Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Bacillföreningen har årsmöte i Sorte

Av Pierre - 9 maj 2011 20:00

Annso här igen,

 snorig och jäklig, tillslut åkte även jag dit. Rasmus har ju varit sjuk i omgångar och mogge är inne på sin andra omgång så nu var det väl min tur att förvalta bacillerna, konstigt nog har Chrisse klartat sig (än så länge).

Som en arbetskamrat sa till mig: Det man får gratis vårdar man ömt!

Veckan har rusat fram och har innehållit både, utvecklingssamtal för chrisse, föräldrarmöte på dagis, plugg, krattning av gården, grillning och nattjobb. Gick på nattskiften på torsdag, det var kul att jobba igen, det var ett tag sen, jag har både haft praktik, varit i Umeå och varit i fjälls så det har inte funnits tid till extra knäck. Tyvärr kunde jag inte fullfölja 4 nätter det blev 3 istället, sista dan var jag golvad av förkyldning och feber.

I söndags hade vi födelsedag i familjen, inte att förglömma!

Jericho fyllde 5 år, våran älskade vovve. Det firade han med en promenad runt Höven i finvädret och ett bad i älven, sen fick han 2 stora märgben i present. Jag var in på "näbbar o klor" och tänkte köpa ett nytt strypkoppel men ...det kändes inte ok, jag kunde bara inte med, att köpa ett strypkoppel när han fyller år, Ja..jag vet att jag är fjantig, en hund tänker inte som en människa fast jag vill gärna tro det. Ja.. våran fina jerka blev ju inte ledsen av att få märgben precis, så ett nytt strypkoppel får bli nån annan gång.

Idag har Rasmus varit på dagis medan jag har legat i soffan och snorat, sovit och läst om vartannat, inte roligt i detta kalasväder, på em kände jag mig lite bättre. Vi hade tid på BVC kl. 14.00, det var dax för vaccination nr 3.

Allt gick bra, han sa inte ett knyst när hon stack, jag vart riktigt förvånad, eftersom han skrikit de andra gångerna. Växer och gror gör han oxså, mer på längden än på bredden. Han är 90 cm lång nu och vågen visade 11.4 kg. Han hade bara gått upp 300 gram sen förra gången, men det har han tagit igen på längden och han har förmodligen gått ner lite i vikt medans han varit sjuk.

Med tanke på hans gener så kommer han bli en flaggstång tror jag.

Imorgon blir en lugn hemma dag för Rasmus o mig, få se om jag orkar skura utemöblerna och kanske bron, det skulle ju visst bli ännu varmare imorgon, riktig högsommarvärme, lovely :)

Så fort lilleman somnar åker studierna fram, vi har mycket på gång med grupparbeten, seminarium, examinationer och tentaläsning så..göralös är jag inte, skulle behöva fler timmar på dygnet.

Att en massa baciller har flyttat in hos mig gör inte saken bättre...grrr....

Nä kära vänner, nu ska jag finslipa på ett arbete om smärtbehandling som skall skickas in innan onsdag, allt är skrivet och klart det är bara lite putsning kvar, ha de gott önskar SnorAnnso


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards