Alla inlägg under mars 2013

Av Pierre - 24 mars 2013 20:46

Ja...Ibland blir jag full i skratt, för vissa dar är åldersskillanden mellan mina pojkar ganska påtaglig.

Som ikväll, vi kommer innanför dörren efter att ha varit på barnkalas hela em, och där står min stora son i värsta stridsutrustningen. Jag känner knappt igen honom med basker, gröna kläder och ett jättevapen i handen, han är en vuxen man nu, "min lille Chrisse" ;)

Chrisse har varit i H-sand hela helgen på nån militärutbildning och med sig hem, hade han 2 stora säckar med grejer som skall förvaras hemma, kläder, gasmask och vapen m.m

Det upptar halva vårt förråd för tillfället, suck, men det är bara att gilla läget.

 

Det har varit en bra vecka iaf. Hade 4 nätter men har jobbat 3, bytte 1 natt (i onsdags) med en kollega. Jag fattar inte vad jag tänkte på då jag la schema, för jag har vetat sen innan jul, att onsdag den 20 mars, skulle jag vara ledig men likt f...bannat har jag lagt mig på jobb, korkskalle!

Morsan, syrran och jag var på teater.

 

Det var kul, inte igår jag var på en teater.

Skulle inte förmodligen kommit iväg om inte syrran tjatat och ville ha sällskap, inget jag ångrar nu :)

Vi gjorde lite god mat först hemma hos morsan, sen hade vi en trevlig kväll tillsammans.

 

Det blir inga bra bilder med min kamera i en mörk teatersalong men det var "loffe" Karlsson, Pernilla Wahlgren, Rydberg och den superroliga kvinnan i "com hem" reklamen, vet inte vad hon heter, m.fl

Skulle verkligen vilja komma ut lite oftare på sånthär....vem vet, kanske det blir ändring på det efter detta :)

Helgen har oxså varit bra, vi har fixat och trixat inför fjällresan, åkt lite pulka och byggt brio tåg med Rasmus

 

Ibland får man ta en paus från allt och sätta sig ner och leka en stund, så blir han nöjd och glad.

 

Idag (söndag) har vi varit på kalas, som lilleman har längtat och väntat hela veckan....så spännande....

Kusinen Hugo fyllde 4 år. 

Precis som jag trodde var han jätteblyg stackarn, för alla barn..

 

Det tog ett tag innan han vågade leka med alla barn... här står han och kikar in mot matrummet....ska han eller ska han inte våga gå in.....Hmm.....det är inte så lätt första gången.....

Men tillslut så.....

   

Tror han har haft en rolig dag iaf med kusinerna och alla barn, för han ville inte åka hem sen :)

Tog ett kort på Hugos fina "super mario" tårta

 

Efter kalaset vart vi kvar på middag, det var ett tag sen vi träffades, så det var kul och surra och kidsen fick fortsätta leka.

Gissa om det var någon som stupade i säng ikväll ?? 

Inte jag bevisligen, men både Mogge och Rasmus  ho ho ho, det är tufft att vara på barnkalas ;)

Ja, det är väl i stora drag vad som hänt här....

Imorgon (mån) är en ny vecka och nya möjligheter... Påsken står och knackar på dörren,

Hoppas på härligt påskväder med mycket sol ;)

Ha´de gott kram Annso

 

 

 

Av Pierre - 19 mars 2013 07:41

Vårtecken!!!!!.....

 

Det droppar från taket och solen skiner....:D

Underbara dagar.....Har i veckan som varit, avverkat 3 nätter och 2 eftermiddagspass och så fort jag blev ledig packade vi matsäcken och åkte till skidspåret.

Det var bara vi där, helt perfekt, för då kunde vi släppa lös jerka så han fick springa fritt i skogen, 

Gissa om det var nån som mådde gott.....

 

Det behöver inte vara så avancerat för att "de små liven" ska tycka det är roligt.

Rasmus åkte lite skidor, mamma och pappa fick springa brevid och heja på.....

 

Åååå hej, vad det går...... 

Sen blir det lite mys och korvgrillning vid brasan, alla nöjda och glada :)

  När vi kom hem så upptäckte vi att vi har besök på gården....

stackarn måste vara livrädd när vi kommer med jericho, spåren går mellan hundgården och vårat hus....

Har inte så mycket spännande att komma med denna vecka, mån-ons jobbade natt, torsdag vakade jag av och var "segos" hela dan, jag var i stan och storhandlade för hela veckan och hälsade på morsan, sen somnade jag som en stock på kvällen. Fredag kom städjävulen och hälsade på, jag skurade och fejade hela fm tills det var dax att åka och jobba ett em.pass (14.30-21.15).

På lördag hade jag oxså ett em. pass, då gjorde jag inte så mycket innan, vi var ute och pyzzlade på mest.

Gick en promenad med Jerka och Rasmus i vagnen i underbart väder, sen skulle Rasmus ordna med sin livsuppgift i detta hem...nämligen att hänga upp "fågelbollar" till fåglarna, det är viktigt!

och lite bus ute på gården innan vi gick in och åt lunch, han ska alltid in till jerka i hundgården och retas. det är ganska komiskt med dom två, de är som två syskon. Avundsjuka på varandra, tävlar om uppmärksamheten, gosas, leker och retar varandra. Rasmus kan ta av honom gnagbenet och Jericho kan "råka" knuffa till honom med rumpan och svansen när han går förbi så han ramlar och det blir ett sabla liv, ha ha ha

    

Mina småttingar <3

Som sagt, i söndags var vi på utflykt till skidspåret, då jag var ledig och hade en härlig dag.

Igår (måndag) ville morsan åka till Dollarstore och jag var inte svårövertalig precis....

Handlade på mig lite billiga städgrejer, påskgodis och lite annat smått och gott.

Efter den lilla Kramforstrippen, var det dags att åka hem och ladda inför 4 jobbnätter.

Ja, ungefär så har veckan varit.....

 

Önskar att jag hade en bättre kamera, för i söndagskväll när jag var ute på den sedvanliga kissrundan med doggen, så var det ett otroligt vackert norrsken rakt ovanför mitt huvud. Jag var tvungen att stanna ute och kolla, det är inte ofta man får se det, jag provade ta kort men jag har för kass kamera för det :(

Ett riktigt skådespel på himlen, så häftigt.

 

Ja, ser framemot denna vecka som innehåller både jobb och roligheter till helgen, b.l.a Rasmus är förväntansfull för han har blivit bjuden på sitt första barnkalas, det är stort, för en 3 åring :)

Vi får se hur det går, för han är lite blyg, stackars pojk...:)

Ha´de gott Kram fr. Annso

 

 

Av Pierre - 10 mars 2013 21:29

Vid midnatt vart det lite egen tid...

stora sonen ville ha hjälp tidigare ikväll, med ansökningar till olika utbildningar

-Ja kom till mamma gubben...högskolan kan jag!!   

Nu är det bara att vänta och se, vad som händer....


Jaa, sportlovsveckan gick ganska obemärkt förbi, inte har det varit mycket till uteaktiviteter för våran del.

Lilleman har varit förkyld och febrig som sagt så jag fick "vabba" 3 dar, sen var jag ledig, vilket var tur för han har snorat hela veckan, men nu har han kryat på sig iaf.

Vi har fått hitta på roliga inomhusaktiviteter istället....

 

Mycket lera har det blivit och fantasin var det inget fel på....

Här gjorde en hängig gokille en tårta till mamma   

 

Ja t.o.m Annso har suttit och lekt med lera  i helgen, jag måste väl erkänna att jag blir som ett litet barn själv när jag får pyzzla, och eftersom jag fick en sån fin tårta av Rasmus, så fick han en tårta av mamma oxså.

 

Lite barnasinne har man kvar....

En liten utflykt har vi gjort i veckan iaf. Hade ju lovat morsan sen tidigare att vi skulle på loppisrunda och besöka Butik lillasyster i samma veva, det var roligt att komma ut lite.

Vad ska jag säga...butik lillasyster är verkligen en butik i min smak....vill ha vill ha.....

   

så mycket fina grejer, skulle kunna gå omkring där i flera timmar och drömma....

Nu går ju inte det, när man har en 3 åring med sig, hade hjärtat i halsgropen hela tiden och livrädd att han skulle råka riva ner nånting.

Lite fikamys vart det iaf....

   

och klappa på deras vackra travhästar utanför butiken.

Nästa gång blir det ett besök utan barn   

Följetongen med vår tvättmaskin fortsätter... fick mitt livs överraskning i onsdags när jag klev in i badrummet...

Hela golvet var täckt av vatten och rann ut i hallen.....

men vad i H....vete......det bara sprutade ut avloppsvatten från TOAN!!

Jag hade sån tur att chrisse var hemma, så jag skrek på honom att komma och hjälpa mig. PANIK!

Vi hade ett jäkla teamwork, jag, chrisse och mogge ska jag säga.

Jag ringde mogge på jobbet och var skogstokig!!! och han ringde slambilen fort som f...n, han var på väg på en gång och chrisse sprang ut och skottade fram brunnen på gården innan slambilen kom och det var inte lite snö och is, brunnen ligger mitt under takraset, han skottade så svetten sprutade. På 20 min stod slambilen på gården och tömde vår överfulla brunn.

Bara sådär fungerade tvättmaskinen, ett tag till, och Annso fick tillbringa hela em till att storstäda badrummet.

Så kan det gå......dramatik i Sorte!!

Ingen ny tvättmaskin alltså......än......


Ja...det var väl veckans värsta.....har inte så mycket mer att berätta, bakade tekakor på ons förmiddag,

som tur var hann jag grädda dem färdigt, innan översvämmningen i badrummet..

 

gött att ha lite i frysen.

I lördags hade vi bastukväll och tv mys till mello, tycker väl att låten som vann, är sådär, otippat, men önskar han lycka till såklart   

Sammanfattningsvis, en vecka som tillbringats mest hemma.

Ha de gott, kram fr mig







Av Pierre - 4 mars 2013 16:22

Lite hastigt och lustigt blev jag hemma med ett sjukt barn idag.....Rasmus blev snorig och tempade i natt....igen, känns det som, men jag såg nån tv doktor för ett tag sen, som sa, att barn ska vara sjuka 5-6 ggr sådär, helt normalt.

De bygger upp sitt immunförsvar, efter denna vinter måste Rasse ha ett finfint immunförsvar   


Det har annars varit en lättsam vecka, vakade av i måndags, ledig tisdag, jobbat ons-tors sen ledig fre-sön...

sånna veckor skulle man alltid ha ;)

I torsdags åkte mogge upp till Borgafjäll på den årliga "grabbhelgen", de tokåker skoter hela helgen,

ja...vad hittar Annso på då ??....

Jo, Jag gör Ö-vik en heldag, mycket trevligt. Det blev både paradisbadet och shopping   

Rasmus har haft jättekul, vi badade, badade och badade.....

   


Vi åkte nog vattenforsen typ 15 gånger......  

Å....såhär sur blev man, när mamma tyckte att vi badat färdigt och ville shoppa .....

 

Vi var hemma 20.45, så en riktig långdag vart det.

I lördags bjöd jag hem "la familia" på mat och vi myste i tvsoffan till melodifestivalen. Nachotallrik var det beställt och Chrisse stod för maten, nice... förevigade lördagskocken...

 

Han fick väl godkänt!!! Sonen har blivit riktigt duktig i köket och desutom tycker han det är kul att laga mat, så på sätt och vis har jag nog lyckats   

 

 Ja kan väl sammanfatta kvällen med att, maten var god, mycket tok och skratt och roligt att umgås med familjen, och melodifestivalen var kass !!

Söndan har jag inte så mycket att orda om, det var härligt väder mitt över dan, gick ut på en långprommis med Jericho och Rasmus i barnvagnen, sen skottade vi snö på gården ( så att mogge skulle se att vi oxså gjort något vettigt i helgen, när han varit borta) men jag märkte redan då att Rasmus inte mådde bra, han frös och ville in. Mycket riktigt....feber och snor var tillbaka...suck, det var bara till att ta det lungt resten av dan/kvällen.

Imorgon (tisdag) blir det oxså en VAB dag, hoppas han är lite piggare då, jag får väl fortsätta j...vlas med tvättmaskinen, efter lång och trogen tjänst håller den på att tacka för sig!!

Den började krångla redan i helgen och via telefon från fjälltopparna försökte mogge instruera, hur jag skulle göra...vart det bättre...nä, efter 3 dje översvämningen gav jag upp  .  Mådde liiite gott ikväll, när samma sak händer igen och mogge svor över tvättmaskinen, ho ho ho, det beror INTE på att jag inte tömmer silen, "sådeså" !!! Nä det blir nog vackert till att köpa en ny tvättmaskin framöver. Alltid ska det vara nått!

Det var veckans nyheter från mig.....puss o kram fr Annso








 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards