Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Pierre - 12 februari 2010 23:41

Fredag= tusen ärenden på stan, skönt att göra bort allt inför helgen tycker jag och eftersom vi bor 3 mil utanför stan så samlar man allt till en och samma dag.

Storhandla är ständigt återkommande på "fredags listan". Jag skrattade lite för mig själv idag för det var jag och två bilar till på Ica parkeringen kl. 09.00 på morgonen, har aldrig hänt förut, annars slåss jag som alla andra på em i mataffären och suckar över köer. Lite "kärringvarning" va , men det var riktigt skönt att storhandla när det är lite folk, jag och pensionärer gick där med varistt reablad!

Till saken hör att en kompis var hos mig förra veckan och vi började snacka om att mat har blivit dyrare och vi började jämföra vad vi brukar handla och vad vi lagar för mat och hon är  helt klart mer prismedveten än jag, skillnaden var att jag kan bläddra bland mina recept för att komma på mat när jag gjorde min köplista och hon kollade veckans extrapriser och gjorde sin matlista efter den. Detta har jag tänkt på hela veckan hm... jag kanske skulle tänka om så, inför dagens storhandling satt jag med både Ica s och konsums reablad och gjorde matlistan.

Var på båda ställerna för att jaga de bästa priserna och jag kände mig så nöjd och präktig men inte F...n vart vår veckohandling billigare för det!!! Testet misslyckades!!! Summan vart desamma som den brukar, ja inte vet jag vad jag gör för fel, får väl ge testet en chans till nästa vecka och se om det var en engångsföreteelse eller inte, det vart en bra handling i allafall, mycket mat så omedvetet har jag kanske handlat mer mat än vad jag brukar, för samma summa pengar när jag tänker efter och det var ju inte vitsen med detta men men "shit happends" och kylskåpet är fullt.

Fredagsmyset urartade ikväll, chrisse for på Innebandy och skulle sova över hos en kompis sen, Sacha är hos morsan så mogge och jag satt och jäspade ikapp i soffan och halvsov t.o.m lillRasmus var trött ikväll och somnade utan besvär ikväll, det får bli lördagsmys istället då kanske vi är piggare, dags att krypa ner i säng, god natt allihopa och kramar från mig!

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards