Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Vi spanar tåg...

Av Pierre - 6 maj 2013 22:25

Halvglor på hockeyn....Japp, Serige vann 2-1 mot vitryssland, trevligt!!


Skulle egentligen ha jobbat natt ida, men fick "vabba". Rasmuskillen vart förkyld och febrig i fredags och det har hållt i sig hela helgen. Mogge har varit hemma med honom medans jag jobbat helg och han var hemma idag, så att jag skulle få sova ett par timmar    efter lunch fick jag ta över.

I söndags började han och "kruppa" (igen), jag satt med honom ute på altanen hela kvällen, tills jag skulle iväg och jobba. Det känns inte bra i mammahjärtat, mogge fick noga instruktioner av mig, om han skulle börja på natten igen ;)

- och skulle det gå så långt att du behöver åka in med honom, så hamnar ni på iva eftersom det är helg, och det råkar vara just jag som har kirurgsidan dessa nätter, så ni hamnar hos mig i slutändan   

men det hade gått bra, han sov som en stock hela natten. A och O är att vara lugn och lugna ner honom, men det är ju som sagt lättare sagt än gjort, att inte kunna andas, är förenat med panik för vem som helst och då eskalerar det och blir ännu värre.

Ja nog om det.


Det vart en körig måndag. Hade som sagt jobbat natt och fick sova fram till 12.30, då for mogge iväg och jobbade. Jag hade lovat att köra Chrisse till tåget, Hmmm....en sjuk liten gosse ingick inte i planeringen men eftersom det var dax för em tupplur för honom så fick han sova den i bilen, likväl som att sova hemma.

Framme i Sundsvall, ville chrisse äta på max innan avgång, så det gjorde vi, men nog märktes det att lilleman inte var kry, jag fick inte i han nånting, annars brukar han tycka det är så gott med hamburgare och pommes. Han drack lite fanta iaf.

Att stanna och handla på Birsta var ju inte att tänka på denna gång, men vi hade en mysig stund på Sundsvalls centralstation. Vi satt på en bänk i strålande sol och vinkade av storebror, ni må ju tro att det var jättespännande att sitta och titta på alla tåg som kom och gick, för en 3 årig bondpojk. Ha ha ha

Jag lovade i ett svagt ögonblick att vi oxså skulle åka tåg nångång men inte idag, så jag får väl hålla det löftet ;)

På hemresan sov han hela vägen igen, helt slut och lycklig av alla tåg.


För övrigt har det hunnit varit Valborg under gångna veckan. Vad gjorde vi.....tog fram grillen och premiär  grillade.

Det stormade rätt bra den dan och mogge var stortokig vid grillen, han sa inga fina ord precis, vi satt på altanen och vek oss dubbelt av skratt (det gick inte så bra för honom att grilla)

 och "blir det en j....a blåssommar till så emigrerar han till Spanien."

Så jag hoppas vädergudarna är snäll i år, så kanske jag slipper bli ensamstående i sommar ;)

Men det vart gott iaf...

 

Efter det gick vi och kollade på majbrasa, det liksom hör till....

Rasmus hade skoj för några dagiskompisar var där, så de lekte och busade tillsammans.

 Lyckades fånga Ebba och Rasmus på bild, full i bus.....

   

1 Maj, jobbade både Mogge och Chrisse. Mogge på Hullsta för S-föreningen såklart och Chrisse på Ivars Bil eftersom det var Bilens dag oxså.

Rasmus och jag åkte till morsan och fikade för att vänta in mogge, därefter åkte vi upp till Ivars Bil för att hälsa på Chrisse, där var det fullt ös med folk och fina bilar. Han verkar sköta sig och trevlig med kunderna....det måste han ha efter sin mamma, ho ho ho   


Veden föll på min lott i år..... Har faktiskt varit duktig i veckan....tycker jag själv.....lilleman ska vara med och hjälpa till och åka skottkärra fram och tillbaka, vilket gör att allt tar dubbelt så lång tid men snart är allt staplat och klart.

   

Här ska vi inte frysa i vinter!!!!


Mogge har haft en del skruvning på gång med sin egen bil och sin fru s bil. Nu är nya fina lyktglas på plats

på min bil efter "ugglekrocken"...

 

I Helgen har jag som sagt jobbat natt och mogge har vårdat sjukt barn, så jag har inte så mycket att orda det, mer än att jag hade operation pälsvård på Jericho.

Han byter päls nu och jag kan borsta honom hur mkt som helst. Varje gång fyller jag en kasse med hår, det är sant...

 

nån som vill ha hundhår....till en ny ylletröja kanske....

Ny kammad och fin.....

 

Nu orkar jag inte tänka mer, hjärnan skriker efter sömn, dax att sova, börjar kännas att man bara sovit 4 timmar....

Jag hoppas att lilleman piggar på sig snart, jag blir hemma med han imorgon oxså och då menar jag hemma hemma

inte på nån tågstation. Natti Natti fr Annso





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards