Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Flängt runt

Av Pierre - 23 maj 2010 23:15

Helgen har susat iväg men det är inte så konstigt, för vi har bara varit ute och flängt. vi började på fredan, då åkte jag in till stan och gjorde den sedvanliga veckohandlingen medan jag väntade in mogge, han slutade vid lunch, vi åkte då till Daniel som fixat en ny dator till chrisse, han har världens snällaste plastfarbror!!! Den var bokstavligen ny, direkt från kartongerna. Vi åkte sen hem och installerade den på hans skrivbord, packade upp matvaror och packade bilen, låste dörren och for upp till borgafjäll.

Det blev en riktig överraskning när han kom hem från skolan, gissa om det var någon som ringde och var skitglad i telefon, han hade väntat sig att få låna en skärm bara. Näst efter oljekatastrofen i mexikanskagolfen så kommer denna katastrof, skämtosides så hade vi räddat spelkvällen för Reselepojkarna som skulle äga rum hos oss då det var FF.

Mogge, jag och Rasmus hade en underbarkväll på campen, vi satt ute hela kvällen och grillade i solskenet med vackra fjäll framför oss, taget som ur en saga nästan.

lördagen, skulle det packas ihop och bomma igen för sommaren, det tog sin lilla tid, dessutom vill man ju städa så det ser hyffsat ut till hösten i kuren. vi rullade iväg hemåt med husvagnen på em. Det gick bra, en hel del översvämmningar såg vi efter vägen, lador, stugor var under vatten och otroliga vattennivåer i forsarna som svämmat över, inte roligt för dom stackare som har stugor där!

På kvällen var vi helt slut, orkade just ingenting, chrisse skulle på partaj på stan, hullstadisco och fest i parken , hmmm.... morsan orolig.... nä bara lite...

kommer min skötsamma pojke vara nykter... naturligtvis inte.... han är snart 17 år.... hur gammal var jag när jag tog min första fylla???? hmm...... skäms.....

Vi kan iallafall skämta och prata om det öppet och det tycker jag är bra, det skulle inte kännas bra om han smusslade och ljög bakom ryggen på mig.

Söndag, fick en rejäl sovmorgon, puss och tack min kära make!!!

Varit och grattat "gamle Mats" i efterskott idag, åt tårta och en massa surr blev det såklart. fick en stor kartong med kläder till Rasmus med mig hem. Det är kanonbra, nu har han bra med kläder hela sommaren och hösten!

När vi kom hem var det dags att fixa middag, en riktig söndagsmiddag!

skinkstek potatis och sås, det var riktigt gott, tar ju lite tid men den sköter sig ju själv i ugnen, då gör jag en massa annat.

Kvällen tillbringade vi med att städa bilen, det var välbehövligt! jisses vad hundhår! vi dammsög och dammsög och dammsög, nu blänker den så fin och luktar vim i bilen mmmmm....

Rasmus fick bada ikväll oxså, inget märkvärdigt men, han satt helt själv i badbaljan i stort sett hela tiden, han såg så lycklig ut och plaskade på som tusan. Han har blivit så stadig i kroppen så han kan sitta nu, det är roligt att följa alla framsteg de gör tycker jag.

Nä dags att göra bokslut för denna helg, har helt glömt att det varit pingst i helgen ja... skyller på att man f..n har bröstmjölk i hjärnan! Ha det gott kära folk! kram från Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards