Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

framsteg

Av Pierre - 9 maj 2016 08:25

Idag är det precis 1 vecka sen jag låg på operationsbordet, dagarna går....

tis och onsdag gick bort "i ett töcken", jag hade ganska ont, orkade inte gå eller hoppa så långt med kryckorna. Dessutom var Rasmus hemma p.g.a feber och envis förkyldning.

Men sen vände det litegrann.... jag börjar lära mig att gå på utsidan av foten, betydligt lättare och jag hade inte lika ont längre  . 

Jag tog mig ut och tittade på när sonen hade fotbollsträning..... ett framsteg, en skön kväll och jag behövde komma ut!

 

 

Dagen efter slutade mogge kl 14.00 så vi bestämde att vi skulle handla mat efteråt. Jag tackar han där ovan att jag faktiskt har en automatväxlad bil. Perfekt, jag kan ju använda min hö fot, så köra bil är inga problem !!  Hade faktiskt gruvat mig för att hoppa omkring på Kvantum men det gick bra, jag pekade med kryckorna och Mogge fick springa, ha ha ha

 

Fredag, Åkte in till mamma. Vi var och handlade även då, men jag satt kvar i bilen så fick hon handla det hon skulle. Efteråt åkte vi hem till henne och ordnade för syrrans födelsedagsfirande.

Hipp Hipp Hurra systra mi   

Egentligen fyllde hon år den 27/4, men vi åkte ju till Stockholm då och hon jobbade, så vi bestämde att gratta henne i fredags istället.

Hon hade önskat sig entrecote, pommes och persiljesmör till middag, så det fick hon såklart till födelsedagsmiddag   . Vi skrattade för det var den bästa mat syrran visste, när vi bodde hemma. 

   

Sen blev det kaffe och pecannötspaj med grädde och lite paket.

Vi hade en trevlig em/kväll, alla var nöjda och glada   . Åkte sen hem och slötittade på Lets Dance, vi var alla mätta och trötta, så det blev en tidig kväll.

 

I helgen har Mogge jobbat eller dubbeljobbat (fniss) När han kom hem från jobbet i lördags fick han storstäda i huset, det behövdes verkligen. 

Rasmus hjälpte mig lite innan faktiskt

 

 

De har det tufft nu mina grabbar, när jag sitter med gipsad fot, hi hi hi

På kvällen kom Sacharias och åt middag med oss, alltid mysigt. Rasmus hade sett framemot det. Han fick åka i Sachas arbetsbil ner till byn och tanka några dunkar med bränsle för att ha till sin fyrhjuling, sen skulle han såklart visa storebror att han kan köra. Sacha står snällt och tittar, varv efter varv   .

 

Söndag, vilken värme   , jag satt mest ute på altanen hela dan och Rasmus var ute och lekte.

   


 

Mogge jobbade även denna dag och när han kom hem, började skift nr 2 för honom. ha ha ha närå, det var inte så farligt. Han lastade släpvagnen full med skräp som vi ska åka till sopstationen med ( som vi inte har kommit iväg med än) .

Jag lät honom slippa kratta iaf, men det ska han få göra ikväll  . 

Jag hann kratta halva gården, innan Stockholm och op, sen påbörjade Mogge där jag slutade härom dan....

 

 

Ikväll ska vi göra det färdigt, för enligt väderrapporten ska det bli sämre väder i veckan.

 

Ja ungefär så, har min vecka sett ut. 

Idag (måndag) ser det ut att bli lika fint väder, så jag ska försöka ta till vara på det och sitta ute i solen och läsa. 

Kanske jag tar en stol och sätter mig vid jordgubbslådorna och försöker rensa dom, Rasmus kan hjälpa mig när han kommer med skolbussen, än så länge tycker han det är roligt att hjälpa sin mamma, det varar väl inte så länge till   .

Ha´de gott kära vänner Kram annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards