Alla inlägg under september 2014

Av Pierre - 29 september 2014 21:54

Nöjd med dagen, som jag började med hos frissan, såå skönt. Äntligen en riktig frisyr igen ;)

Dessutom köpte jag med mig "hårpulver" i stället för hårspray !? Har aldrig provat men... man måste ju testa nått nytt ibland. 

Sen vart det snack om mina ögonfransar (igen)

- Ja, det är mina riktiga...

Och ögonbrynen (igen)

- Ja, jag är född så här.... och Nä, jag har aldrig plockat mina ögonbryn... jag vet inte ens hur man gör... dom är för mörka och kraftiga, jag vet..... 

Jag börjar med hårpulver tack, så får vi väl se om nästa steg blir "mindre ögonbryn" .... nångång.

 

Efter frissan åkte mor och jag till kyrkogården och gjorde lite "höstfint" på papsens grav....  

En fin höstdag men något blåsig....

När plantering var färdigt, hade jag lovat Rasmus att vi skulle åka till en lekpark, så han fick leka av sig lite . Vi hade ju bara gjort tråkiga vuxensaker.....

 

Det började storma riktigt bra så t.o.m han sa efter en stund:

- Nu åker vi hem mamma.

Resten av dagen/kvällen har han hjälpt mig att baka. Har lyckats få ihop citronrutor och hastbullar

 

Det var längesen jag bakade nått.

Ja, så jag känner mig nöjd med denna dag :)

 

För övrigt under veckan, har jag jobbat och gick på ledigt i fredags.

Fredan var som vanligt, mathandling, div. ärenden och besök hos morsan. På fredagkväll var vi på Smyrna eller "pysselhuset" som Rasmus säger.

Han tycker verkligen det är roligt att åka dit och frågar mig flera gånger under veckan när vi ska åka till "pysselhuset".

 

Var lite halvdeppig, för vi var helt inställd på att åka upp tilll Borgafjäll ihelgen och jag hade sett framemot det men.....väderkartan visade STORM över lapplandsfjällen hela helgen........ janäää......

Det ingick inte i våra helgplaner :(

Istället beslutade vi oss för att åka till stugan ihelgen, då vart jag genast glad igen ;))

           

Vi har fixat och trixat där, b.l.a har vi fått trädgårdsmöbler av mogges föräldrar som vi har fraktat dit och som vi ska måla om nästa sommar, det kommer att bli kanonbra tror jag, och så har vi färdigställt allt inför vintern.

Det känns bra, förhoppningsvis kommer vi att vara där mer nästa sommar, än vi varit i år.

I år vart det extremt lite :(

 

I morgon står det städning på min agenda... suck....trist, men det måste göras, för imorgonkväll har jag några middagsgäster här. På tal om middagsgäster så hade vi Sacharias här på middag igår, det var trevligt..... det blir ju långt mellan gångerna vi ses. Just nu är han i Stockholm och jobbar och kommer hem på helgerna.

Rasmus tycker det är så mysigt när storebröderna kommer hem och jag tror det är ömsesidigt   .

 

Nä, det är väl dax att krypa till sängs, så att man är pigg och alert till städningen.....någon som är sugen att hjälpa till............ingen...........jag visste väl det, God natt då från Annso

 

Av Pierre - 22 september 2014 21:42

Veckans uppdatering om allt och inget.....

Har jobbat "dagtid" under veckan, för omväxlings skull, varit riktigt skönt med normal dygnsrytm måste jag säga och Lilleman har tyckt det varit så mysigt att mamma är hemma på kvällen, vi har legat och läst sagor varje kväll ;)

 

Onsdag var det bråttom hem. Barngympa började, ombytt och klar till 17.30 phu....vi hann, nätt och jämt...

 

Det blir nog roligt, men.... det kör ihop sig på en gång, nu på onsdag jobbar jag kvällen :( och mogge slutar för sent för att hinna dit till 17.30......ja vi får se hur det går framöver :/

Vi får väl vara glada för de gånger han kan gå, helt enkelt.

Varit ledig i helgen, härligt och bonus att det fortfarande har varit härligt väder   .

 

 Fredag = mathandling och besök hos mor. På kvällen åkte Rasmus och jag på "Smyrna" (kyrkans barnverksamhet)

Kan väl sammanfatta att Rasmus första introduktion om Gud, gick inge vidare.....

De berättade och visade bilder om Adam och Eva.....

Han trodde det var djungelboken !!!

Jag höll på att dö av skratt där bak i kyrkbänken, ha ha ha   


Lördag var det kalas på agendan. En kompis från förskolan fyllde år. Varit bekymrad över detta i veckan, då det skulle vara djurtema. Hade ingen aning vad jag skulle hitta på !?!

Men av en händelse, var jag på stan och gjorde lite ärenden innan kvällsjobb och råkade gå förbi ett reaställ vid Kapphal, i min ögonvrå såg jag nått tigerrandigt.......YES, en tigerrandigpjamas!! den tar jag och extrapris dessutom, kunde inte bli bättre :)

 

Redo för kalas igen :)

Efter kalasande åkte vi till Ramsele och kollade på lastbilsträffen, inte för att jag har nått brinnande intresse av lastbilar men, fint väder och skoj för lilleman att titta på alla läckra lastbilar.

Tror att Rasmus hittade sitt framtidsyrke.... ha ha ha

 

Ja, måste ju medge att en och annan lastbil var riktigt fin, jag fattar inte att de lägger ner så mycket tid och pengar på ett arbetsfordon !?

Som sagt det är inte riktigt mitt forum....

     

 Kan det vara Madonnas turnebuss ?? Jisses.

 

Söndag, Mogge skruvade lite med Opelbussen och jag pyzzlade på med ditt och datt hemma, en lugn och skön dag.

Blev bjuden på kaffe och nybakt äppelkaka hos Carina och Peter på kvällen så, det erbjudandet tog vi såklart, har svårt att tacka nej till "gofika" :)

 

Måndag (bonus ledigdag) Denna dag stod hårfrizzan med lilleman, på agendan. Till saken hör att han hatar att klippa sig, fråga mig inte varför ?

Det krävdes en del övertalning och mutor....

Här är vi på Cafe och äter lunch innan frisörbesöket.... ångest i blicken, närå skämtosides....det gick över förväntan.

 

 

Inte Rasmus favoritställe precis, men det gick bra, nu är han nyklippt och fin i håret. Tror han tyckte det själv oxså ;)

Imorgon är det fotografering på förskolan, så jag är glad att det fanns tid att klippa honom i "elfte timmen".

Själv ska jag jobba imorgon, går även dag/kvällspass denna vecka, det känns bra.

 

Pratat med Chrisse i tel. ikväll, hade både roliga och mindre roliga nyheter att berätta :/

Jag har anat att det är nått på G.

Medaljens baksida......från årsskiftet står han i beredskap för att åka på FN uppdrag. Jag vet inte vad jag ska säga om det..........jag får en klump i magen........mer vill jag inte säga om det just nu   

 

Det var allt från mig gott folk, kram så länge... Annso

Av Pierre - 15 september 2014 22:23

God kväll....

Har nyss satt mig ner framför datorn efter en lång dag på jobbet. Har först jobbat 9.45- 18.00 därefter SSK möte 18.00 - 21.00

Samtidigt var det planeringsdag, så förskolan har varit stängd idag. Mogge har varit hemma med Rasmus, det är tur att jag har en bra karl   annars skulle jag aldrig få ihop småbarnslivet med mitt jobb.

 

Det har varit en bra vecka må jag säga, gick av natt på fredagsmorgon, halvdöd klev jag upp kl. 13.00 och åkte och handlade mat med min mor, hämtade på dagis, fixade middag. Både Rasmus och jag var halvtrötta på fredagskväll så jag hade inte tänkt att åka på "Smyrna" men vi gjorde det ändå. Det visade sig bli en lyckoträff, han tyckte det var så roligt, ville inte åka hem när det var slut och han har räknat veckodagar, när vi ska åka dit nästa gång ;)

Smyrna är något kyrkan ordnar för barnen och ungdomar här i byn på fredagar.

"Storpojkarna" var med på detta varje fredag, långt in i tonåren. De har en småbarnsgrupp först, sen är det som "ungdomsgård" för de äldre.

De pyzzlar, leker, spelar musik, sjunger, bakar, lagar mat. m.m

I fredags var det premiär efter sommaruppehåll, så då var det utelek och grillkväll, mysigt.

Måste säga att de är helt fantastiska som fixar detta helt idellt och det är väldigt poppis här för barnen och ungdomarna.

Veckans guldstjärna går till "Smyrnaledarna" !!

Kan väl tillägga att vi somnade som stockar, när vi kom hem sen.

 

lördag, ledig och mer utsövd ;)

Fantastiskt sensommarväder, vi passade på att måla i finvädret, på bron och vid nya soldäcket sen städade jag upp lite ute på gården. 

Vi fyllde en släpvagn med skräp, mest byggavfall från i somras...

Sen tömde jag en del krukor och gjorde lite "höst" på bron.... ( och nymålat vitt och fint tak)

       

Vi kände oss mycket nöjda med vår insatts denna dag, så vi bestämde att vi skulle överraska Rasmus med att åka och fiska på kvällen, gissa om någon blev överlycklig ;)

Det var verkligen en härlig kväll, sol, varmt och vindstilla.

       

Avslutade kvällen med fikabesök hos Peter och Carina (som bor vid sjön där vi fiskade) och deras katter fick en festmåltid av Rasmus.

 

Söndag, fortsatte vi att måla det sista och röjde lite allmänt hemma, sen åkte vi och röstade, såklart!

Mogge ville inte helt oväntat kolla på valvakan, jag orkade knappt. Det blir bara för mycket då det ska ältas och ältas, analyseras och spekuleras....... urk

Har iaf haft 2 bra helger, då vi fått gjort mycket grejer hemma, det känns skönt.

 

Imorgon jobbar jag kväll ( 14.30 - 21.30), skönt med lite sovmorgon, ska en sväng på stan innan jobb och köpa en födelsedagspresent och kolla om jag hittar nån form av maskeradkläder.......ja lilleman har blivit bjuden på kalas igen, med djurtema !?!

Jag har ingen aning vad jag ska hitta på ??

Tänkte först sno ihop nått själv, men jag har inget bra tyg att göra nått av eller nån "djurmask" eller ansiktsfärger att måla honom med....suck....

fantasin är i botten och ont om tid, tar tacksamt emot förslag!!!

Denna veckas ilandsproblem...... djurkläder!

 

God natt mina vänner, kram Annso

 

 

 

 

 

Av Pierre - 8 september 2014 14:30

Japp, ny vecka och den förra susade iväg.....

Har jobbat i vanlig ordning fram till fredagsmorgon, skulle egentligen ha jobbat dagpass under veckan, men det vart lite passbyten så det vart nattvecka iaf.

På fredan sov jag halva dan, sen gjorde jag mitt vanliga fredagsnöje....storhandlade mat. Var seg som tusan, som man alltid är när man vakar av, så det blev inga större utsvävningar på kvällen. Bakade pizza i ugn, som vi satt ute på altanen och åt. Vi vart kvar där mest hela kvällen och njöt i sensommarvärmen. Spelade lite "bilyatzy" med lilleman sen tog fredagsmyset slut... vi var jättetrötta allihopa.

 

Lördag, målning på G.

 

Ja, vi har inte målat med tapetlim ha ha ha, vi har haft färg i den hinken ;) Vi har målat ute på bron som vi har renoverat upp i sommar, nu har färgen tagit slut så vi får köpa mer och stryka på andra svängen nästa helg.

 

På em. var det dax för bio. Flygplan 2, något lilleman tycker var spännande. Han har inte varit på bio så många ggr

så det vart mycket flygplansnack resten av kvällen :)

 

Söndag. Ja, en typisk hemmapysseldag, vilket har varit jätteskönt.

För Rasmus var det "äntligen söndag" som han har frågat och längtat, för han var bjuden på kalas hos dagiskompisen Valter.

Här har han gjort sig fin, med skjorta och slips och frisyrgele i håret   . 

 

 Medans lilleman var på kalas så tog jag tag i projektet "klädskrubbsrensning".... mindre kul och något jag dragit mig för, men nu måste det göras..... för fiberkabeln för stadsnätet kommer att gå in där, till vårt hus.

Rensat jackor och skor, hundgrejer och gamla färgburkar som stått där phu....

Skönt iaf när det är gjort, nu är det så tomt och fint där ;)

Sen har vi hållt på ute, eftersom vår gräsmatta har sett ut så här hela veckan....

 

Nu är allt nergrävt iaf och indraget till huset (genom klädskrubben) det känns skönt, en sak till att bocka av på "att göra listan". 

 

Gjorde en riktig söndagsmiddag när vi ändå bara var hemma och pyzzlade på, porterstek med potatis, sås och grönsaker.... 

 

Det var längesen vi åt en stek, gott var det iaf ;)

Ja, mer spännande än så, har jag inte att berätta för denna gång. Det har verkligen varit härligt sensommarväder, soligt och upp mot 20 grader varmt på dagarna.

Jag har saknat hundpromenader och jag har framför allt saknat Jericho. Ihelgen trodde jag att jag fått "hjärnspöken" vaknade på natten och tyckte att jag hörde honom.

Man hörde alltid honom tassa omkring där på undervåningen, dricka vatten m.m

Det är tomt utan våran "finjerka" och jag blir ledsen i hjärtat när jag tänker på honom   .

Det var allt för denna gång, ha´de gott allt folk, kram från Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards