Alla inlägg den 16 januari 2022

Av Pierre - 16 januari 2022 19:31

Halloj

Det vart dax för en veckorapport igen    I skrivandets stund är det -8 grader, grå mulet och vindstilla ! Vilket det inte varit på flera dagar. Det har varit tvära kast i väderläget, åt alla håll. Bitande kyla, spöregn, blixthalka, + grader, strålande sol och stormbyar. Ja man kan iaf säga att det varit varierande väderlek   . 

 

Ja.... vad har jag att säga om veckan som varit då...

 

Började med att vara ledig mån-tis. I stort sett höll jag på att städa bort julen både måndag och tisdag och fortsatte en stund på onsdag. Det tog sin tid att packa ner allt i jullådor, damma, byta gardiner, dammsuga, skura golv, badrum, kök m.m m.m

Det är både och att plocka ner allt, det blir så tomt, mörkt, kalt men frächare och renare på nått vis.

Skönt när det är gjort.

 

     

Älg ljuslyktan jag fick av Jenny får stå kvar på bordet iaf   .

 

På onsdagen skulle jag börja jobba natt igen så jag var ledig på dan. Fortsatte med mitt städprojekt men bara sådär stannande jag upp och tittade ut.... strålande sol och -3 grader..... men vad håller jag på med ? Ut med dig människa, tanka energi, andas frisk luft, njut av sol, dagsljus innan du går in i nattbubblan i 6 nätter. .... så jag släppte skurkäppen, drog på mig skidpjäxor och gick ut till skidspåret. Det var underbart härligt. Har ju den lyxen att vi har ett "eget" skidspår bara nedanför vårat hus som vår granne drar. 

 

   

 

    

Det var precis vad jag behövde. Blev glad, svettig och toknöjd över mig själv   . 

Sen hoppade jag in, duschade och gjorde i ordning en fläskpannkaka till middag, uppskattat av mina grabbar i huset.

 

 

 

Sov gott en stund, innan jag skulle iväg på jobb, ett bra avslut på ledigheten tycker jag.

 

Därefter har jag bara jobbat/sovit i princip. 

Fredagkväll var vi till Peter och Carina, det var ett trevligt avbrott i nattbubblan. Vi har inte träffs på flera veckor så vi var kaffe och surr sugen   från båda håll. Vi har ju haft huset fullt och de har haft fullt upp på sitt vis med dödsfall i familjen, begravning m.m m.m 

Tiden susade iväg och jag åkte direkt till jobbet från dem sen.


Rasse sovde över hos en kompis fre - lör. På lördag em var han hemma iaf och hade laddat för att bjuda mamma och pappa på middag minsann   . Han hade lärt sig att göra kycklingsoppa med nudlar på hemkundskapen så det skulle han göra till oss, ha ha ha 

Det är klart du får göra det gubben   hade handlat hem det han behövde, så att han kunde kocka.

 

     

Kanske lite... mycket nudlar i, men inget fel på smaken, den var väldigt god.   får han gärna göra fler gånger. Han var så stolt så och förklarade för oss att den innehåller alla näringsämnen.... kolhydrater, protein.... vatten (?) ha ha ha. Det var bara att hålla med, gokillen   . 

 

Under veckan har vi och en familj till haft passning på skridskobanan i byn. Kan väl inte säga att jag varit så involverad, det är mest Mogge som fixat och trixat med snöskottning m.m Vi har väl ändå haft tur, vädret har varit skonsamt ur den synpunkten. Ett bra sätt iaf att alla hjälps åt, att hålla skridskobanan i bra skick för skolan och alla kids/vuxna som vill åka på fritiden   .

 

Söndag sov jag såklart igen...vart inte mycket gjort för mig, mer än att laga middag, plugga spanska glosor med sonen och hoppa i bubblet innan natt jobb. Det var härligt, sådär lagomt ruggigt ute då är det som skönast att bada också tycker jag. Var inte sugen att kliva upp därifrån men plikten kallade ...

 

 

 

Måndag sov igen, natt nr 6, börjar vara trött och tom på energi. Mogge tog läxläsning med Rasse, fortsättning med spanska glosor och titta på nån UR film på tekniken. Jag och syrran åkte och hälsade på mamma under tiden. Det var lugnt och bra med henne tyckte jag. Det som är på tapeten nu ( sen jul ) är att hon ska flytta hem. Hon är färdig där och sagt upp rummet, enligt henne själv. Hon ligger och funderar mycket på att packa grejer, att vi ska hjälpa henne att flytta, hemnycklar, att jag ska handla saker o.s.v Trodde att det var bara nån engångsgrej hon fått för sig, men hon surrar om det varje gång vi kommer nu. Försöker prata bort det, ibland fungerar det, ibland inte   det är bara sorgligt helt enkelt. Därifrån åkte jag direkt och jobbade sen. 

 

Tisdag, vakade av. Var som en segpropp hela dagen. Rasse hade tagit vaccinspruta nr 2 dagen innan, han hade lite huvudvärk och ont i armen, så det blev inte nån simträning för honom. Istället följde han med mig och handlade mat för veckan, fick jag lite bärhjälp på köpet. Köksan hade ingen ork den dagen, så vi svängde förbi pizzerian på vägen hem, ingen klagade direkt över det   . 

Det blev en stund med svenskaläxa på kvällen med sonen, bokläsning och ordläxa, sen tyade jag inget mer. Jag satt och sov framför tvn, ha ha. Mogge fick säga åt mig: Nä nu går vi och lägger oss !! Jag var nog inge vidare sällskap tror jag. 

Behöver väl inte nämna att jag "toksovit". 

 

Ja.. roligare än så vart det inte. Ska avrunda här och fylla på tanken med energi under min ledighet, ha de gott kram Annso 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards