Alla inlägg under juni 2011

Av Pierre - 26 juni 2011 22:26

  Vi har haft en jättemysig dag i Junseledjurpark idag,här är min "prins bus" i barnens hage och klappar getter, där vart vi kvar länge, jisses vad söta de var, hade lust att stoppa ner en i handväskan och dra....   Ja, ur Rasmus perspektiv så var alla djur en muuu eller vovve...    Det får regna om det vill på midsommarafton, det spelar ingen roll för ÄNTLIGEN är vår altan klar !! Här har vi myst hela helgen :D     Ha ha.. bildbevis att mogge inte orkar en "3 dagars" längre   jordgubbar och grädde på midsommar, ett måste...men det är roligare att äta med händerna.     Mina nya köksgardiner slank med och de vackra blommorna jag fick av mina grannar som kom på torsdagskväll och invigde altanen :D


Jaa, en intensiv vecka till ända...

både målning, snickring och partaj ända in på småtimmarna i flera dar.

Veckan började väl inte så bra, hade grymt ont i halsen och febrig så jag var hemma 3 dar från jobbet.

Mogge däremot körde 2 skift hela veckan stackarn, när han kom hem från jobbet slängde han i sig middan och gick ut o snickrade och målade till tolv ett på natten för att bli färdig med altanen till midsommar.

Till saken hör att jag faktiskt sa flera gånger att vi hinner inte göra den klar och tyckte inte att vi skulle fira midsommar hemma men mogge har varit ganska kaxig och sagt att det är lungt, vi hinner...ops så vart det bara en vecka kvar och mycket kvar att göra, mest målning och småjox, men småjox kan oxså jäklas och ta längre tid än man tror, men han fixade det, dock under tidspress ;)

 Äntligen har vi rott det iland iallafall, det har tagit oss 2 somrar, vi är så glada :D Vi fick möblerna hemkörda på torsdagskväll och hann knappt skruva ihop bordet innan våra kära grannar kom med blommor och dryck, så det blev en spontan fest på altanen, dan innan midsommar långt inpå småtimmarna. oplanerat, men mycket trevligt :D

Midsommar, firade vi med fortsatt invigning av altanen med goa vänner och allt som hör till, sill, pärer, nubbe, kubbturnering , grillning och mycke tok och skratt.

Midsommardagen fortsatte vi invigningen med min mamma och syster yster, vi åt gott, laxtoast, kärlknöl, pot.gratäng, svampsås, sallad, vin och jordgubbar o grädde och myste hela kvällen på altanen.

Söndag, slet vi oss faktiskt från nybygget och åkte upp på "barnensdag" i Junsele. Det var kul att åka dit, har inte varit där sen storpojkarna var små. Vi hade i alla fall tur med vädret, det har varit en solig och härlig dag i "Jönsel".

Det var tårtkalas för alla barn och uppträdanden, vi tittade på Zilla och Totte b.l.a,  gratis glass och mycke annat skoj.

Rasmus tyckte det var spännande med alla djur, men som sagt, alla djur var muuuu eller vovve oavsett om vi tittade på vita tigrar, björnar eller älg.

Han har haft en rolig dag och somnade gott på vägen hem kan jag säga och i och med det kom regnet , så vi hade turen med oss ida.

Imorgon, måndag, blir en hemmadag med lilleman, tänkte åka på zumbasommar på em när mogge kommer hem, det är väl det ända som är inbokat. Kanske jag börjar med mitt projekt jordgubbsland, igen,

 förra gången jag skulle börja, så kom värsta ovädret ivägen.

Ja kära vänner.....det var väl veckans rapport från Sorte....

Nu ska jag ta min skönhets sömn ;)

God natt önskar Annso Pannso




Av Pierre - 20 juni 2011 14:02

Hej alla vänner, kl. är 14.00 - är relativt nyvaken, mår skit! känns som om man har en tennisboll i halsen, känner att jag tempar till o från. Det blir till att stanna hemma idag, har nog drabbats av dagissyndromet. Rasmus, har varit lite hängig i helgen så jag antar att bacillerna kommer från honom.

Jag kan nog räkna mina sjukdagar på händerna genom åren, det är väldigt sällan jag varit sjuk från jobbet, men nu har det hänt 2 gånger på raken. Småbarnsföräldrer kallas det visst ;)


jaha...vad har jag att berätta om veckan som varit...

måndags...hakade på "Zumba sommar" ute i det fria, på Ådalsbyn, jätte mysigt. Hade glömt bort hur jobbigt det faktiskt är, man är ju helt ur form alltså men ack så kul. Tyvärr kan jag ju inte gå idag igen då, med min onda hals men ser framemot nästa gång ;)

tisdag...kombinerade nytta med nöje. Hade en heldag med min mor i Umeå, har lovat henne att hänga med nån gång så det passade bra denna gång. Gjorde den jäkla TNCC examinationen klar, gick galant, skönt att slippa den, sen lunchade vi och gjorde stan. morsan var verkligen på shoppinghumör, jag blev verkligen brydd, ha ha

Jag själv köpte "bara" shorts och en solhatt åt Rasmus. på eftermiddan hälsade vi på släkt och vänner, det var en trevlig dag iallafall :)

Onsdag... storstädning i Sorte, hela dan. Rensade och städade sånt som man inte hunnit med under våren ex. rev ut allt i badrumskåpet, hur mycket skit kan man trycka in i ett badrumskåp alltså, rensade och städade pojkarnas rum, ja alla rum eftersom våran Jericho byter päls just nu så det var hundhår överallt.

torsdag...fortsatte på städtemat men i sommarstugan, min snälla syster följde med och passade lilleman under tiden. Jericho fick följa med och springa av sig i skogen, han gillar verkligen att vara där. Jag putsade och fejade och när lilleman somnade på em så hjälpte syrran mig att putsa fönstren i stugan, jag är så tacksam, för putsa fönster är det tråkigaste jag vet, inte för att det är så många fönster där men ändå, det är 5 stycken plus en glasaltan med 5 gigantiska fönster.

Vi avslutade dan med att jag bjöd på Thaimat i Näsåker som tack för hjälpen, så himla supergott, det var oxså en trevlig dag :)

fredag...städschemat fortsatte... mina köksgardiner som jag beställt kom med posten, fram med symaskinen och fålla om dom, putsade köksfönstren och gjorde sommarfint. Jag är ingen som byter gardiner stup i kvarten, är ganska ointresserad på det viset, byter typ 1 gång per år, till jul men nu var det dags att köpa ett par nya till köket, det vart ljust och fint iallafall :)

Åkte sen in till stan och gjorde en massa ärenden och fyllde på kylskåpet sen var det dags att kliva på nattskiften.

Har som sagt jobbat hela helgen, Rasmus har snorat rätt bra och tempade av och till så efter 3 nattpass vart det min tur. Skulle egentligen göra 6 nätter men jag blir hemma idag sen får vi se hur jag mår...

jag kan ju inte vara uppi nyopererade patienter och vara en tickande bacillbomb.

Har nervöst tänkt på min chrisse som varit på metal town hela helgen i Göteborg med 2 kompisar. vill inte verka orolig inför honom och ringa stup ikvarten men, ni förstår nog, 3 bondpojkar i storstan på festival med 25 000 deltagare, allt kan hända!! Men.. som vanligt är jag orolig i onödan, Chrisse klarar sig galant. pratade med honom igår och de verkade ha haft det roligt. Nu ska han sommarjobba 3 veckor till där nere innan han kommer hem, saknar honom såklart :(

Sacharias börjar sommarjobba efter midsommar, då ska han dela ut tidningen i sommar, tycker det är bra att de får jobba lite och inte gå hemma och slå dank när de är så stor, sen får vi se vad som händer, inte helt otroligt att Sacha flyttar, där det finns jobb, stanna i denna byhåla är ingen framtid för dem.

Han är duktig svetsare och är beredd att flytta på sig så det ska nog ordna sig för honom oxså, men jag har helt klart seperationsångest från pojkarna!!


Midsommar närmar sig med stormsteg... jisses jag hänger inte med i svängen...

hoppas på fint väder såklart men det verkade inte så lovande enligt väderprognosen, tråkit iså fall, men huvudsaken att man kan umgås med goa vänner och familj :)

Jaa.. det är väl vad som hänt här, i veckan har vi en del projekt som skall göras klar innan midsommar så vi har nog fullt upp, det är ju typiskt att man dragit på sig en förkyldning då, orken räcker inte riktigt till men... som de säger, det blir midsommar ialla fall.

Ha de gott mina vänner, kram från en "ond hals i sorte".


Av Pierre - 11 juni 2011 21:28

  Min badpojke, har införskaffat en ny plaskpool i veckan då den förra gått hål i, lilleman vill nu bada från morgon till kväll ;)   Studentfirande har vi oxså hunnit med i veckan, här kommer lyckliga grabbar ut, nu börjar livet.......   Värsta lintotten Sacharias :D   Är det sommar eller är det sommar, när slänten är full av styvmorsvioler, mina favoriter!

Ja...lite bildbevis från veckan som varit....

Vi har haft en del problem med internet sen förra helgen p.g.a åskovädret som svepte över, modemet gick åt h....vete, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Vi väntar nu på nya grejer från telia, telefonsamtalet till telia ledde till att vi ändrade en massa tjänster som vi haft och slog ihop telefon och internet, det blev tillslut mycket billigare, så tog vi spotify premium som tillval och då hamnade vi på  plus/minus noll igen, fast till chrisses stora glädje att få tillgång till musiken :)

Har hunnit jobba 4 nätter i veckan, det har gått bra, trots värmen :) Jisses vilken värme, såg att tempen i bilen visade 32 grader. Lider verkligen med stackars Jericho som lider alla h...vetes kval av denna hetta, han ligger i skuggan och flämtar och ser ut som en riktig byracka just nu eftersom han byter päls för fullt, det ramlar tussar av han, när jag borstar honom så fyller jag en kasse med hundhår varje gång. Det är mycket otacksamt att städa kan jag säga, det är hundhår överallt phu...

Vi har som sagt firat vår student Sacharias, det var en mycket trevlig dag, den firades på Älggården i Bispgården. de bjöd alla på god buffelunch, musikuppträdande, tal av rektorn, jordgubbstårtor och hyllningar till studenterna. Även om det var hundra år sen man tog studenten, så fick man "flash backs" och minns sin egen student, vilken lycklig dag det var :D

Ja, det är inte klokt att grabbarna är så stor....

Från det ena kalaset till det andra, på em åkte vi sen till mogges pappa Janne som fyllde 70 år.

Vi gav honom blommor och blader och en present som vi gått ihop med mogges syskon. Det är verkligen svårt att ge något till nån som har allt redan, men vi ville ge något som vi kan göra tillsammans, som Janne gillar, så det blev 8 biljetter till Benny Anderssons orkester med artister i Ö-vik i sommar, tror att det blev uppskattat iallafall :)

Idag, lördag, har vi varit i S-vall, inte den roligaste dan att åka på, 32 grader varmt! Tack gode gud för AC !

Vi var iallafall tvungen, eftersom Chrisse skulle åka ner till Göteborg, snabba puckar här, han slutade skolan i går och åker ner idag men han börjar jobba där på måndag. Han ska bo en månad hos sin älskade farmor och farfar och sommarjobba på riksbyggen, det gjorde han förra året oxså, samtidigt ska han hälsa på släkt, vänner och familj. Nästa helg kommer några kompisar ner så ska de gå på Metal town tillsammans, detta har han sett framemot länge och som grädde på moset ska pappa Stefan och han gå och kolla på Iron maiden medans han är i götet, lyckan är total, han kommer nog att ha det bra :)

Efter att vi vinkat av Chrisse vid tåget åkte vi och finkammade S-vall och Birsta på utemöbler, allt slutade med att vi hittade vad vi ville ha på Miomöbler i långsele istället, slutkontentan av det hela är, att man kanske ska kolla hemmavid först hmm....

Vi tänkte ha lite is imagen och vänta in rea till midsommar innan vi slår till. Det ska bli roligt att få frächa utemöbler :)

Rasmus sprang till sin badpool när vi kom hem och höll på att hoppa i med kläderna på stackarn, han fick plaska på 1 timme ikväll så han somnade glad och nöjd för natten :)

Imorgon söndag, blir en hemmadag, mogge ska snickra och Annso ska börja med sitt sommarprojekt i år, nämligen ett jordgubbsland, va man hittar på va....

Jag som inte ens har några "gröna fingrar", det ska bli intressant och se om jag lyckas få till det....

Nä hörrni, nu ska jag ut och rasta jycken sen blir det läggdax för mig, det tar på att vara i storstan i värmen, ha de gott alla mina vänner, Godnatt önskar Annso



Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards