Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Snorig tvättdag

Av Pierre - 25 februari 2010 18:14

snörvel... det är synd om mig idag, har åkt på en brakförkyldning. Hade riktigt ont i halsen hela dan igår så jag förstod att jag skulle åka dit, inatt har jag sovit som en kratta, svettats och frossat om vart annat. Är ju mest rädd att smitta ner lilleman men hur ska man undvika det, det går inte men än så länge har han inte visat några sjuktecken. 

Är less på kylan nu, två mornar på raken har tempen visat -37 grader, mittöver dan har det sjunkit till -17-20 grader, det har man tyckt varit ganska ok, man kan i alla fall gå ut med hunden utan att frysa ihjäl. Det har verkligen gått mycket ved denna vinter, vi som trodde att vårt vedförråd skulle räcka 2 vintrar men det verkar inte så längre.

Orken tryter idag, har lyckats tvätta några maskiner och hängt tvätt, det är väl vad jag har lyckats åstadkomma, legat i soffan på eftermiddan när Rasmus somnade och kollat på "kvalitetsTV" ex. Opras show, fotomodels såpa och låg och snyftade till Extreme home makeover sen var jag tvungen att samla krafter för att göra iordning kycklingen jag tog fram till middag.

Ikväll blir det nog bara soffan och OS för min del, känns snopet att vi åkte ur i hockeyn, nog var jag säker på att vi skulle fajtas om finalplatserna men vi får glädjas över alla skidframgångar istället.

Imorgon ( fredag)  blir det väl stan i vanlig ordning och en massa ärenden, mogge ville att vi skulle åka och titta på en bil hmm..... jag vet hur det brukar sluta..... jag har inga planer just nu att köpa bil...... eller?

nä nu ska jag koka lite te och vara lite social med familjen, Kramisar från en snorig Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards