Direktlänk till inlägg 9 maj 2022

Varierande

Av Pierre - 9 maj 2022 19:20

Hallå, har precis landat i soffan efter en lång dag, tänkte knopa ihop några rader iaf, innan det blir natti natti för mig. 

Veckan som varit, var en salig blandning, liksom vädret..... vårsol, vårregn, vårstormar. 

Jag började iaf med 3 jobbnätter + en extra natt som jag lovat. 

Dom dagarna är man i sin "nattbubbla" på nått sätt, man ser till att vardagen bara flyter på. Mogge har jobbat sena kvällar, så logistiken med simträningar för Rasse, har blivit lidande även denna vecka. Ibland skulle det helt klart vara smidigt om han kunde hoppa på cykeln och ta sig till träning själv.... men det är inte hans fel såklart, att vi bor 3 mil utanför stan.

Vi kom iväg på en annan träning iaf. Den funkade, tack vare att den börjar kl 17 - 18, jag kliver upp lite tidigare än jag brukar (när jag jobbat) har middan klar tills han kommer hem från skolan , hinner både skjutsa dit och hem honom, fika och göra läxa en stund t.o.m, innan jag måste vända tillbaka igen och jobba, utan att jag är beroende av Mogge   .

 

Han har gått med i en tonårsgrupp på onsdagar på "Heros fitness" , för ungdomar som vill prova på gym m.m Vi tänkte direkt att detta skulle passa Rasmus ... och det gjorde det. Han tycker det är jätte kul och jätte jobbigt, ha ha ha. Nu har han bara hunnit gått 3 gånger än så länge, men det är en lagom liten grupp på 10 - 15 st, 13 - 15 år.  Roligt att se, de är så snälla, gör high five, kämpar, puchar och hjälper varandra. 

 

 

 Kan ju säga att de skulle få bära ut mig på bår, efter ett sånt pass   .

 

Ja, hade stora ambitioner att kratta i veckan som var. Vädret har ju som sagt varit väldigt växlande. Började så stort att kratta baksidan och slänten (tok nöjd över mig själv) sen har vi ju 2 pilträd som är otroligt fina under sommartid men mindre roliga på våren, när det är dax att kratta.....

 

 

 

Det är bara att sätta igång, bha.... många skottkärror blev det och naturligtvis började det tokblåsa. Ingen höjdare... tillslut blev det en paus i arbetet. Har framsidan kvar, men den får vi ta vid ett annat tillfälle (när det inte blåser). Istället började jag städa ute på altanen. Det var välbehövligt efter vintern och dessutom 2 katter som har det som sitt "lekrum". Maja drar in ex antal möss och fåglar dit, phu.... 

Skurade möbler, mattan, tvättade dynor m.m m.m, det får duga för denna gång...

 

   

Redo för sommarens mysstunder på altanen  

 

I övrigt i helgen har Rasse varit på "klubben" på fredagkväll, varit hos en kompis i stan, medans vi har roat oss med krattning och altanstädning. 

Fick fikafrämmande på söndagen, alltid trevligt. Mats och Lotta kom med små tvillingarna man glömmer snabbt hur det är att ha 2 åringar i huset, ha ha ha. Vi fick rensa bordet på fjärrkontroller, Ipads och katternas matskålar   . Hon fick med sig en kasse med gamla leksaker, hittade duplo tåg, bilar och sagoböcker som grabbarna haft, bättre att det kommer till användning än att det ligger i förrådet hos mig. Det finns nog att ta av, den dagen jag själv ev. får barnbarn. 

 

Vi gjorde en egen variant av "Langos" i helgen, med våfflor. Det var gott och enkelt, slipper man bestyret att baka brödet och fritera. Mätt blev vi också   .

 

 

 

Nu har vi testat och jag gör det gärna fler gånger.

 

Måndag - Ja...Det blev en ofrivillig S-valls resa kan man säga. Har vetat om det ett tag + Mogge och min chef.  Har inte velat prata om det heller, men det är väl dax.....

 


Besökte mammograficentrum, ett välkänt ställe eftersom jag följt med min mor många gånger dit, för ex antal år sen när hon hade bröstcanser. 

Ja, nu satt jag själv där några år senare, med "någonting" i bröstet, livet är ironiskt konstigt ibland. 

Har träffat läkare, mer röntgen, sett rötgenbilderna, gjort ultraljud, tagit 2 biopsier. Nu följer en evighetsväntan på 2 v för svar på biopsierna. Det jag vet i nuläget är, att jag är remiterad redan till bröstkirurgen och det blir operation oavsett bra eller dåligt svar, för det som är där, ska bort oavsett. 

Vet inte hur eller när än ?, men inom kort, så pass fattar jag, att det kommer att bli ett par Svall resor framöver. Planer vi har framöver, rasar som ett korthus i mitt huvud. 

 Jag känner mig mest positiv faktiskt, och tacksam (fastän det är rörigt i min skalle just nu), är tacksam för snabb och proffsig hjälp, allt har gått så fort, därav röran i skallen eller kanske rörigare än vanligt, ha ha ha.  

 

I samband med sjukhusbesöket blev det ett besök på Ikea också för att förena nytta med nöje. Vi skulle ju ändå köpa nya möbler till hallen, så det vart detta tillfälle. Det blev 2 lampor, byrå, hatthylla, skohylla + lite annat smågrejs, supernöjd att allt fanns som vi tänkt. Rullade hem med blandade känslor, glad över hallgrejer, mindre glad över sjukhusbesöket kan man väl säga. 

Så är det iaf, och efter detta har jag bara jobbat i stort sett, vilket jag tror har varit bra för mig. Jag får tänka på annat, surra och skratta med fina arbetskollegor  

 

Nä hörrni, jag avrundar här, avslutar med "Siggebilder", Maja är mest ute på språng just nu, så henne har jag inte lyckats fånga på bild denna gång. Sigge verkar 0 intresserad av jakt, han tittar bara på och är nog förundrad över Majas jakttrofeer som hon radar upp utanför altandörren   i övrigt är han ute och springer precis som Maja men kommer alltid in på em och tar en em.tupplur på en 2-3 tim, dessa kort är ett sånt tillfälle (om han inte sover med mig på dagen). 

 

   

 

Ha de gott tills nästa gång, kram Annso    

 

                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards