Direktlänk till inlägg 26 april 2018

systerkalas

Av Pierre - 26 april 2018 15:31


Jo då.... snön börjar försvinna här också. Vi har varit ute med sparkcyckel. Vi har inte lyckats ta fram cycklarna än, men det blir väl strax det med.

 

   

 

Härlig em i solen   .

Det har varit rörigt och mycket, precis som förra gången, så jag får göra ett 2 veckors sammandrag typ.

Har jobbat och vakade av förra fredan. Sov i vanlig ordning en stund på förmiddagen, sen skulle mor till doktorn. Det tog hela em. 

Ja...... kan bara säga, att det är ett elände när föräldrarna blir gammal/ sjuk. Egentligen bekräftades väl det jag misstänkt redan från början. Känner inte för att skriva mer om det (just nu iaf) men fortsättning följer..... med kompl. undersökningar och tester och medicin. Man är i nån slags fas just nu, när man måste smälta, att läget är så här   .

 

 

 

Mycket sjukhusbesök har det blivit sista tiden. 

Mogge har repat på sig iaf, han är i gång och jobba igen och käkat pencillin. 

 

Sen har jag hunnit jobbat en omgång nätter till. Varit hos mamma igen, handlat och fixat i vanlig ordning. Vi fick en klipp och klistra afton    ha ha, vi hade riktigt kul. Så längesen man tittade i gamla fotoalbum. Vi skulle ha  kort på syrran egentligen . Vi fick oss en rolig stund med minnen och skratt. Det är verkligen så mycket trevligare med fotoalbum, än som man har idag, i datorn. 

Hi Hi, här ska hon få syrran   ....

 

   

 

Ja som ni ser är det 50 årskalas på G, idag faktiskt 27/4. Hipp Hipp hurra Si !!! Åren går..... men jag kommer strax efter... eller ja....det är 4 år mellan oss och det är 4 år mellan lillsyrran och mig oxså. - 68, - 72, -76. Vi kommer i jämn ström   . Vi ska fira henne med kalas i em/kväll, det ska bli skoj.... 

Hoppas du får en bra dag.... här komer en liten nostalgitripp från -70 - 80 talet, ha ha ha, som vi grävt fram i gamla fotoalbum. Kolla in våra snygga kläder  

 

             

 

Inte så svårt att lista ut vem som är klumpedunsen va, redan från begynelsen....

 

Det är tätt med födelsedagar här framöver.

I går fyllde syrrans sambo år, men de bor ju som sagt 80 mil härifrån, så han blev uppvaktad via post och telefon, Hipp hipp hurra Markus på din dag   . 

 

Vardagen har annars rullat på med jobb, skola, middagsstök, läxläsning, träningar, städ och tvätt. Har tvättat och hängt undan vinter/skoterkläder, mammas tvätt och vår egen tvätt såklart... mycket tvätt blir det.

 

Rasmus har under en tid, pratat om att han vill testa några andra sporter. Han har ju som bara provat karate och fotbollen på sommaren egentligen. 

Ja, självklart. Jag tycker att de måste få prova på olika sporter, för att hitta det dom själv vill göra, det är viktigt. Problemet är att Rasmus är lite feg men .... så fick han lite draghjälp av grannens pojk, vilket gjorde allting mycket lättare   . Nu har han varit med på 2 simträningar med SASS, han verkar tycka det är roligt, så vi får väl se, vad det blir av det.....

 

     

Hårdträning, ha ha ha   

Kan säga att han har somnat som en klubbad säl på kvällarna efter simträningen, ja det gör han efter karateträning oxså, så... träning gör honom gott. I dagsläget har vi karaten 1 ggr och simning 2 ggr / veckan. Vi får se hur vi syr ihop det rent schematekniskt med skiftjobb, körningar fram och tillbaka och allting annat som är. 

Å andra sidan, så var det precis likadant när storpojkarna var små, fast då var det hockey och fotboll. Chrisse hade hockeyträning 2 - 3 ggr i veckan och typ matcher och cup varje helg. Niphallen var mitt andra hem    Vi har suttit i typ alla ishallar som finns i Norrland med omnejd och frusit. Livet förändras.... nu verkar jag få sitta i simhallen och svettas ihjäl istället, ha ha ha.

Ja.. nog om det, vill de idrotta, har vi alltid ställt upp till 100%  

 

Nä, nu har jag inte tid att sitta här.... smörgåstårttillverkning står på agendan till i eftermiddag. Får återkomma och avsluta detta inlägg senare.... Haj Haj // 

 

Hej igen.... ska försöka skriva färdigt nu.... det har hunnit blivit lördag. Jag har städdag, fixar och donar idag, 

Rasmus är hos en kompis, Mogge har "jobbarlördag". När han kommer hem, är det däckbyte på G.... vi har inte lyckats få på sommardäck än, men bättre sent än aldrig   .

Vi hade en trevlig em/kväll igår iaf. Här kommer en liten bildbomb från kalasandet....

 

         

 

Efter lång tid med mycket tissel och tassel, kunde vi äntligen släppa bomben om hennes 50 års present. Tror hon fortfarande är i chocktillstånd, ha ha ha, men den får jag berätta om nästa gång   

Nä, nu ska jag fortsätta min date med skurkäppen och snabeldraken, ha de gott alla vänner // Kram fr Annso

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Av Pierre - Tisdag 27 feb 08:40

Halloj  Det är morgon och solen skiner redan in, sätter skygglapparna på, för jag ser verkligen varje dammkorn och smutsfläck..... bha.... skulle behöva vara hemma och städa, men planen är en annan idag. På agendan idag är det tusen ärenden på stan...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards