Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Pierre - 15 maj 2016 18:09

Har precis stökat undan disk efter middan.... är fortfarande förvånad över att Rasmus åt maten   . Kanske det var för att Mogge gjorde den ? Han gjorde Cili corncarne, tänkte att, han lär inte äta när det är vita bönor och paprikabitar i... men tji fick jag.... det var så gott så, och tog 2 portioner. Märkligt  men bra såklart. 

 

Jaa... vad har hänt här då ?

Sitter där jag sitter med mitt gips, var ju rätt varmt i början av veckan, så jag tillbringade mycket tid ute på altanen, suttit och läst. Har nu läst ut häxmästarserien, när jag blev less tog jag en stol och satte mig vid mina jordgubbslådor och rensade dem. Har oxså sådd rädisor, sallad och smultronplantor, är riktigt nöjd med mig själv   .

 

 

I tisdags var jag en sväng in till jobbet, för lite pappersfix och schemafix och jag var lite "kaffesurrsjuk" skoj att surra med arbetskolleger en stund, tiden flög iväg och jag höll på att glömma att jag hade bestämt lunchträff med min man på stan   , jag fick bråttom iväg med mina kryckor.

 

Även denna vecka har vi firat en födelsedag, min kära mor har fyllt år   . Hipp Hipp Hurra   .

Jag hade inget bättre för mig, så jag gjorde smörgåstårta åt henne...

     

 

Det blev en trevlig em hos henne, med "ja må hon leva sång", gofika och surr. Vi hade gått ihop och köpt lite nya "balkong grejer" åt henne. En liten pall och hylla, nya krukor, blommor, ljus, pläd, vaxduk, vattenkanna, balkonglådor m.m Det vart riktigt fint på hennes balkong, nu kan hon sitta där och må gott i sommar   .

Jag tror det blev en perfekt och uppskattad  present åt henne   .

 

Så blev det äntligen torsdag, vi skulle på teater. Det händer inte allt för ofta    dessa biljetter köpte vi redan i november faktiskt. 

Det var Rasmus, jag, syrran och Gudmor Carina som åkte till fjällrävenarenan tillsammans och såg...

 

               

 


Den var riktigt bra, de hade gjort en nyare version av Snövit med rolig och bra musik. Nanne Grönwall var perfekt som den elaka styvmodern/häxa, de sju små dvärgarna var roliga och Yohio var perfekt som den moderne prinsen   .

Rasmus levde sig verkligen in , han tyckte det var en HÄFTIG teater  . 

Det blev en sen kväll, men det var det värt !

 

Helgen då.... Ingen marknadsmässa för mig, jag orkar inte hoppa omkring med kryckorna där. Istället var vi hemma. Var arbetsledare åt grabbarna istället, hi hi, de  altantvättade och oljade in altangolvet  

 

 

Det vart bra, träoljan tog slut så vi ska köpa mer i veckan och göra framme på bron oxså.

 

Vi köpte en ny klotgrill i veckan ( vår gamla hade gjort sitt och åkte med till soptippen)  Den invigde vi i lördags, gott.

 

 

Peter och Carina grillade med oss, sen kollade vi på Schlagerfestivalen tillsammans.

Ja... kan bara säga att, det är trist när de ska blanda in politik i en musiktävling  . "Frans" gjorde det bra, han är ju en vinnare iaf, läste att hans låt var den mest nedladdade i hela världen just nu. Vinnarlåten kommer jag inte ens ihåg, vill inte heller   . ha ha ha , med det sagt, lämnar jag "schlagerämnet" för i år!

 

Ja, det var väl i stora drag vad som hänt här.... Ny vecka är på G, vi får se vad den har att bjuda på ?

Idag är det lite kyligare och blåsigare ute, tror jag ska sätta en stor bulldeg på jäsning, det blir ett lämpligt pyssel för mig idag, gott att ha i frysen under sommarens utflykter   , annars sitter jag bara och läser, fått låna en bok av min mor, började läsa den i gårkväll. Fy vilken hemsk bok, jag mår rent illa av den. " Elva år i fångenskap" heter den, men jag måste såklart läsa vidare, för att veta hur det går för henne. 

Livet är hårt som sjukskriven, ha ha ha, skämtosides....... ganska långtråkigt faktiskt.

 

Avslutar med en bild på "goungar" .....

 

 

 


Rasmus hade med sig sin tjejkompis en dag från skolan, de hade kafferep på altanen, de drack varmt vatten och kex    Gullungar.

 

Ha de gott kära vänner kram från Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards