Direktlänk till inlägg 31 januari 2022

Tallriksmodell

Av Pierre - 31 januari 2022 17:07

Godagens 

Det är "vaka av dag" idag för mig, är seg, trött och energinivån är nere på 0,00. Har inte fått mycket gjort, mer än "långsurrat" med syrran i telefon, eldat, gjort älgbiffar av 1,5 kg köttfärs.

 

Det är ganska kyligt ute, i skrivandets stund - 22. Kidsen har haft friluftsdag och varit i Hallstabacken hela dagen. Det har nog varit ganska "friskt" för dem. Nu brukar det oftast vara varmare i stan och lite varmare på Hallstaberget och just mitt över dagen, var det strålande sol och typ hälften så kallt. 

 

Jo då, hem kom en rödblommig, frusen och glad kille. De hade haft roligt i slalombacken iaf, det är huvudsaken. 

Han har suttit och värmt sig vid braskaminen mest hela kvällen, efter en varm dusch var det tack och godnatt  

 

Ja...denna vecka har väl inte varit den mest spännande precis. Jag var förbi hos mor i början av veckan. Hon vart så glad när jag kom, enligt henne har jag inte varit dit på flera veckor. Det är klart för henne känns det som så   . Försöker förklara att jag jobbar men... det vill hon inte lyssna på. I övrigt hade vi en trevlig stund, surrade, tittade på tv och fikade på rummet. 

Har jobbat 6 nätter, därav inga större äventyr denna vecka. Har bara fullt upp med att hålla vardagen flytande då med middag, läxhjälp, simträningar, jobba och sova. 

Även om Rasse är på skolan, Mogge jobbar så behöver jag inte vara ensam när jag ska sova på dagarna   

Jag har sällskap i sängen av knoll och tott, ha ha ha 

 

 

 

Det är mysigt tycker jag   .

 

Har haft en del att stå i på jobbet. Kan inte låta bli att tänka på ett nyhetsinslag som jag såg och det retade gallfeber på mig. Alltså.... jag säger som "svärfar Janne" brukar säga: Mot dumhet äro vår herre hjälplös !! Det var ett inslag om anti vaccination demonstration i Stockholm och de intervjuvade en kvinna som demonstrerade. Pandemin var bara påhittad och hon jobbade själv inom sjukvården. 

Jag vet inte vad jag ska säga.... din dumma j......el (ursäkta) vart jobbar du? Skämmas ta me tusan. Själv såg vi ut så här den natten. 

 

 

 

Coviden är överallt. När jag ändå delar ut "kängor" så.... Tycker egentligen inte om att säga "vad var det jag sa" ..... det funkar inte att transportera covidiva patienterna till S-vall. Det är fjärde vågen nu, något borde regionen ha lärt sig under dessa 2 år tycker ja, ingen raketforskning direkt. 

Ja... ska inte ödsla energi på att reta upp mig på detta, har nog med att jobba mitt i detta skitvirus. Har testat mig 2 ggr denna vecka, än så länge är jag frisk och kry iaf.... vi får väl se, hur länge det går...

 

Helgen har jag inte så mycket att orda om, jobbat och sovit i princip. I söndags klev jag faktiskt upp mitt i dan och följde med Mogge och Rasmus till slalombacken i Näsåker. Det var en fin vinterdag - 7 grader och sol. Det var skönt att tanka lite dagsljus och energi. Vi packade med oss hamburgare, kaffe och varm choklad. Tänk vad en grillad hamburgare smakar gott ute, ha ha ha   .

 

   

 

En härlig em fick vi iaf. 

 

Söndagkvällen gick åt till läxläsning med sonen och vila en stund innan sista nattpasset. Denna vecka pluggas det mest till hemkunskapsprov. Vi har tragglat på om alla näringsämnen, kostcirkeln och tallriksmodellen   . 

Rasse sa till mig: Mamma du gör inte tallriksmodellen, sådär mycket grönsaker äter inte vi !

- Öh... kanske inte det, Nä....

 

Tänkte när jag stod och gjorde biffar, kanske jag ska försöka göra tallriksmodell. Jag hade bara lagt på gurka och tomat, hade inte direkt några andra grönsaker förutom morötter hemma. Jag kan ju iof riva morötter - nä orkar inte - skärpning, det tar 2 minuter att riva morötter Annso, så det gjorde ja och vips fick jag en godkänd tallriksmodell av sonen, ha ha ha 

 

   

 

Man behöver ju inte alltid göra det så krångligt för att det ska bli bra, man måste tänka om i skallen.

 

I skrivandets stund har det hunnit blivit tisdag. Idag tänkte jag göra spagetti och köttfärsås, det går fort och lätt innan simträning. Hur gör man tallriksmodell då ? Det får blir rivna morötter igen tills jag hunnit handla  

En nyttig lärpenning för mamma Annso också. Ska skärpa mig och tänka på "tallriken", tänk vad mycket läxläsning med sonen kan leda till  . 

 

Ja.. en ny vecka är ju redan påbörjad. Skulle egentligen ha haft utbildningar i "Proact" denna vecka, men det är inställt p.g.a brist på Ivasyrror på golvet och covidläget såklart. 

Vi får se vad veckan har att bjuda på .... är ledig nu iaf. Vakade som sagt av igår och jag somnade som en stock igår. Är fortfarande trött idag, men så brukar det vara, när man jobbat så många nätter. Det tar nästan 2 dygn att komma igen. Dagens projekt blir tvättstugan och i em skjutsa sonen på träning, medans han simmar tänkte jag stöka undan veckans mathandling, det blir en lagom agenda för mig idag, ja vi får väl fortsätta traggla på om näringsämnen ikväll, inför provet   .

Ha´de gott kram Annso

 

 


 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards