Alla inlägg under april 2012

Av Pierre - 22 april 2012 21:05

Det dög inte med mig ikväll, det skulle vara pappa som nattade, så jag hamnade vid datorn och jag tror det är någon/några som snarkar på övervåningen nu.

Ja ännu en vecka att lägga till handlingarna...vet inte om denna vecka har varit mer spännande än förra veckan.

Har jobbat en del såklart och dom dagarna blir inte så mycket annat än det vardagliga sysslorna sen stupar man i säng. Mogge och jag har löst av varandra hela veckan och vi har jobbat sent och kvällar så vi har haft ett fasligt pyzzel för att få ihop med dagishämtning och barnpassning. Min kära mor och syster har fått ryckt in som barnvakt, jag är så tacksam för det  .

Likaså helgen har varit likadan, vi har bara gått om varandra. lördag var jag ledig, då var mogge i Härnösand hela dan på distriktkongress och söndag har jag jobbat och han varit hemma. Kul!

Så är livet ibland! 

Det positiva under veckan var iaf att chrisse klarade körkortet, jag är så glad för hans skull, Äntligen!!

man kommer ju ihåg själv hur jävulskt nervös man var och vilken känsla det var när man klarade det   

dessutom satt han och skrev och körde upp med samtidiga magplågor stackarn. Vette tusan vad det är med hans mage, men i helgen verkar det ha klingat av iaf, han har inte klagat så mycket och fått sovit på nätterna.

Skönt att det är fixat iaf, tycker mamma annsos plånbok, nu dröjer det ju ett tag innan tredje grabben ska ta sitt körkort!

Ja, lördag var jag ledig, skönt! var bara hemma med lilleman. Jag tog tag i mitt evighetsprojekt att tömma och rensa Sacharias gamla rum som förvandlas till ett förråd, att man kan samla på sig så mkt skit. Chrisse fick hjälpa mig att kånka grejer, så nu har jag i princip tömt allt. Har nu en jättehög som ska till soptippen och loppis.

Idag, söndag har jag jobbat en enkel dag till 15.00, em ägnade jag till allmänstädning, ja alla fick dra sitt strå till stacken så det gick som tjohejsan, nu är det skurat och fint här hemma, hur länge det nu varar.....

vid 19.00 tiden tog energin slut, myspyste med lilleman innan det var läggdax sen hamnade jag som sagt framför datorn. Känns som om jag kommer att somna ovaggad även denna kväll...gäsp...

En ny vecka väntar, med jobb, lite födelsadagsfirande och skoj framåt helgen.

 Det var allt för denna gång...nu måste jag kolla klart på filmen "shutter Irland som visas på tv ( en mysko film men rätt bra ändå) innan jag studerar insidan av ögonlocken.

Många kramar från Annso   

 

Av Pierre - 17 april 2012 09:28

Så typiskt, här har man jobbat hela helgen med "goväder" när jag väl är ledig, då lyser solen med sin frånvaro, nu väntar jag på snöovädret som skulle komma idag/imorgon (tur iaf att vi inte bytt till sommardäck ännu). Men...jag har en massa "innejobb" att göra så..det spelar egentligen ingen roll.

Ja...vad ska jag berätta, det har varit en ganska händelselös vecka. Vi kom ju hem i från fjällen i måndags, tis-ons var jag ledig. Dom dagarna ägnade jag till tvättstugan som höll på att svämma över, matlagning, besök hos morsan, syrran, övningkörning med sonen och en massa annat hemmapyzzel. Torsdag- måndag har jag mest jobbat, dygnet runt känns det som. Det kommer surt efteråt, då man är ledig nästan en vecka och jobbar heltid, timmarna måste göras iaf men nu är det gjort.

 Det har varit en bra helg med spännande fall och goa arbetskamrater  .

Igår, måndag, var jag på A-hlr utbildning sen jobbade jag kväll efteråt. Ja egentligen har jag redan gjort den i utbildningen men man behöver alltid träna på det, dessutom är jag van en annan typ av hjärtstartare än den som finns på iva. Till hösten ska vi ha barn A-hlr utbildning, vilket jag hoppas att jag aldrig behöver praktisera i verkligheten! fy tusan...

en snabb resume av veckan, roligare än så har det inte varit.

Chrisse är hemma idag från skolan, han har haft ont i magen sen 05.00 imorse. Jag blir lite "nojig" när folk har ont i magen/buken. Han började redan för några dagar sen att klaga över magont men i morse kunde han knappt ligga still i sängen för det gjorde så ont, jag gillar inte det....just nu sover han, så vi får väl se om det är övergående.....annars är han ju ett skolexempel för en blindtarm...ung kille...buksmärta.....Nä ja vet...jag är arbetsskadad!!.... Jag kanske skulle behöva jobba i kassan på konsum istället!

Nä nu ska jag sätta igång med dagens göromål, tänkte återuppta mitt påbörjade projekt att rensa och tömma Sacharias gamla rum igen, det har mer eller mindre förvandlats till ett förråd som vi bara slängt in grejer i..phu...känns som om jag aldrig blir klar där.

Ha de gott alla vänner kram från Annso  

 

Av Pierre - 9 april 2012 21:27

Go och gla påsk!

  

 Har haft en härlig påskhelg, mycket sol, snö, fjäll, skoteråkning, kolbullar med goa vänner...vad mer kan man begära.

Jobbade fram till skärtorsdan sen rullade lasset mot Borgafjäll. Väl framme på kvällen väntade kaffe och räkmackor på oss, härligt välkomnande :)

långfredan sken solen och vi packade skotrarna och åkte upp på fjället och hade en mysig dag. Ja...vi som var orolig att det inte skulle vara just nån snö kvar till påsk....

  Ingen fara ...

 Ungdomarna vart som 5 år igen och jericho njöt av att få springa omkring och busa på fjället. 

Rasmus har fått åka skoter varje dag, både med pappa och brorsan, just nu existerar inget annat, han pratar om skotrar från morgon till kväll.

 

  Påskafton, ytterligare en solig dag,    vi gjorde en dagsutflykt till Saxnäs och fikade på deras fina fjällhotell.

Det var fina pistade leder, så det var bara gasen i botten ha ha ha

Påskdagen, kanske den varmaste dagen på hela helgen,fiske stod på agendan. Vi åkte till en fjällsjö som heter oxvattnet. Jag är ingen storfiskare men jag hängde med och mådde gott i en solstol   och skötte grillningen medans de andra fiskade och åkte skoter.

Lilleman var lycklig när han fick åka skoter med fina Sandra dessutom tycker han att hon har den häftigaste skotern av alla, eftersom den är gul! Rasmus gillar gult, så nästa skoter vi köper måste vara en GUL skoter!

Annandagpåsk, sol igen, inte klokt att vi hade sån tur med vädret. Grabbarna åkte en liten tur på fm medan jag packade och fixade i lugn och ro, hade ingen lust att åka hem men Mogge börjar jobba imorgonbitti så vi hade inget val :(

Avslutade med en pizza på Björnidet innan vi åkte hem. 

Ja..grabbarna har iaf haft det bra, det är huvudsaken och mamma Annso har varit ledig och mogge har fått glädjas över att skotern har fungerat i påsk, alla nöjda och glada!

Nu har vi kommit hem och ett stort tvättberg väntar med skoterkläder, vinterkläder och all övrig tvätt som jag inte hann med innan vi åkte, så morgondagen ska jag ägna åt att stå på huvudet i tvättkorgen och tvättmaskinen ska få visa vad den går för ;) 

Ha en fortsatt trevlig påsk alla vänner, kram från annso   

Av Pierre - 1 april 2012 21:42

Min kära son...vet inte om jag ska skratta eller gråta. När en 2 åring blir tyst en längre stund är det aldrig bra. Hittade honom i badrummet, han var i full gång och skulle tvätta. Han brukar hjälpa mig att fylla tvättmaskinen och lägga i tvättmedel/sköljmedel och trycka på knappar. Han skulle "hjälpa mamma" och tyckte han var så duktig. till saken hör att hela tvättmaskinen var nerkletad med WCrent, både i och utanpå. hela flaskan var tömd och tvättmedel runt golvet. Han tittade på mig och fattade inte vad han gjort för fel, ja....jag höll på att explodera men tog ett djupt andetag och försökte med min lenaste stämma säga att, "va snäll du är som hjälper mamma" men jag tror inte vi behöver tvätta mer ikväll   ....suck. Har torkat upp det värsta men, jag får börja dagen imorgon med att skura badrummet ordentligt och tvätten luktar toamedel, nice.

Det var veckans värsta..över till andra nyheter.....

Har jobbat i vanlig ordning och vardagen har rullat på.

I torsdags var jag till frizzan, såå skönt, det var välbehövligt, lyxade på och köpte färgmedel oxså, "svart tulpan"

som jag sitter med nu i huvudet, i skrivandets stund. Jag kände mig så grå och trist i håret med betoning på GRÅ, jag har ju för tusan fått gråa hårstrån, det är inte klokt. Jag kommer att färga håret ända in i graven, precis som min mormor och mamma, ha ha ha.

det är inte bara jag som fixat frillan, båda pojkarna har oxså klippt sig i veckan, de är så fina så. Min kära mogge är den ända som inte behöver bekymmra sig över frillan.   

I Helgen har vi avverkat 3 födelsedagar. Kusinen Hugo fyllde 3 år och pappa Daniel (mogges lillebror) fyller år i morgon så vi uppvaktade båda samtidigt. Rasmus såg verkligen framemot att träffa kusinerna, de busade och hade så skoj tillsammans.

 

Hugo fick några barnfilmer av oss, så kidsen ville titta på dem såklart, de var så söta när de satt som några ljus tillsammans

  Efter en trevlig dag hos småkusinerna var det dax att fira nästa födelsedag, nämligen finaste Gudmor Carina.

Där vart det oxså gofika såklart och mycket surr, på kvällen kändes det som man gått upp 15 kg! Ja, inte undra på att man är "fluffig". 

Sacharias har varit hemma ihelgen, så roligt att träffa honom, han var med oss till Jenny och Daniel. Eftersom de bor granne med farmor och farfar, passade han på att hälsa på där oxså. Farfar Janne låg i "flunsan" så jag gick inte dit med Rasmus, det räcker med förkyldningar nu på ett tag.

Sacharias hade köpt påskägg åt Rasmus, det var gulligt av honom, Ja...han dyrkar sina storebröder, gissar att han kommer att bli bortskämd av dem, de är så rara med han, det värmer i hjärtat    

Idag (söndag) har jag jobbat en enkel dag, slutade kl. 15.00, kom hem till serverat bord, underbart!

 Mogge hade gjort fläskfile med go sås, potatis och sallad   

resterande delen av denna söndag har mogge grundat trappräcket och jag har badat lilleman och färgat håret som sagt.

Imorgon är en ny vecka, jobbar fram till skärtorsdag sen går jag på påskledigt, tjoho!!!

Glad påsk önskar Annso   

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards