Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Städjävulen

Av Pierre - 17 februari 2010 22:42

Haft städdagar både igår och idag måste passa på då städjävulen kommer och knackar på dörren, igår tog jag övervåningen och idag nedervåningen. Rasmus har varit så lugn och snäll så det har gått bra. Igår sov han ute i vagnen nästan 4 timmar så jag t.o.m fick väcka honom, idag har han inte sovit lika bra men han har suttit i babysittern och jollrat på medans jag for runt med skurkäppen som en tok.

Hundhår överrallt (suck) som tur är har Jericho väldigt fint vitt hår som går lätt att dammsuga upp precis som dammtussar men det är mycket istället. Jag blir på ganska dåligt humör jämt när jag ska storstäda och tycker att vi har världens värsta hus (jag går och muttrar för mig själv) och ju mer jag städar ju mer skit upptäcker jag, det är tur att jag är själv när jag får dessa ryck men nu luktar det gott och ser riktigt fint ut, något dygn, sen får man börja om, otacksamt!

På kvällarna har vi mest kollat på OS, spännande värre, vinter OS tycker jag är mycket roligare än sommar OS men jag har alltid tyckt om skidor både på längden och tvären själv och hockey är mycket roligare än fotboll. Jag blir ganska sugen på att damma av mina skidor, jag har inte stått på dem på flera år. I fjol fixade mogge iordning längdskidutrustningen åt mig och jag fick t.o.m ett midjebälte med expanderlina av honom för jag ville ut och åka med Jericho men så ramlade jag så lägligt och skadade knät, sen hoppade jag på kryckor och opererade minisken... det var den skidsäsongen! I år har jag en nyfödd bäbis.. kanske nästa vinter då...

Har i alla fall färgat håret i veckan, klippte ju mig i lördags, det känns skönt att vara fräsch i huvudet, har nog inte varit så korthårig någon gång i hela mitt liv men det känns ganska skönt att ha en lättsam frisyr för man har inte tid/ork att fixa håret i flera timmar när man har småbarn. 

nä nu ska jag kolla lite på OS innan jag kryper till kojs, God natt och kram från Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards