Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

nattsuddar

Av Pierre - 28 mars 2010 00:21

ja då sitter man här och nördar framför datorn igen,mitt i natten, ska faktiskt vara taxi åt stora sonen så det är bara att hålla sig vaken, vilket inte är några problem egenligen då jag är nattsuddare i vanliga fall, men nu har man ju en 4½ månaders baby som vaknar som en solstråle kl. 06.00 på morgonen så alla "sovtimmar" är värdefull.

Jag skjutsar storpojkarna så gärna för då vet jag att de kommer hem och de är skötsamma ungdommar så det är inga problem från min sida. Ikväll är det filmkväll hos en tjej på byn, hela gänget är visst där, jag tycker det är roligt att de hittar på saker tillsammans.

både fredag och lördag har jag umgåtts med morsan och syrran, de följde med mig hem på fredags em och stannade över till på lördag. Jag plockade fram fondygrytan ( det var faktiskt chrisses ide, han gillar att fondya) annars används inte den så flitigt men de gånger vi gör det, blir vi så salig mmm.... vad gott det är! Jag brukar göra ostfondy sen doppar vi allt möjligt ex. räkor, kräftor, skinka, körsbärstomater, bröd, köttbullar, salami m.m

sen halvglodde vi på finalen på lets dance och mådde gott. Det blir alltid intensivt när vi umgås, mycket surr, skämt, skratt, tjafs, bråk och kramar ha ha  alltid samma visa men det är mycket kärlek i grund och botten.

Lördan, tog vi en prommis på fm med Jericho och plockade påskris, det snöade "tennisbollar" kändes det som, men vi lyckades ändå fixa några fina "buketter". Mitt på dan åkte vi till Dollarstore och handlade lite livsnödvändiga saker som ex. plastpåsar, påskgodis, strumpor till alla pojkar, rengöringsmedel m.m

(tur att mogge är i fjälls, fy vad han skulle sucka och stöna ha ha).

Efter denna nödvändiga handel vart vi hungriga såklart och det ligger ju så lämpligt en fin pizzeria där som vi såklart måste testa.

Kanonfina pizzor, måste erkännas, har varit mätt hela dagen.

Vi kom hem ganska sent efter att ha skjutsat hem morsan och syrran till sig.

skulle ha skottat gården ikväll men orkade inte dessutom snöar det riktigt mycket oxså, hade storpojkarna varit hemma så skulle de ha åkt på det men nu hade de tur att de inte är hemma och slipper, jag får masa mig ut imorgon och skotta så det ser hyffsat ut då min mogge kommer hem, det blir en hemmadag imorgon, ska försöka göra lite påskfint här hemma tänkte jag.

Ha de gott, kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards