Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Nordanvindar

Av Pierre - 20 februari 2010 13:17

       Jaha då vart man ensam hemma igen, mogge åkte tidigt imorse upp till borgafjäll med Peter för att skotta "våra residens " där uppe. Ägaren på Borgacampen ringde och sa att vi måste nog upp och skotta för det var så mycket snö på taken. Jag längtar faktiskt upp dit, vi har inte kommit iväg sen Rasmus föddes. vi skulle åka upp i mellandagarna var det planerat men då vart det ju så smällkallt så vi stannade hemma. Nu ska vi upp under sportlovsveckan ialla fall om inget annat händer. Jag har alltid varit svag för fjällen, det är verkligen "balsam för själen" att vara där. vi är i fjälls åtminstone  ett par gånger varje vinter och numer även höst och vår. I höstas var vi där ett par gånger eftersom vi har byggt en "kur" ( ett extra rum) till storpojkarna och för ev gäster, vi ville göra klart det innan lillkillen föddes så till sportlovet får vi inviga den.

Skjutsade iväg chrisse till en kompis sen gick jag en sväng med Rasmus i barnvagn, nä fy va kallt det blåste, det gjorde rent ont i ansiktet, riktiga nordanvindar så det blev en kort tur så pass att han fick somna i vagnen sen får han sova på bron. Jag håller mig nog  inne idag, har gjort upp en brasa i braskaminen och pyzzlar på inne istället.

Ikväll blir det bastu och melodifestivalen, det kommer nog mogge att gilla när han kommer hem ikväll efter att ha tokskottat hela dan i fjälls. Imorgon väntar ett besök hos farmor och farfarn, de har inte träffat honom på 2 veckor, hon ringde idag och ville att vi skulle hälsa på, de var nog  lite barnbarnsugen tror jag. Trevlig helg allihopa, kram från annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards