtat efter att åka skoter.... äntligen hyfsat väder   .

På söndagkväll somnade jag i soffan igen.... masade mig upp iaf, för att stoppa lilleman i duschen och förbereda inför skoldag. Vi läste lite läsläxa tillsammans sen var det godnatt igen, ha ha ha. Inte likt mig. 

Idag är det då måndag, håller på att tvätta för fullt (tog hem mammas tvätt) och vi ska som sagt åka in till sjukhuset när Rasmus slutar skolan. 

Berättade ju förra gången att han varit så hostig på nätterna, det har fortsatt. Envisa virusar   , en natt hostade han så han kräktes, mest slem, men han är pigg på dagarna. 

Vi får se hur det går under veckan.....

 

Det vart paus i skrivandet.... har nu hunnit blivit tisdag em. Igår em åkte vi som sagt och besökte mor. Innan var vi på garden center och Rasse fick välja en present. Det blev en blomma (ej levande såklart) den var söt, såg ut som små liljekonvaljer. Den skulle mormor få   .

 

   

 

Sen åkte vi hem, fixade middag, la mig och sov inför nattjobb. Har sovit som en stock idag, så jag känner mig relativt pigg just nu. 

Ja...ungefär så, har det sett ut. Har inte så mycket mer att berätta.... har lite smått och gott inplanerat inför denna vecka, får väl se hur mycket som hinns med.

Ska ta och avsluta här och förbereda lite middag och hämta hem lilleman från fritis.

Ha de gott där ute..... Kram Annso

 

 

 

 

Av Pierre - 15 januari 2018 15:38

Hej där ute....

Ny vecka och nya möjligheter.... Det har varit en lugn och ganska händelselös vecka, inte varit aktiv med kameran heller tyvär.

Jag har gjort det gamla vanliga höll jag på att säga.... När jag blev ledig, stod mina hemtjänstuppdrag på agendan. 

Veckans mathandling åt mor och åt mig själv. 

Jag var till henne oxså och "plockade bort julen", ja det mesta gjorde hon själv, men jag bytte gardiner och plockade bort julstjärna m.m Hon får inte vara där och klättra på stolar, vill inte ha några ben eller höftfrakturer tack   

Det vart ljust och fint iaf..... suckade för mig själv..... för jag hade allting kvar hemma. Det är skoj att plocka fram men så tråkigt att plocka bort. 


Kylan kom....

Ja.... såhär "nice" var det när jag klev upp en dag...

 

 

Kolla in den härliga innertemperaturern oxså    Frös in i märg och ben...

så blir det, när vi båda jobbat/sovit och ingen har eldat. Efter några timmars "tokeldning" var det betydligt behagligare inne....

 

   

 

Känns som om att jag kan sammanfatta helgen med att vi har, eldat, burit ved och eldat....

Vi var båda ledig i lördags och hade egentligen tänkt att åka på skoterutflykt med Rasse... men... -29 grader.. är inte så skönt :(

Istället plockade jag bort julen här hemma (vilket var ju bra) och bakade filmjölkslimpor, så gott...

 

 

 

Gjorde oxså Pekingsoppa, den är god, med kyckling, bambuskott, sambal oelek i b.l.a

Så, det blev soppa och nybakt limpa till middag, inte det sämsta....

 

 

 

På kvällen gick jag på nattpass och jobbar fortfarande, så söndagen sov jag bort. Mogge och Rasmus var till farmor och farfar under tiden. 

På söndagskväll fick vi kaffebesök, av Carina och Peter. Mysigt att surra bort en stund med dom, sen var det dax för mig, att åka i väg på jobbet..... så, var den veckan slut.

 

Kylan började klinga bort, men vad blev det i stället..... värsta snöstormen i 2 dagar. Vet inte vad som är bättre eller sämre   . Mycket snöskottning blir det iallafall.... igen. 

 

Rasmus har varit hostig på nätterna, denna vecka. De verkar inte ha sovit så bra, varken Mogge eller Rasse, trots hostmedicin. Det är gråzon.... VAB eller inte. Det har varit tufft, för dessutom ska de upp 05.30 för att vara på fritis 06.15 På dagarna har han varit piggelin, men så kör det igång på kvällen.... så typiskt. Vi får se hur det går..... jag var beredd på att "vabba", Mogge hade svårt att vara hemma dessa dagar. Flaggade för detta på jobbet, men det blev ramaskri ! ha ha ha  - Det gör du inte..... då får du ta med dig pojken hit. Vi ska ta hand om han och vara barnvakt. Han får ligga på barn avd. medans du jobbar ( barn ligger bara vägg i vägg med Iva) Skämtosides, mina goa och fina arbetskamrater   .

Karaten har haft juluppehåll och kör igång igen, denna vecka...... men det är bara att glömma. Rasse är inte kry och för trött helt enkelt.

Vi får se om vi kommer igång med karateträningen nästa vecka istället. 

Ja.... mer spännande än så, vart det inte. 

 

Det vart en paus i skrivandet (igen) .... det kom jobb och annat nödvändigt i vägen. Nu har jag iaf vakat av, är sådär lagom mosig i skallen. Dessutom avslutade jag med att lämna blod i morse, innan jag åkte hem. Ja... ni kan tro vad man sover gott, efter 5 nattpass och blodfattig ha ha ha

Hon på blodtappningen sa, att jag har lämnat 43 påsar blod genom åren ! Ganska otroligt, när man tänker efter. Det blir många liter. De är så tacksamma, för jag tillhör den lilla skaran med ovanlig blodgrupp.

Jag kan ge till många, men inte ta emot vad som helst själv, för att förenkla det hela    . 

 

Nä hörrni.... ska kvällsfika med min man och son, sen ska Rasmus få läsa sin läsläxa för mig, innan vi säger god natt.

Avslutar med sista bilderna....

När det är -29 grader eller snöstorm, får det bli div. inomhusaktiviteter....ex måla dinosaurier eller mysa vid elden.

 

   

 

Ha´de gott , kram Annso

 

 

 

 

 

Av Pierre - 9 januari 2018 15:27

Hej alla vänner !

Nu är man tillbaka till vardagen igen, har jobbat min första natt efter ledigheten och Rasmus har börjt skolan igen. Mogge började redan förra veckan, så han har kommit in i lunken redan. Jag tog några semesterdagar då, så jag kunde vara hemma med Rasse på jullovet.

Inte för att vi gjort några större äventyr, men det har varit skönt att bara vara ledig. 

Om jag ska ta vid, där jag slutade sist.... då fyllde Sacharias år..... ( det var tisdag 2/1). På onsdagen hade Rasmus kompisbesök, jag hade en lugn "hemmadag". Vet ni vad jag b.l.a gjorde.... ha ha ha...något som jag gått och tänkt på, att jag ska göra nån gång, när jag har tid. Jag tinade alla köttben i frysen. Det blir ju en del från slakt och jakt. Jag kokade och gjorde köttbuljong av dem.

 

 

 

Långkok ( ca 4-6 tim) det gör desamma, om det puttrar på spisen, medans jag bara är hemma. Nu har jag köttbuljong så det räcker och blir över till diverse, för ett bra tag framöver. 

 

Torsdag... var jag till syrran och hjälpte henne att skruva ihop stolar/fotöljer som hon fick i julklapp. Det vart bra, häftiga, så fick hon snygga kuddar till. Jag skulle vilja ha haft dom själv   . Efteråt åkte vi på stan och fikade på Westerlunds. Mysigt att bara sitta och surra...

Sen fortsatte vi till mamma, där blev det kaffepåtår såklart och lite mathandling. 

 

Hade en tanke att gå på bio med Rasmus under jullovet och se Tjuren Ferdinard, men hörde att den inte var bra. Nja... då fixade vi en egen biokväll hemma istället. Det tycker han är lika mysigt. Vi poppade popcorn och såg på en gammal klassiker, men ny bekantskap för Rasmus, gissa vilken, ha ha ha.....

 

     

Var och badade en dag på badhuset, det var ändå busväder ute, så det passade bra   

Vi kom på,¨att vi kanske skulle prova ta simborgarmärken... bara för skoj skull. 2 st gjorde han, stolt som en tupp

var han, när vi åkte hem. Lovade att vi skulle prova ta en ny medalj nästa gång vi åker dit. Förena lite nytta med nöje   .

 

 

Tjoho.... detta ingick inte i simborgarmärkerna för övrigt   

 

Helgen har verkligen haft skiftande väder...

Lördag, var en toppendag. Lite kallt men strålande sol mitt över dagen. Mogge hängde med oss och åkte längdskidor, premiär turen för i år.... det var härligt. 

 

   

   

 

Det är verkligen som ett sagolandskap i skogen... får lite fjällkänsla. 

På em var det gott att åka hem, elda i braskaminen, dricka kaffe och som pricken på i:et, få besök av goa Carina.

 

 

 

Söndag - var det stormvarning med stora bokstäver, vi förberedde så gott vi kunde. Tog in allt löst ute, som kunde tänkas blåsa bort. Bar in massor av ved, laddade ficklampor, förberedde middagen i tid... check. Vi var beredd, bring it on. 

Den lyste med sin frånvaro.... vi gick ut och åkte pulka istället   

 

   

 

Lugnet före stormen !

 

På em/kvällen svepte den förbi, men inte var det så märkvärdigt som media påstod. Värre har vi varit med om.  Hade iaf en lugn kväll hemmavid, Rasmus hade julgransplundring   

 

   

 


Och lite hjärngympa   .

 

Han fick käka upp polkagrisstängerna från julgranen. Så mycket mer av "julbortplockning" har det inte blivit än.

Började lite i Rasmus rum, dagen efter ( han har en egen liten julgran i fönstret) men kom inte längre.... det slutade med att jag började städa på hans rum och rensade i hans garderob istället. Efteråt vart det ganska bra väder, så vi åkte till skridskobanan i byn. Det var ju sista lediga dagen av jullovet, så .... plocka bort julen får bli en annan dag.

 

   

 

På kvällen gick jag på mina nattpass, åkte in tidigare, eftersom vi hade ssk möte på jobbet innan..... så, där är vi nu   .

Har väl inte så mycket mer att berätta för denna gång.... tänkte avsluta med en liten bildbomb. För precis 1 år sen nu, var vi i 30 graders värme.... suck....skulle inte neka mig hes, av att få åka tillbaka dit.

Varsågod, lite minnesbilder från Thailand, 2017    tycker att första bilden är lite skoj, upptäckte efteråt, att ett litet huvud stack fram mellan Mogge och Marcus, ha ha ha  ......

 

                       

               


Kram fr Annso   

 

 

Av Pierre - 1 januari 2018 13:44

GOTT NYTT... alla vänner   

 

Här har det varit fullt hus från 22/12. Fantastiskt roligt, intensivt och rörigt i en salig blandning.

Stora sonen kom hem natten 20 - 21/12, då jobbade jag mitt sista nattpass. Jag sov några timmar på förmiddagen, sen hjälpte han mig att handla det mesta av julmaten och hämta lillbrorsan. Gissa om någon blev glad när storebror klev in på fritis   .

På fredan var det fullt upp.... Chrisse blev satt i arbete på en gång... vi hämtade "saltgrus" så släkten inte skulle ramla och bryta benen på vår gård under jul.

 

 

 

Sen hoppade han av hemma hos Jenny. De skulle ut och äta julbord med hennes familj. Jag själv åkte hem och tokstädade resten av dagen. På kvällen anlände syrran och Marcus fr Göteborg. Välkommen till vintern ! De startade i ett regnigt Göteborg och kom upp till full vinter hos oss.

  

Lördag, dan före doppardagen...... åkte vi alla in till stan för att fixa det sista innan jul, var till mor och till kyrkogården. Brukar alltid tända ljus hos pappa, på jul. Det är fint och stämningsfullt på kyrkogården, med alla tända lyktor.

 

    

 

Julafton, började vi med att åka till Haga för att äta julgröt och fira lite "minijul" med mogges bror, kusingänget och farmor och farfar. Sacharias slöt upp och var med oss resten av dagen, så skoj, inte ofta vi har alla tre grabbar samlade tillsammans   .

 

         

 Var tvungen att ta en bild på kusinernas julsöta hund ( en av dom ska jag väl säga)   .

 

 

Under tiden samlades syrrorna och mamma hemma hos oss, så vi kom hem till fullt hus och fikade gott till Kalle Anka på TV.

Ja.. och kvällen löpte på med julfirande... här kommer en titt från vår julafton, mat, tomtebesök, julklappar, julklappspel, tv, sällskapspel, tok och skratt...

 

På denna bild får ni se den utlovade titten på vår nya vedförvaring, en svartmålad lagerhylla ( som mogge fixade veckan innan jul) braskaminen kom inte med på bilden. Vi är väldigt nöjd och det får plats mycket ved inne   .

 

   

 

   

     

   

Rasmus hade önskat sig en riktig gitarr i julklapp.... vi får väl se om han blir en gitarrspelare i framtiden    han insåg att det var ganska svårt, men som med allting annat.... man måste öva och öva, för att bli bra, man kan ju inte vara duktig första gången   .

 

Juldagen och annandagen blir mest "slappdagar", äter rester av julmaten så det står ut genom öronen, tittar på film, spelar spel....

 

 


Detta var rätt så kul, men jobbigt, för en som är 40 + och några kilon för mycket, ha ha ha . Lillsyrran var helt klart smidigare än jag.

Har varit natttaxi åt ungdomarna som var på Hallsta på återvändarfest. 

Skottat snö, skottat snö och mera snö...

 

 

 

 

 

Vårat Göteborgsbesök, har aldrig sett så mycket snö, tror jag.... de var gärna ute och skottade.... ha ha ha.... Ja varsågod.... här har ni snöskyfflar....   

 

I mellandagarna påbörjade vi ett projekt hemma hos mor, som vi planerat för ett tag sen. Hon har fått sitt vardagsrum renoverat. Det upptog det mesta av vår tid under förra veckan. Bara att tömma allt i bokhyllan och tvbänken... Bha.... ni kan aldrig ana...

Vi hade 5 sopsäckar fulla med VHS band !! Trodde aldrig att hon skulle gå med på att slänga dem... men det gick förvånadsvärt bra. Mogge och Markus var till soptippen med gamla tvbänken, delar av bokhyllan och sopsäckarna med skräp. Vi har målat och möblerat om, satt upp tavlor m.m m.m

 

      

 

Skulle egentligen haft en före och efterbild på alltihopa. Hennes vardagsrum har alltid varit mörkt och dystert med mörka, tunga möbler och tusen prynadssaker. Nu är blev det ljust och trivsamt. 

Den värsta chocken har nu lagt sig, när 5 pers börjar riva och slita i hennes tvrum, måla om möbler och ta fram hennes gömda tavlor i källaren.... ha ha ha.... inte lätt.... men jag tror, hon har samtidigt tyckt det varit roligt, när hon började se, hur ljust och fint det blev. 

 

 

 

Under denna "renoveringsperiod", var jag in och jobbade 2 kvällspass på hospitalet ( som jag hade inbokat på schemat, sen tidigare) medans de andra var i full gång och måla hos mor. Rasmus var i pulkbacken med kompisar, det var nog roligare för honom, än att renovera hos mormor   .

 

 Chrisse har kommit och gått med sin Jenny, ibland har de varit hos hennes familj och ibland har de slutit upp med oss. På annandagen var Jennys föräldrar föresten och åt julmat hemma hos oss, jättetrevligt, och vi var hem till dem på julfika i lördagskväll. Har tänkt ända sen i somras att jag skulle bjuda hem dem.... men som så mycket annat, är det mycket man tänker, men blir inte av. Som tur är.... har de tänkt likadant   . Till våren har de varit tillsammans i 5 år, så... det är verkligen på tiden att vi träffas. Nu känner vi varann sen tidigare genom jobbet, men vi har inte träffats så mycket privat.

 

På fredagskväll tog vi alla en paus från renoveringen och åkte till Hallstaberget på Spa. Behöver väl inte skriva att det var hur skönt och mysigt som helst.... 

 

         

Hela släkten i bubbelpoolen   

 

Sämre kan man ha en fredagskväll, mycket tok och skratt och vi somnade ovaggad den kvällen sen.

 

Ja... lördagen, gjorde vi det sista hos mamma och på kvällen var vi som sagt hos Jennys förädrar.

 Efter allt detta, stod nyårsafton för dörren.

Det var en härlig dag. Det åktes skoter och vi var och åkte skridskor på em....

 

   

 

Sen firade vi nyår hemma med god mat, dryck, spontan dans och musiktävling. Båda storpojkarna var hemma, vilket var många år sen sist. De brukar i regel åka iväg på "eget nyårsfirande". Tycker inte att nyår är så speciellt. Det är mysigt att äta gott och skåla in nya året såklart. I fjol jobbade jag hela nyårshelgen....Så i år var det skönt att vara hemma och fira med nära och kära iaf. 

 

Vi gjorde räksnittar till förrätt...

 

 

 

Som varmrätt blev det: 

Älgkött, ölsås, sötpotatisklyftor, baconlindad sparris och sallad

 

     

 

Och som efterrätt : 

AfterEightglass och cheesecake till efterrätt...

 

   

 

Proppmätt.se

 

Roligast var kanske när vi körde musikquiss efteråt, både på svenska och finska !! Det finns en grupp som heter Humpa (tror jag de kallas) de spelar hits omgjorda på finska.... vi höll på dö av skratt....  ganska klurigt var det... men vi klarade en hel del iaf   .

Vid 12 slaget ringde grannarna och ville att vi skulle gå ner och skåla in nya året med dem, så där skålade vi in år 2018.

Enligt Rasmus, var detta den roligaste "gott nytt år - dag" han haft   .

 

Nyårsdagen - En slapp och slödag, vi sov länge, åt frukost länge, dax att packa både för Chrisse, Marcus och syrran. De åkte till mamma en sista sväng och hälsade på, på em. Vi var bara hemma och slöade framför tv:n, förberedde Taco middag till hela gänget. Det kändes konstigt... från att ha haft fullt hus i nästan 2 veckor, skulle alla strax ge sig av. 

I morse blev det tomt och tyst   Mogge började jobba kl 07 i morse, lillsyrran och Marcus åkte strax före 08 mot Göteborg, Chrisse och Jenny sitter på Y-bussen just nu mot Stockholm. Kvar blev bara Rasmus och jag med en massa tvätt och ett rörigt hus, ha ha ha

 

Har inte fått nått vettigt gjort under fm. Tvättmaskinen går för fullt iaf och jag hamnade framför datorn. 

Idag har vi en födelsedag att fira faktiskt.... Hipp Hipp Hurra för våran Sacharias som fyller 26 år idag   .

Inte klokt att vi har så stora pojkar! 

Rasmus ska få hjälpa mig att slå in lite paket strax. Alltid svårt när det nyss varit jul, att komma på födelsedagspresenter oxså, det blir som dubbelt upp, men varför göra det enkelt för sig. Vi samlar allt till strax före jul och strax efter jul, ha ha ha

 

Ja.. det vart en paus mitt över dagen..... det har nu hunnit blivit kväll och vi har precis firat av Sacharias. Vi gjorde lite god middag och jag snodde ihop en kaka med granatäpple ( man tager vad man haver)    och Rasmus fick ge paket. 

 

 

 

Vi är ganska sega och trötta nu, blir nog en tidig kväll i kväll. Har lovat att läsa den spännande fortsättningen på varulvsboken, som han fick i julklapp. det är med skräckblandad förtjusning kan jag säga..... Det verkar inte spela nån roll, hur många gånger jag säger att, varulvar finns inte i verkligheten, bara i sagor.... för säkerhets skull, sov han med lampan tänd i natt    men han vill fortsätta läsa om dem iaf. ha ha ha..... Vi får läsa nån "snällare" bok sen tror jag, så han kommer på andra tankar.

 

Ha de gott, Kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards