Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Pierre - 14 maj 2011 22:02

Lördagsmys för mig själv, sitter i fotöljen med datorn och sneglar på melodifestivalen. Mogge ligger i soffan och snarkar i takt med Switzerlands låt just nu, Lilleman sover uppe i sin säng, chrisse är ute på lokal med sina kompisar och sacharias var hit en sväng ikväll och visade upp sin nyinköpta bil men hade inte tid att stanna, han hade andra planer ikväll.

Så jag får ha tv:n för mig själv och ösa mammakänslor över Eric saaaaaade, en onekligen vacker pojke, synd bara att man kan vara mamma åt honom, tycker inte speciellt om låten men såklart hoppas man att den går hem i schlagervärlden så....heja Sverige!

Ja säga vad man vill om detta spektakel men ett visst hållningsvärde har det, ju knäppare låtar och kläder desto bättre. Skrattade gott åt irland, 2 hoppande "duracellkaniner" men kan ärligt talat inte säga att jag ogillade låten heller, skulle inte förvåna mig om den skräller. Ja, man kan snacka om melodifestivalen hur mycket som helst så jag lämnar detta ämne....må bäste låt vinna!!

Vi snorar fortfarande hos oss, mogge har gått på pencillin hela veckan men är fortfarande inte bra, han har febertoppar av och till. Jag snorar liksom Lilleman. Christoffer har börjat hosta nu i helgen, jag preparerar honom med hostmedicin och annat, vill inte att han ska bli sjuk nu eftersom han ska ut och resa på tisdag men ... vissa saker kan man inte råda över.

Idag lördag, dagen D, som jag haft ont i magen över hela veckan. Har suttit 5 timmar och skrivit tenta mellan 9-14. Efteråt är man helt tom i skallen (eller tommare) skönt att få skriva på hemmaplan iallafall.

På em tog lilleman sin emtupplur och det spöregnade ute, så jag tog tag i ett projekt som jag skjutit framför mig ett tag nämligen att plantera om alla blommor, stackarna som bor hemma hos mig. De har nog hamnat i ett chocktillstånd då de både fått ny jord och blivit vattnade och vissa nya och större krukor, känner mig riktigt nöjd att ha det gjort.

 Efteråt blev det tacosmiddag och agerade taxi åt ett gäng glada, parfymdoftande bondpojkar som skulle ut på lokal ikväll....ja jag säger då det.....chrisse på forsmonöjet...... skulle vilja vara en osynlig fågel ;)

Regnet bara öser ner, inte äns Jericho vill vara ute... jag är faktiskt lite avis på båda storpojkarna som åker till Turkiet. Chrisse åker på tisdag (därav att jag inte vill att han ska bli sjuk) hans farfar har fyllt 70 år och hans pappa fyller 40 år när de är där nere så de åker hela högen tillsammans, jätteskoj för hans skull, chrisse har verkligen sett framemot det. Han åker med tåget ner till Göteborg sen flyger de från Landvetter på onsdag.

Ja och Sacharias,.. det är faktiskt vår studentpresent från oss. han ska få åka med några kompisar som oxså tar studenten. Han har redan fått den eftersom de åker nu i maj, det vart han verkligen glad över.

Det känns roligt och rättvist att båda 2 får chansen att åka på sol och badsemester.

Ja...nästa år har vi en student igen...hmm...ribban ligger högt.

nä hörrni, nu har jag inte tid med er, för röstningen har börjat på tv:n, nu blir spännade......Ciao Ciao från Annso Pannso


 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards