Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Pierre - 15 mars 2010 22:44

     Det är så sällan jag får med chrisse på bild, men detta hann jag föreviga i allafall då bröderna samspråkade i djup koncentration, ålders skillnaden till trots....

Sacharias och chrisse är väldigt go med sin lillebror, det är roligt att se för det trodde jag inte, de är tonårsgrabbar med "eget liv" men de vart jätteglada båda två när de skulle få ett syskon. De är snabb att pussa och gosa med honom, jag tror Rasmus kommer att bli väldigt bortskämd av sina bröder i framtiden.

Måndag idag, det innebär baddag för Rasmus och mig, vi har inte varit på babysim på 2 veckor då vi varit så förkylda, så det var roligt att komma iväg och träffa andra mammor och bäbisar och njuta i det varma vattnet. Rasmus fick prova "dyka" för första gången idag, han klarade det galant, inget grin, många bäbisar blir rädd men rasmus såg mest förvånad ut och fattade nog inte vad som hände sen skrattade han, jag vart faktiskt brydd själv. Efter babysimmet åkte vi hem till morsan och lunchade paj, Rasmus somnade såklart innan jag ens hann lämna parkeringen på österåsen men vi vart kvar där hela eftermiddan eftersom moster Eva kom oxså så de hann gosa med han ordentligt och vi drack kaffe och surrade i två omgångar.

Lilleman fyllde 4 månader igår så han fick proväta mosad potatis på sin dag, ha ha igår fick han i sig en halv potatis och idag har han nästan ätit en hel mosad potatis, det har gått finfint än så länge, jag blir glad i fall han blir en matfrisk kille, har ju fått kämpat med maten hela chrisses uppväxt så jag hoppas Rasmus blir en matglad kille istället som sin Far, ha ha

Lilleman somnade tidigt ikväll efter dagens äventyr så det är väl bäst att jag hoppar i säng själv och sover några timmar för han lär väl vakna i ottan imorgon, god natt och sov gott, kram annso

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards