Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Pierre - 20 maj 2013 21:36

Haft trevligt fikabesök ikväll, av Peter o Carina, därefter stoppade jag lilleman i badet. Han hade dagens meny kletat i håret och lite kladdkaka med grädde på det, nice   

så det blev en sen kväll för honom, han lär vara en "tröttmössa" imorgonbitti när han ska på dagis. Han gillar att ligga och dra sig på morgon i vanliga fall, helst ska vi ligga och mysa och killa lite på ryggen en stund, antar att man får killa en låång stund i morgon!

Ungefär lika morgonpigg som sin mor   


Ja, vad ska jag säga om veckan som passerat........Jobbat, mån - tors, ledig fre-sön, bra taiming med govädret, det har varit så härligt, riktig sommarvärme.


På fredan skulle vi åka in och veckohandla mat på fm, något som Rasmus tycker är ganska tråkigt men jag lockade med att vi kunde åka till en stor lekpark sen...Japp, det funkade utmärkt   

Sagt och gjort, efter mathandlingen åkte vi ner till Risön och lekte tills han var nöjd.

   

Efter lekparken åkte vi till Haga och hälsade på Farmor och Farfar och alla småkusiner.

En trevlig em/kväll i solskenet. Faster Therese har varit hemma under veckan och hälsat på med lilla Molly, äntligen fick vi snusa på vår "nya" kusin....

 

Här är farfar Janne, Tessan (mogges syster) och lilla Molly 3 mån.

Jag tycker hon har fått så vackert namn, Molly My Nova = Molly min stjärna   


Lördag, strålande sol! Vad gör Annso då, jo nått så roligt som putsar fönster, pisstråkigt men jag hade bestämt mig så det var bara att sätta igång, varvade fönsterputsningen med cykelträning med Rasmus.


Tidigare i veckan fick Rasmus sin nya cykel, han var så lycklig må ni tro, men det gick snabbt över till tårar,

för vad ska man ha trampor till ???

Han är van sin lilla balanscykel som han far fram med som en vessla.

Nu måste han lära sig trampa och fattade ingenting.

 

Så vi har tränat under helgen "att trampa en cykel", inte så lätt, men det tar sig    Det dröjer nog inte länge förän han far fram som en vessla även på denna.


Lördagkväll, laddade vi grillen och mådde gott ute på altanen med Peter och carina.

 

Vi grillade kyckling och Hallomi mums, åt så det vart värsta paltkoma efteråt framför tvsoffan och "Mello".

Det är bara att gratulera Danmark till vinsten, bra låt tycker jag.


Söndag, fortf. strålande sol    man blir så lycklig!

Jag fortsatte med mitt projekt fönsterputsning, bytte gardiner i köket och gjorde lite sommrigt, fick oxså fingrarna ur och satte upp en liten gardinstång i trappen (som jag tänkt göra i typ ett halvår)

 

Nu är det bara resten kvar, övervåningen, men det får bli en annan dag. Jag är nöjd att jag kommit halvvägs iaf, nedervåningen är klar.

Mitt över dan kom Tessan och hälsade på med lilla Molly, så vi fick snusa lite till.....

   

Go och glad liten tjej   

Hon fick lite "babysaker" av oss som Rasse vuxit ifrån, känns bra att det kommer till nytta för nån annan.


Vi har oxså haft "kosläpp" utanför vårt köksfönster, ha ha ha

Spännande tycker Rasmus....

   

Det är mysigt med kossorna, nu är sommaren verkligen på G.

Det brukar tillhöra vår dagliga rutin under sommaren, att titta till kossorna, räkna dom och vilka färger de har. I år var det enkelt, eftersom alla var svarta   

 

Det var väl ungefär vad jag hade för denna gång.

Negativt denna vecka - tandvärk från h...vete har kommit tillbaka, knaprar värktabletter igen.

Ja vet..... dax att ringa tandis!!  Suck.......är rädd att han ska dömma ut hela käften på mig ha ha ha

Vill inte, vill inte....

Kram alla vänner fr Annso 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards