Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Pierre - 13 mars 2010 17:58

Vaknade till en strålande morgon, solen sken och det såg helt underbart ut ute, mogge och jag hade bestämt att idag skulle vi tvätta och städa vår bilpark för de ser för j...vliga ut, dyngiga bägge två men först en promenad med vovven och lilleman så han somnar gott i vagnen. vi gick inte långt förrän vi konstaterade att det blåste riktigt illt ute, nä det blir inte att stå ute och blaska med kallvatten i detta blåsväder då fryser vi händerna av oss, istället gick vi in och kokade kaffe och hade städdag inne, mycket bättre tyckte jag, jag blir så lycklig när mogge vill hjälpa mig och städa dessutom tycker jag det är skittråkigt att tvätta och städa bilarna, ett nödvändigt ont, för jag vill ju såklart att bilen ska vara fin. 

Nu är det dammat, dammsugit och torkat golv i hela kåken, så skönt!

När jag stökade bort middagen ringde våra kompisar Carina och Peter och ville att vi ska komma ikväll, självklart!

Vi ska äta gomackor och kolla på melodifestivalen ilag, det ska bli mysigt, så får Carina gosa lite med Rasmus, det har blivit hans bonusmamma eller "multiplikationstanten" som vi säger (eftersom hon är mattelärare) han kommer att kunna gångertabellen innan skoldags var så säker, det ser Carina till (ler).

Vi har suttit och skissat på altanbygget idag eller rättare sagt mogge har gjort det, jag längtar faktiskt till vi ska börja bygga i sommar, detta har vi ju planerat i flera år och nu ska vi faktiskt genomföra det, vi delar upp det på två somrar och gör den inglasade delen iår och "soldäcket" nästa sommar eftersom vi har en hel del småsaker oxså som vi ska göra som blev kvar sen förra sommaren och en del som kommit till ofrivilligt under vintern, typiskt!

Förmodligen blir det väl som vanligt, man hinner inte ens med hälften av vad man har tänkt....

men jag blir glad över det som blir i allafall!

nä nu ska vi göra oss iordning och åka på myslördag, ha en trevlig lördagskväll, kram från Annso

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards