Alla inlägg under november 2015

Av Pierre - 29 november 2015 21:44

Har haft en väldigt bra vecka, jobbat 2 nätter, vakade av onsdagsmorgon sen har jag varit ledig resten av veckan.  Skulle faktiskt vara på "utbildning" tors - fre, men det vart inställt.... lanstinget är bankrutt..... vilken nyhet   .

Så därav blev jag långledig. Men jag har faktiskt haft fullt upp ändå.

Sov som sagt halva dan på onsdag då.... sen började jag bära in mina jullådor från boden, stryka lite julgardiner m.m.m.m så em. bara rusade iväg. 

Mogge for på barngympan med Rasmus på kvällen och jag åkte på glöggfest hos ett gäng arbetskamrater.... en trevlig kväll, med mycket tok, surr och skratt, skoj att träffas utanför sjukhusets väggar   .

 

På torsdagen, var jag till frizzan på fm, sen åkte jag hem igen och fortsatte med mitt julpyzzel ;)

Så skönt att klippa till en riktig frisyr igen ;) vart lite kortare än vad jag hade tänkt mig, men..... det växer ju ut igen   .

Hade god hjälp av min mogge (som var ledig) med julbestyren.....

 

 

Det blev "juligt" hemma hos oss oxså tillslut.

 

Vi åkte på "föräldrarfika" på fritis under em. Det var viktigt, Rasmus hade surrat om det hela veckan, att han tillhörde "bakgruppen" och de skulle bjuda alla föräldrar på fika och ha invigning på "nya fritis". Självklart måste vi åka dit, han var så stolt så, när han serverade oss sina bakverk och kaffe   .

 

Ja, helgen då.....

Lyckades pricka in "black friday" på Birsta......Jag fattade inte ens vad det var.... hörde det på radion i bilen på väg ner. Vilket påhitt, jag gillar det inte alls..... vad är det att "fira" eller att ta efter..... Black friday har sitt ursprung från att de sålde/köpte slavar denna dag i Amerika... därav "black" friday. Köpmännen gnider sina händer..... med risk att jag låter som en gnällkärring nu, ha ha ha, men jag gillar det verkligen inte, punkt   .

Nu hade vi bestämt att vi skulle ner iaf, eftersom vi var ledig, varse det var black friday eller inte. 

 

Vi åkte rätt tidigt på morgonen så vi startade med frukost på Ikea iaf.... mmmmm..... inte så dumt.....

   

Sen var julklappsjakten igång mest hela dagen......

Hittade det mesta vi skulle ha, så jag kände mig nöjd och belåten med dagen ändå   

 

På kvällen var det Mogges tur, att gå ut med sina jobbarkompisar på Old Oak. Jag och Rasmus stannade hos mormor under kvällen, så han fick privat chaffis hem från pubben. Det är som sagt lite bökigt för oss, när någon av oss ska ut...... men så är det, när man bor där man bor ;)

 

Gissa om vi stupade i säng alla 3, efteråt   .

 

Lördag - Söndag....... från Shopping till fjällen :)))

Vi "tryckte in" allt på en gång, denna ledighet, för sen finns det inte så många luckor innan jul, då vi är ledig tillsammans nämligen.

 

Lite märkligt att komma upp till Borgafjäll och det är full vinter.

Något Rasmus gillade iaf...

 

     

 

För oss innebär det snöskottning :/

Vi har fixat och trixat en hel del, får berätta om det en annan gång, längre fram.......

men lite myspys hann vi med ändå.

De hade invigning av "nya björnidet" ihelgen ( så passande) nya ägare och nyrenoverat, de hade gjort jättefint.

Lovade mina vänner bilder därifrån.... ni andra kan rulla förbi   .

           

Det kommer nog bli kanonbra där och god mat dessutom   .

 

Ja, så 1 advent har vi delvis firat i Borgafjäll och hemma. Peter och Carina kom förbi, så vi drack lite glögg och åt pepparkakor tillsammans. 

Rasmus har fått ett eget adventsljus som han ska tända varje dag...... det tycker han är kul och räkna dagarna fram till julafton, "lite kan roa mycke" ibland   .

 

 

Måndag (idag) har jag inte så mycket att orda om, skola, fritis och jobb. Jag har jobbat 9.30 - 18 idag och Mogge går på "nattvecka". Hinner mest bara äta middag och mysa lite med lillemn innan läggdax för honom.

Imorgon väntar tandläkarbesök med Rasmus, sen ett kvällspass på Iva.... vardagsbestyren rullar på som vanligt.

Ha´de gott mina vänner, kram Annso   .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Pierre - 23 november 2015 07:55

God morgon.... en kall och kylig morgon, har precis varit ute och skickat iväg lilleman med skolbussen ....brrr.....

kanske dax att leta fram en varmare jacka   .

Såg på nyhetsmorgon, vilket snökaos det var i södra Sverige, här har vi inte en snöflinga....märkligt

    

Rasmus uppgift i detta hem .... att mata fåglarna   .

 

Ja, vad har då hänt här......

Har mest jobbat och dagarna har flytit på med de vanliga vardagspysslet...... fredag och lördag var jag ledig iaf   .

Fredag, var en dag med en massa ärenden på stan i vanlig ordning. Mathandling, besök hos mor och var följeslagare till sjukgymnastiken  m.m m.m

På kvällen var jag och Rasmus till Smyrna för lite pyzzel och sång, alltid mysigt tycker jag ;)

 

Lördag, var det dax för tårttillverkning IGEN....

   

 

Hipp hipp Hurra för våran Mogge som firade födelsedag. Han har ju haft nattvecka så Rasmus och jag kunde pyzzla på i lugn och ro medans han sov, slå in paket, göra tårtor och städa ;)

 

 

På em/kvällen kom våra närmast sörjande och uppvaktade "födelsedagsbarnet", det blev mycket fika och surr såklart, tror det blev en trevlig dag, innan det var dax att åka och jobba igen för honom   .

Jag och Rasmus fortsatte lördagskvällen själva, med "Bamse och tjuvstaden" hi hi hi, vi har spelat det typ tusen gånger i helgen ;)

 

 

Söndag, var en kylig men solig dag, vi var ute och pyzzlade på, som sagt... hängde upp fågelmat, plockde granris (brukar lägga ut granris framför bron vid advent) så krånglade vi upp julgransbelysningen på adventsgranen, samlade ihop en massa kartonger, tidningar och papper till återvinningen. Sen var det dax för mig att åka iväg och göra ett kvällspass på hospitalet så Mogge och Rasmus fick åka själva till pappersåtervinningen ;)

 

Ungefär så har veckan varit, inga större utsvävningar precis.

Idag måndag, går jag på natten..... Jag ska rulla in till mor mitt i dan här, har lovat att jag ska hjälpa henne att hänga upp julgardiner och annat inför advent, syrran kommer dit oxså efter jobbet, så vi ska hjälps åt :)

Det är ju lite krångligt att byta gardiner med trasig arm, men Annsos hemtjänstpatrull rycker in   .

 

Har inte så mycket mer att berätta för denna gång..... 

Avslutar med lite ljus i novembermörkret.... gillar att tända mina ugglor på hyllan, snart byts de ut mot tomtar ;))

 

 

 Ha´t gott alla vänner

Kram Annso

 

 

 

Av Pierre - 16 november 2015 22:42

Lite svammel från Sorte igen....

Det är grått och trist ute men... det har faktiskt snöat några gånger :) vilket gör att det genast blir lite trevligare ute, trist bara att det regnar bort just nu :/ 

Mogge fick äntligen sina vinterdäck på plats tidigare i veckan, verkligen i sista minuten.....varit restnoterat och försenad leverans, men nu sitter de äntligen på bilen och besiktad i fredags, det känns bra, att båda bilarna är i ordning inför vintern tycker jag   

 

Ja, vad ska jag säga om veckan..........

Jobbade 3 nätter och varit långledig över helgen, känns riktigt lyxigt faktiskt ;)

 

I fredags fyllde Christoffer 22 år, grattade honom via telefon, han har haft helgtjänst hela helgen, så vi har inte pratat så mycket med varann, men jag firade ju honom förra helgen istället   . 

Vi hade en till födelsedag att fira i fredags, det var kusinen Hillevi som fyllt 5 år, så vi var där och uppvaktade henne på fredagskväll, en trevlig kväll med go fika, mat och bus med kusingänget :)))

 

Lördag, var det dax att fixa inför födelsedagsfirande här hemma   .


Hipp Hipp Hurra för våran minsting som blir  6 år   .

 

 

Förmiddan gick åt till tårt tillverkning och på eftermiddan hade vi "vuxenkalas" för Rasmus. Mormor, moster, Sacharias, Gudmor Carina och Gudfar Peter kom på besök.

Mycket fika, surr och paket vart det förstås :)))

 

 

Söndag fortsatte vi kalasandet.... mitt i dan kom farmor och farfar, och fina Sandra kom och uppvaktade Rasmus senare på kvällen.

På eftermiddan hade vi Halloweenkalas för kompisarna.

I vårat lilla hus hade vi 10 st 4-6 åringar som var utklädda till spöken, häxor och trollkarlar..... med andra ord, fullt ös medvetslös   .

Det gick bra iaf.... ha ha ha, alla överlevde ;) Det var fika, paketöppning, sätta knorr på grisen, dansa - pausa lek och fiskdamm.

     

 

Vi var 2 trötta föräldrar på söndagkväll kan jag säga och huset såg ut som ett bombnedslag, men Rasmus var lycklig och nöjd det är huvudsaken . Jag tvingade in honom i duschen på kvällen, sen somnade han på 3 sekunder   .

Mycket fina presenter har han fått .....

Här väckte vi honom på söndagsmorgon med paket vid sängen......

 

 

Här ska byggas lego :))

 

 

 

- Och så du vet det Christoffer, så har ditt gamla rum förvandlas till en gigantisk racerbana för tillfället ;)

Här har vi tillbringat mycket tid både Mogge och jag efter födelsedagen, men det är faktiskt riktigt roligt, vi har biltävlingar mest varje kväll   .

 

 

Måndag, var skolan + fritis stängd för planeringsdag. Som tur var går  Mogge på "nattvecka" och ledig överdan och jag jobbade kväll (14.30 - 21.30) så vi kunde sy ihop det iaf. Det är gasen i botten hem efter jobbet, så Mogge hinner iväg, det blir typ hej och hejdå på bron ;) Livet är toppen va`......

 

Ja, det var väl vad veckan hade att bjuda på.... mycket kalasande för stora och små och tragiska händelser i Paris som inte lämnar en oberörd naturligtvis, man känner sig maktlös, arg och skraj. Det är fel forum att skriva om händelsen här.....så jag kan bara säga att man lider med alla anhöriga   .

 

 Ha´de gott alla vänner kram Annso

 

 

 

 

Av Pierre - 9 november 2015 17:05

God kväll alla vänner....

Nyäten och fick ett mindre anfall av paltkoma i soffan, fast det borde heta "spagetti o köttfärsåskoma" i stället.

En vecka går fort, sen sist jag skrev.....Vad har då hänt här sen sist !?.....

 

Började förra veckan med jobb och lite bakning. Det vart ett gäng med kanelbullar...

 

Jag kände mig så duktig så ;)

Sen hjälpte Rasmus mig att göra ........ chokladbollar   .

 

Hann inte så mycket mer, för sen blev det VAB.... nej nej nej.... ingick inte i planeringen :( 

Rasmus verkar ha en förmåga att bli sjuk när han fyller år, likadant i fjol när vi skulle överraska honom att få åka tåg för första gången :/ men det var snabbt övergående och vi kunde komma iväg på fredagsmorgon som planerat   .

 

Vi har varit i Uppsala över helgen och hälsat på hans kompis Valter med familj   .

Gissa om det var två lyckliga grabbar som har lekt och lekt och lekt. 

   

Lite paketöppning vart det oxså för Rasmus ;)))

 

Vi har haft en trevlig helg iaf.

På lördan var Mogge, Rasmus, Pär och Valter på "Monster Jam" på Friends arena .

Tyckte det var lite roligt, för i början av veckan (innan han vart febrig) var han ute på gården och lekte med "monster trucks", ganska omedveten att han om några dagar kommer att sitta på en fullsatt arena och kolla på riktiga monster trucks med sin kompis Valter ;))))

     

Häftigt och spännande såklart,

 

Själv passade jag på att åka in till Kungsängen och hälsade på min stora son Christoffer, det tror jag var uppskattat, han verkade vara glad över att träffa sin gamle mor   .

Passade på att uppvakta honom på födelsedagen som är den 13/11 egentligen. 

Vi hade några mysiga timmar tillsammans och avslutade med god mat på "Olearys" i Sundbyberg, innan vi skildes åt.

När man blir 22 år, är det ok att fira födelsedagen på krogen med mamma ;)))

   

Tyvär någon som inte var sugen att vara med på bild denna dag   .

 

Var riktigt stolt över mig själv, att jag lyckades ta mig från Uppsala till Kungsängen med kollektivtrafiken.

Känner mig verkligen som den "lantis" man är ;)

Efter div. byten med pendeln och buss tog jag mig fram och tillbaka, det tog sin tid kan jag säga, men det var det värt   .

 

Söndan, firade vi lite farsdag på morgonen, sen var det mest en transportsträcka hela dan hem, trötta, nöjda och glada :) 

Farsdagmiddag för Mogge, blev en gigantisk pizza på resande fot, inte mycket till firande kanske, men det kunde inte hjälpas, vi älskar våran Mogge iaf , med eller utan farsdag .

   


Måndag, blev en dag med div. ärenden, både till mig själv och med min mor. Var ledig mitt över dan, sen klev jag nattpass 1 av 3. 

 

Hamnade i tidsnöd så därför försöker jag skriva detta inlägg färdigt idag (tis) istället.

Trött som en gnu.... har varit med mor på röntgen och därefter läkarbesök på ortopeden. Satt i väntrummet och önskade att jag hade tändstickor för att hålla upp ögonen med, att gå direkt från nattjobb till följeslagare på sjukhuset är ingen hitt    men nu är det gjort och jag har "toksovit" i em. 

Hennes brutna arm såg föresten ok ut, nu blir det träning med arb.teraput i 2 mån   .

 

Ja, jag vet inte om jag har så mycket mer att förtälja för denna gång, så jag säger tack och hej.....ha de gott alla vänner kram Annso

 

 

 

 

 

Av Pierre - 2 november 2015 20:21

Är varm i hjärtat   .

Ikväll fick jag för mig att jag skulle ta fram mitt fotbad, jag glömmer bort att jag har den.... fattar inte att jag inte använder den mer egentligen. 

Rasmus fick fotbad först, med massage :)) Det gillar han, sen smörje vi in småfötterna :))

 

 

 

Sen var det min tur, medans jag satt där i fotbadet, hör jag hur Rasmus börjar stöka i köket.... nej tänkte jag.... "bara väntade på att nått skulle åka i golvet" efter en stund kommer han in till mig med ett fat.

- jag har gjort kvällsfika till dig :)

Han hade gjort mariekex med smör och ost, grillade kycklingbitar och saft. 

- Jag sa naturligtvis att det var den goaste kvällsfika jag nånsin ätit    Stolt som en tupp, bugade och bockade han sig framför mig

- Tackar tackar......

gokillen   .

Vi mumsade glatt i oss mariekex (med för mycket smör på) och somnar gott med lena och fina fötter ikväll :))

 

Början av föregående vecka var ganska "råkall", kylan som kryper in i huset   .  Dax att börja myselda i vedspisen, det gillar jag, det sprakar så gott i köket och ger riktig govärme...

 

 

 

Det var som sagt novemberlovsvecka förra veckan, jobbade 3 nätter + helg, Rasmus var på fritis då, men hans kompis Valter ( som flyttat till Uppsala) var hemma över lovet så de " kidnappade" Rasmus 2 dagar från fritids.

Gissa om han varit nöjd och glad :)) 

I lördags var även Valter hos oss, så de har verkligen fått lekt med varandra under veckan.

Torsdag och fredag var jag ledig. 

I torsdags var Syrran och jag på Birsta och shoppade loss   . Det var mysigt att det bara var hon och jag, det är sällan.

Var iaf nöjd med mina inköp, hittade det jag skulle ha, mest födelsedagspresenter :)

När man är på Birsta får man äta "skräpmat"

 

 

Mogge och Rasmus var och hälsade på farmor och farfar den dan. Jag slöt upp hos dom på em/kvällen sen, vi hade bestämt att vi skulle gå på Halloweenfirande på stan, mest för lillemans skull.

Ombytt och klar hos farmor....

 

 

Det var spännande såklart, det var mörkt ute och de hade tänt machaller över hela stan, mycket folk ute i lilla  "Solle" och de hade ordnat så mycket skoj för kidsen. Spökstig, sagotält, pumpatävling, uppträdande, grillat m.m m.m

Såg en pumpa som "mammaAnnsoIvasyrravillhakvarminarbetsplats" gillade   .

 

 

 

Fredag var en riktig hemmapysseldag, skönt.

Vad gör man då? ..... jo städar och tvättar hela dagen...... det var ingen "Smyrna" den kvällen, så vi pysslade hemma istället.........

 

Rasmus ritade och jag gjorde inbjudningskort till barnkalas.... fredagsmys när mogge jobbar   .

Efter vårt skapande poppade vi popcorn och tittade på film. 

Lilleman fick bestämma, så det blev "bilar 2".

 

Ja, så blev det lördag då..... Dax att jobba igen 13.30 - 21.30, Rasmus hade som sagt kompisbesök hemma, så Mogge fick sköta markservicen. Jag åkte lite tidigare för jag ville åka förbi kyrkogården innan kvällspasset.

Det är verkligen fint där under allhelgonahelgen, mycket ljus överallt. Tände ett ljus hos pappa, kände mig ganska vemodig när jag åkte därifrån, men det försvann snabbt när jag kom till "helggänget" på jobbet   . 

Har jobbat mycket helger nu ett tag, men jag har medvetet tryckt ihop dom. (I november har jag knappt nått helgpass alls) vi har en del inbokat framöver, så det är därför.

 

Söndag hade jag långdag 06.45 - 21.30, då kommer man hem och i princip fikar, sen sover. 

Mogge och Rasmus hade varit ute i skogen med Peter och Carina och letat "adventsgran", de hittade visst bra exemplar (har inte sett den än själv) Tiden går..... det är ju för tusan snart advent :/

 

Idag måndag, jobbat 9.30 - 18.00, har ätit middag och som sagt haft fotvård ikväll, inte så dumt   .

Ja.... veckan vart inte bättre än så, för denna gång. 

Ha´de så gott alla vänner tills nästa gång, kram fr Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards