Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Fullt upp ida

Av Pierre - 29 april 2010 23:03

Har brytit min livscykel, åkte in till stan och gjorde tusen ärenden idag istället för fredagar som jag alltid gör. Kan ni tänka er att det går att handla på torsdagar oxså, fantastiskt!

Har varit mycket rättvis och fördelat mina pengar på Lidle, konsum och Ica, min veckohandling tar numer en halv dag, jag fattar inte hur jag ska ha tid att börja jobba sen då detta tar så mycket av min tid (ler). Jag måste först studera veckans erbjudanden på alla ställerna, planera veckans mat, åka och handla och taima in det då Rasmus är mätt och nöjd, det är inte bara...

Tog en sallad på stan och passade på att mata Rasmus medans vi väntade på mogge sen hängde vi på till Kramfors fram och tillbaka, han skulle till Bilskroten med några bildelar. Efter det skulle jag på klädparty hos en "mammakompis", det var flera från babyrytmiken så jag kände de flesta. Jättefina kläder både för mamma och barn, skulle vilja ha hur mycket som helst därifrån men min "feta mammapenning" sätter stopp för det, blev en söt dress år Rasmus med folkvagnsbussar på i alla fall.

Det blev en sen middag igen, alla vrålhungriga, maten måste gå snabbt, så dagens meny blev gräddstuvad pyttipanna, ägg och rödbetor.

Chrisse stack iväg och spelade lite i replokalen och jag badade Lilleman, mogge har mest suttit i telefon och vid datorn, Sacharias är på väg hem med sin nyköpta bil, vi väntar med spänning att få se den.

Imorgon är vi bjuden på fest hos goavänner, det är nog första gången vi är på fest sen Lilleman föddes (5½ mån), det ska bli roligt.

Hoppas på hyfsat väder så man får se någon majbrasa och god mat och dryck det vet jag att vi alltid får, kör med cola ett tag till.... ska bli gott att få ta "ett" glas vin när ammningen är över!

Nä kära vänner, känner att det är dags att lägga igen ögonen, är trött, jäsp...

sov gott och ha en bra sista april kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards