Alla inlägg under maj 2010

Av Pierre - 10 maj 2010 22:31

Måndag- brukar vara baddag men inte i dag, BVC inbokat 13.20 Ganska grått och trist väder, har blåst riktigt kallt idag men jag sparkade mig själv i baken och bestämde mig för att gå broarna runt på morgonen med vagn och hund.

Man har ju vräkt i sig tårtor och fikabröd hela helgen så man känner sig verkligen som "big mama"...

Välbehövlig prommis, skönt fastän det inte var nått vidare väder. Lilleman somnade så gott i vagnen, tänkte att det är nog bra att han är utsövd innan BVC.

Han vägde idag 8,6 kg och är 71 cm lång, det tar sig!

sprutorna var såklart inge roliga, men det är smidigt att de sticker båda samtidigt så plågan blir kort.

Var in till stan på em och väntade in chrisse, vi skulle ha utvecklingssamtal. jag kan inte komma ihåg att vi hade det när jag gick gymnasiet, det känns faktiskt lite töntigt när de är så stor, jag kan tycka att, finns det behov av samtal om eleven har problem så ok då men annars blir det patetiskt, som om de går i småskolan! Inte nog med det, så dök inte läraren upp, vi väntade i 30 min sen for vi, jag var förbannad ! här sitter man och åker 6 mil fram och tillbaka så dyker hon inte upp!!!!

Vi var tvungen att kolla så det var rätt dag och tid, det var det så ... jag vill gärna höra förklaringen på detta, inget samtal blev det!

Det blev en sen middag p.g.a detta vingel, dagens meny bestod av spagetti och köttfärssås, en favorit i repris, snabbt enkelt och gott!

Kvällen har jag mest pyzzlat med Rasmus, han har varit grinig och trött, förmodligen p.g.a vaccination, det blev en tidig kväll för honom, kanske jag skulle chocka kroppen och komma i säng före 24.00 jag också.

Imorgon ska vi till morsan och fika eftersom hon fyller år, vi har ju som sagt redan uppvaktat henne ihelgen men vi åker dit och fikar iallafall och mogge ska skruva ihop ballkongmöblerna som hon fick, vi kanske tar en prommis på stan om det är väder för det. hon vill så gärna styra lite barnvagn!

Ja... mer än så har inte hänt denna måndag, ha de gott kramisar Annso

 

Av Pierre - 9 maj 2010 22:52

       Ja denna helg har ju som sagt mest handlat om dop. Det har varit en lyckad helg och vi känner oss nöjda. Äntligen har Rasmus fått sitt namn på riktigt (ler).  Fredan bara rusade förbi, på fm städade jag övervåningen på huset och gjorde iordning  blommor till borden där vi skulle fika efteråt. På em hämtade jag Mogge som varit på kurs i ö-vik i 3 dar, kvällen gick åt till smörgåstårtetillverkning och dukning i församlingsgården. det gick väldigt smidigt faktiskt, mogge är en hejare på att tillverka smörgåstårtor!

lördan var det dop i Resele kyrka, jag var nervös för naturligtvis vägrade Rasmus att äta innan, jag hade köpt nån burk med västkustgryta (å fy vad han spottade och "ulkade sig" den smakade skit enligt honom) det var bara att ge upp och vispa ihop lite gröt istället som han tycker mycket om, men jag tror de känner på sig att något är på gång för han gjorde allt annat än att äta (suck) bära eller brista det var dags att åka till kyrkan. Han skötte sig exemplariskt i kyrkan, jag fattar inte det, go och gla, inga problem med vatten på huvudet eller att prästen tog honom och gick runt och visade upp honom bland bänkraderna.

Vi var så glad att Putte Khil kom och spelade för Rasmus, han har en underbar sångröst och spelade så fint ur "Rasmus på Luffen", vi gillar honom skarpt och tackar ödmjukast!!! Alla berömde hans sång efteråt!!!!! Fikat löpte på bra och jag tror ingen for därifrån hungrig i allafall, var tvungen att ta kort på de fantastiska fina tårtorna som Helena gjorde åt oss, de var så vackra att ingen ville ta första biten och förstöra dem ha ha Jag fattar inte varför hon jobbar på shell hon borde bli nobelbagare!!!! Se och njut!!!!  Vi fick jättefina presenter av våra nära och kära, allt från pengar till tavlor och fotoalbum. Tackar alla ödmjukast!!!! På kvällen grillade vi hemma med släkten och passade på att fira morsan på födelsedan, lika bra att göra bort allt på en gång!!! Det var föresten inte bara hon som vi firade på kvällen utan även Jericho!!!! Han fyllde 4 år, ha ha, han fick 2 hundben och en "tjurmuskel" att gnaga på. Morsan fyller egentligen år på tisdag men vi firade henne i förväg, hon fick ett cafebord med stolar och rosor till sin ballkong, det vart hon jätteglad över så nu blir det kaffe på ballkongen hädanefter.

Söndagen har rusat iväg, vi åkte till Farmor lena och Farfar Janne och hälsade på sen träffade vi Daniel, Jenny och kusinen Hugo en snabb sväng, de har legat i magsjuka och var väl inte fräsch än så det var en snabbis, vill inte ha magsjuka!!!! På hemvägen svängde vi in till "faddrarna" Carina och Peter i Selsjön och hann med en kaffekopp där oxså, riktig fikaturne idag.

En händelserik helg, nu väntar sängen, inget babybad imorgon heller (förra måndan var jag sjuk) för imorgon är det BVC och 5 mån sprutor på schemat, något sent han blir 6 mån i nästa vecka men men.... godnatt alla vänner, kram Annso

  

Av Pierre - 6 maj 2010 23:00

Även denna torsdag blev en "stadsdag" med tusen ärenden, ganska skönt att komma ut när man varit hemma hela veckan. Vi är bättre nu, fortfarande snorig men inte alls som tidigare i veckan (skönt).

Har gjort min sedvanliga veckohandling, lite extra mycket denna gång såklart eftersom vi har dop på lördag. Div. andra ärenden som ex. hämtat ut tågbiljetter åt Chrisse, bankärenden, handlat blommor på "garden", fixat diverse födelsedagspresenter, hälsat på morsan och syrran, hämtat chrisse från skolan sen tog vi det kloka beslutet att ta en pizza innan vi åkte hem. Skönt att slippa middagsbestyren ibland. Har varit proppmätt hela kvällen efter den!

Hade en del trevliga och en del otrevliga samtal i em vilket gjorde att jag

har städat hela undervåningen ikväll (låter som om jag har jättestort hemma men det har jag ju inte), undervåningen består av två hallar, ett badrum med tvättstuga och bastu, köket och vardagsrummet. Jag har gnott på som tusan för att rensa huvudet lite, nu är det så fint så, få se om jag hinner ta övervåningen i morgon fm så är huset genomgått, det skulle kännas skönt.

Kom fram till att jag är en jäkel på att städa då jag är upprörd, bra sätt att avreagera sig på....

Mina tankar går till en människa som har det tufft just nu och jag bara undrar hur mycket en och samma person kan klara av, Livet är orättvist, varför drabbas vissa medans andra kan surfa på en räkmacka hela livet ?!?

Med denna fundering avslutar jag kvällen annars börjar jag nog att städa övervåningen mitt i natten (skämtosides) ser att klockan har tickat iväg alldeles på tok för mycket som vanligt, nattuggla som man är.

sov gott alla vänner, kram från Annso

Av Pierre - 5 maj 2010 13:36

Rasmus har fått prova sin "lära gå stol" som han fått låna av sin Kusin Hugo, inte för att han fattar än hur han ska göra men den var ju kul att sitta i.

Försöker roa han bäst jag kan, men det är inte lätt att vara liten och förkyld och dessutom tittar 2 tänder upp, allt på en gång!

Jag själv snorar och hostar fortfarande som en tok, men känner mig någolunda pigg ändå. vi har hållt oss hemma denna vecka för att försöka kurera oss inför helgen. Idag har mogge åkt på kurs igen i ö-vik och blir borta till på fredag så vi är "solo" med Chrisse några dagar. Tror vi ska mysa till det och göra något gott och ta en filmkväll med han, det kommer han nog gilla om han inte har andra planer.

Känner mig riktigt nöjd, för jag har skrapat ihop en massa loppisprylar, denna vecka då jag ändå varit hemma och snörvlat. Har rensat, prismärkt och sorterat så nu är allt packat och klart till Reseles loppis i sommar. Det känns så bra!! Så nu måste alla mina vänner komma till hembygdsgården i Tängsta i sommar och handla riktigt mycket, tänk på att pengarna går till välgörande ändamål, ha ha ha

Jag fattar inte att man samlar på sig så mycket skit, jag upplever inte mig själv som prylgalen men det kanske jag är (i andras ögon)????

 Jag är ganska duktig på att hamstra men det är nog något som jag har med mig hemifrån för så gör morsan oxså, nä skönt i alla fall att bli av med en massa skräp. Mogge får hjälpa mig och köra iväg kartongerna någon dag framöver. Förutom att rensa loppisprylar idag, har jag tvättat, strykit och vikit tvätt (blä) ett nödvändigt ont, hatar att stryka!!

Ska försöka färga håret ikväll tänkte jag, man känner sig alltid grå och trist på våren, måste få lite liv i håret, skulle nog behöva toppa mig igen men färgning får duga just nu.

Nä , nu är det slut på pausen, ska ta det sista med tvätten innan det är dags att fundera på middan, har inte bestämt vad dagens meny blir än, vi får se vad kylskåpet har att erbjuda idag, ha det bra och många snorkramar från Annso.       

Av Pierre - 3 maj 2010 12:28

Synd om mig, är sjuk!

kände redan i fredags att jag började få ont i halsen sådär att den känns som ett öppet sår varje gång man sväljer, inte kul. på lördan blev det bara värre och värre tillslut satt jag och frossade till körslaget.

Jag har verkligen inte tid med detta just denna vecka ,men men, vad gör man, det är bara att gilla läget och ta det lugnt tills det går över. Är ju så feberkänslig och blir däckad på en gång tempen stiger.

vill inte smitta ner Lilleman men hur undviker man det? skulle inte förvåna mig om han blir sjuk för första gången precis till dopet hmm....

Som sagt i fredags var vi bortbjuden till goda vänner, vi drack och åt gott och hade supertrevligt som alltid, vi sov över hos dem eftersom mogge skulle upp och jobba dan efter inför 1 maj på hulstagård, han slapp undan 1 majtåget men hjälpte till med förberedelser istället eftersom vi hade date med "prellen" på em.

Hon är en supermysig kvinna, vi satt och surrade minst 2 timmar om allt mellan himmel och jord och snackade väl minst om själva dopet ha ha, ja det ska nog bli bra ändå.

Söndag, var jag däckad hela dan, låg i soffan och glodde på tv4 alla repriser från veckan som varit så jag är verkligen "up to date" av alla serier, körslaget igen, drömmen om Italien, spårlöst, Arn, humorgalan m.m m.m

Som tur var hade Rasmus en sån dag då han sov mycket så jag sov oxså, vi får väl se om det är ett dårligt tecken eller inte.....

Idag måndag, inget babybad såklart, fortfarande lite feber och jäkligt förkyld men uppe på benen i alla fall, har städat sovrummet eftersom jag väntar på att en ifrån Telia ska komma (man kan ju undra varför jag måste städa sovrummet då flin) det är den enkla anledningen att vårt "huvudjack" finns där till hela huset och de har gjort en mätning på vår anslutning till internet och såg att på ett dygn hade vi 65 urkopplingar!! Inte undra på att chrisse är tokig på vårt internet så något är fel på inkommande till vårt hus, hoppas att de kan åtgärda felet på en gång. Det har verkligen krånglat för han, först hans eget modem och sen även detta, jag säger bara: Teknikens under!!!

Jag har ju gjort fint i sovrummet ialla fall idag, det skulle jag nog inte gjort annars i detta tillstånd.

Må så gott alla vänner med snoriga kramar från Annso

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards