Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Pierre - 10 januari 2022 07:58

Hallå där.

Är uppe i ottan (ovanligt för att vara mig) har hunnit slagit i gång en tvättmaskin, givit våra 4 fotade familjemedlemmar mat, väckt sonen, fikat och skickat honom med skolbussen.

Jullovet är slut och vi försöker komma in i vardagsrutinerna igen. 

 

För att ta vid där jag avslutade sist, så kräksnöade det några dagar och vi hade fullt upp med snöskottning, sen byttes det ut till kyla. Dit det bär, bär det på nått vis. Fick fullt upp med att bära in ved och elda istället. 

 

 

 

Biter ganska bra i kinderna   .

 

Det blev innedagar när det var som värst, men det var mysigt på sitt vis också. 

Rasse och moster byggde klart 2 legobyggen. Det tyckte han var skoj såklart. En var sen han fyllde år och en fick han i julklapp. Han är i gränslandet med lego. "Leker" inte med det som förr, men gillar att bygga. Dess skapelser ska han ha som prydnad på sitt rum. Guld handsken var från 18 år och tog sin tid kan jag säga, men det gjorde han bra ( med lite hjälp såklart) förmodligen det svåraste han gjort hittills.

 

   

 

I övrigt spelade vi lite spel och tittat på en del film. Vi har blivit utmobbad kan man säga av resten av familjen, jag/vi har inte sett "Sagan om ringen". Rasse har faktiskt pratat om den i höst och jag har väl sagt att vi kan titta på den nån gång.

- Vaa ??? En av världen bästa filmer, har ni inte sett den ? Hallå !!!

- Ja ja.... jag började faktiskt läsa boken en gång i tiden, men gav upp, den var för invecklad och svår. Mogge och jag skulle titta på den en gång för länge sen, men... vi somnade båda två. 

Nu har Rasse fått se första filmen iaf, jag såg väl 2 tredje delar iaf innan jag somnade, och lite på slutet ha ha ha. Kan väl bara hålla med de övriga, att visst är de välgjorda i fantastisk miljö. Blir helt klart sugen på att få uppleva Nya Zeeland "in real life" nångång i livet   men fantasy filmer är inte riktigt min grej, fast jag ska titta på de andra filmena också med Rasse när tillfälle ges, kanske jag ändrar mig när vi sett hela serien. 

 

Kylan började lätta lite och vi gav oss av till "människobyn". Jag hade bokat in klippning åt sonen, det var välbehövligt inför skolstart.

 

 

Han var nöjd själv   , kylskåpet behövde fyllas på och vi myste en stund på Cafe Petter. Inte ofta vi går på Cafe,  mysigt de gånger det blir.

 

 

 

Helgen då.... si och jag gjorde en liten turne, hälsade på syrran i stan, hälsade på mor på boendet för att säga hej då för denna gång, alltid lite blandade känslor såklart. Jag träffar ju mamma varje vecka, det gör inte hon. 

Som vanligt blir det tyst och tomt här hemma när alla åkt   . Nu är vi bara på tre igen, det känns både och, på nått vis.

 

Söndag, var det grått men ganska härligt väder ute. Vi packade matsäck och åkte till slalombacken, ett bra avslut på jullovet. Rasse fick sällskap av en kompis, så Mogge och jag åkte inget. Vi blev servicepersonal vid liftstation med korv och varm choklad, ha ha ha. Det gick ingen nöd på oss, det är många föräldrar där från Resele och Näsåker att surra med. 

 

           

 

De har öppnat en liten våffelstuga vid slalombacken och längdskidspåren, kul   . Hoppas det går bra för dem. Grabbarna blev ju såklart jättesugen att prova deras våfflor vid dagen slut. Det var dom värd tycker ja.

 

 

 

Vi hade 2 trötta och proppmätta killar bak i bilen, en dag i backen med både grillkorv och våfflor i magen. 

 

Ja... nu är det ny vecka och nya möjligheter. Jag börjar lugnt med att vara ledig mån - tis, sen går jag på nattpass, 6 nätter. Enda planen jag har dessa dagar är att "plocka bort julen" här hemma, i och med det, blir det ju städning också. Kanske kan få lite hjälp av Knoll och Tott....

 

     

Nä... verkar inte så   .

 

Ha de gott tills nästa gång, kram Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards