Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Bilj......vel

Av Pierre - 21 juni 2010 22:43

Idag har man fått svurit åt bilen igen, har blivit bogserad från söderleden!

Det händer naturligtvis när jag har bilen, inte när mogge har den, varför?

Ringer mogge och är arg som ett bi. Jag skulle till en arbetskompis som fyller år idag och svänga in på bolaget och köpa en vinflaska åt henne på vägen men hann inte så långt.

Jag hade lille Rasmus med mig såklart och som tur var barnvagnen, det är inte alltid jag tar med mig den in till stan men idag hade jag gjort det, för jag tänkte åka in till morsan efteråt och hon brukar vilja ta en prommis in till stan och dra Rasmus lite.

mogge kom och en bekant som bogserade bilen, själv tog jag barnvagnen och gick därifrån. Det vart inget bolagsbesök utan en nödlösning med choklad istället och en bukett liljekonvaljer som jag tagit med mig hemifrån. Det var riktigt fint väder idag så det gjorde inget med en promenad över hela stan, något sen och svettig kom jag fram tillslut.

Det var trevligt att träffas som alltid, vi surrade och fikade gott, tiden bara rusade iväg, vid 16 snåret bröt vi upp, då promenerade vi hem till morsan och hälsade på en snabbis, drack kaffe och Rasmus åt bullens korv med bröd för första gången, det tyckte han var gott fast jag fick dra bort skinnet såklart, det är inte så lätt att tugga när man bara har två tänder.

Mogge kom och hämtade mig sen i en lånad bil.

Vi vet inte än vad som är fel, eller vi, snarare mogge, jag har ju ingen aning, det är sällan han går bet faktiskt, han har filurat med sin pappa Janne som oxså är en duktig skruvare vad det kan vara...den bara "dog" när jag körde....

suck, blir så trött att det alltid ska vara nått, nu blir det skruvning istället för snickring ett tag, för Mogge är så att han ska fixa allt själv.... lämna in på verkstad.... det finns inte!

Dagens middag blev kycklinggryta och ris, brukar göra en med syltlök, paprika och soltorkade tomater i, som jag tycker är god.

Båda storpojkarna sätter plant just nu men på olika ställen, jag är så glad för deras skull att de får jobba lite och tjäna pengar i sommar, sacharias behöver pengar till sin bil och christoffer behöver pengar till datorn och trummorna sen är det nyttigt att de får arbeta lite och inte bara slappa hela sommaren snart kommer de ut i arbetslivet, då är det slut på sånt!

Bullmamma som jag är, har jag fixat en redig matsäck, det var både pannkakor, mackor och frukt... som sagt... när de kommer ut i arbetslivet, är det slut på sånt!! (flin).

Nä, dags att avsluta för idag, god natt alla vänner, kram från Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards