Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Mysteriet löst

Av Pierre - 11 februari 2010 09:06

   Less på  julen   nybytt och glad   trött   tomtenisse   Nyfödd

Tänkte lägga in bilder på vår nya familjemedlem Rasmus så finns alla representerade på min blogg, han blir snart 3 månader, åh vad tiden går fort, det visslar bara till så är mammaledigheten snart slut. Jag skulle vilja vara hemma med honom länge men tyvärr är ju mammadagarna begränsade, det gäller att vara smart för att få vara hemma så länge som möjligt, spara på dagarna och samtidigt få det att gå runt ekonomiskt, vilket kanske inte är en alldeles lätt ekvation. 

läste i "vi föräldrar" om mammaledigheter i andra länder, ja vi kan skratta oss lyckliga som är mammaledig i Sverige, det finns inget annat land där man kan vara hemma så länge med sitt barn och samtidigt få en rimlig ersättning så man ska inte klaga utan njuta av denna möjlighet!!

Mysteriet är löst om våran hund ,som ni vet har jag varit bekymrad över Jericho som har betett sig helknäppt i flera dar, vi träffade grannen här om dan och de berättade att det är en löptik i grannskapet, han är ju kärlekskrank stackarn och matte fattar ingenting!

Jag som var orolig att han var sjuk eller nått. Inte nog med det så  här om dan låg det något trevligt på våran gård, en stor höna  låg på rygg utan huvud!! Vi har en bondgård en bit bort som b.l.a har höns så naturligtvis kommer den därifrån, vi har ju sett räv som smygit sig runt bland gårdarna här och Jericho har naturligtvis känning på den, hans jaktinstinkt är på topp!

Jag fattar bara inte varför räven har gjort sig besväret och släpat sitt byte in på vår gård ?

Ja, det händer mycket spännande saker här på landet, ha ha

I tisdags var jag kräksjuk, fy sjutton, jag hatar att spy!  Det är inte lätt att ta hand om en "liten" då man blir spysjuk, jag var helt väck så jag fick ringa efter Mogge, han fick komma hem och ta hand om Rasmus, som tur var gick det snabbt över, dan efter mådde jag bra igen.

Igår hälsade vi på morsan, vi fikade och for på loppis, inga fynd tyvärr men det är kul att bara kolla. På kvällen åkte vi och uppvaktade goa vänner, båda två fyller år inom en vecka fast han fyllde 40 då igår. Det var en trevlig kväll med god plockmat och go fika och trevliga människor. Han fick ett fint vin av oss och en "grabbhelg" i Borgafjäll med skotrar, jag tror han blev glad för de har surrat länge om att göra det så nu blir det av i mars.

Idag blir det en lugn hemma dag för Rasmus och mig får se vad vi hittar på, det blir väl lite plock hemma, fixa med tvätt och ut och åka lite pulka, det tycker lillgubben om. Ha en trevlig dag kram från Annso


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards