Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Pierre - 3 maj 2016 07:30

God dagens...

Har inte gått och dött, utan bara fullt upp   . 

Började veckan med några nattpass, mån - ons ( lyckades byta bort min tors.natt ) jag är så tacksam för det   

Kämpade med min envisa förkyldning under veckan, käkade pencillin, men jag vetté tusan, det vart varken bättre eller sämre, började misströsta ett tag och tänkte att jag får skjuta upp inplanerade saker denna vecka :/ 

Ihelgen började jag bli bättre iaf ...phu... i elfte timmen.

 

Förutom nattjobb så har fotbollen kört igång igen, än så länge har de tränat inomhus, vi får se om det torkar upp mer, så de kan träna på "Riffen" sen. Det är så skoj att titta på dom, speciellt när det börjar bli matcher på Risön.

 

I veckan har mina sommardäck kommit på plats oxså, var ju tvungen att köpa nya för i år (blä), mogge har grejat en del med min bil, bytt bustningar m.m i samma veva som däckbyte. Man tackar   .

 

Torsdag då, ja, vakade av på morgonen, åkte hem och duschade och packade bilen, sen rullade vi iväg mot Stockholm.

Jag satt och halvsov av och till under resans gång ;) 

Vi bestämde träff med Chrisse på en otrolig pizzeria, vi har ätit där förut när vi hälsat på honom. Pizzorna är så stora att de serveras på underlägg istället för tallrikar, fantastiskt goda   .

   

 

Efter det åkte vi hem till sonen, drack kaffe, surrade hela kvällen, tror han tyckte det var kul att vi hälsade på.

Det var ömsesidigt, vi har längtat efter honom oxså   .

 

Fredag jobbade Chrisse, så vi roade oss själva. 

Vi var till ett Actionbad.... gissa om det var häftigt. Vi badade och åkte banor som tok hela dagen, vilket badhus, jag har aldrig varit på nått liknande. Kokpunkten hette det.

         

Efter en heldag där, var vi helt slutkörd på kvällen   .

 

Lördag, sista April. - Var vi till Naturhistoriska och Cosmonova. Vi hade bestämt att vi skulle på museum med Rasmus sen tidigare. Han visste inte vad museum var för nått (bondpojk ha ha)

- Är det inte läskigt på museum?

- Nä, varför tror du det?

- Det finns spöken och mumier där !

- Men vad har du fått det ifrån Rasmus?

- Jag har sett det på Scoby Doo!!!

 

Nämen...Vi måste ta pojken till ett riktigt museum, så han får se vad det är, ha ha ha

Vad blir bättre än Naturhistoriska, Det var en höjdare för vår dinosaruietokiga son, han var i himlen   

       

 

Chrisse och Jenny hängde med, skoj, mycket spännande att titta på, fikade gott och kollade på film på cosmonova " En resa i korallreven", häftigt. Kan bara säga att allt var en höjdare för Rasmus   .

Nu har han iaf varit på ett riktigt museum!!

 

Efter vårt museumbesök åkte vi in till stan, det var en härlig em i vårsolen. Stockholm är vackert på våren och självklart måste man till kungsträdgården.

Ja... det var inte bara vi som ville ta kort.....

   

 

Sen fortsatte vi och minglade runt i gamla stan.

Har ni fest eller?

   

Hipp Hipp Hurra för kungen som fyller 70 år denna dag, festyra på stan. Rasmus undrade varför vi inte kunde gå in till kungen, men vi var nog inte bjuden på hans kalas   .

Avslutade dagen med ett besök på Etypes vikingabar, Chrisse hade bokat bord.

Där passade vi på att fira vår 40 åring... Grattis Marcus   Välkommen i klubben !

 

Det vart en suddig bild på födelsedagsbarnet :)

Fick en fin bild på min son och hans flickvän iaf, det är inte ofta :)

 

           

 Irish Coffe Mmmmm......


Vi hade en rolig kväll med god mat och dryck   .

 

 

Söndag, var det dax att säga Hejdå till allihopa, Tack för en trevlig helg alla nära och kära   .

Vi var inte hemma förrän 20.00 på kvällen, så det var lite panik att hinna packa upp allt, fika och fixa inför skoldag, jobbardag och operationsdag.

Jag skulle vara på operation kl 07.00 dagen efter, fanns liksom ingen tid till att gruva sig ;)


Måndag då, opereration av foten. 

Tog mest hela dan, Mogge hämtade upp mig kl 16.00 efter jobbet, jag mådde illa och låg med en spypåse mest hela em/kvällen.   . Är man inte van att ta mer än nån alvedon enstaka gång så blir det "too much" med fentanyl, propofol, alvedon, oxycontin och diklo, ha ha ha, även fast jag fick för illamående innan. Jag visste att jag skulle må "skit" efteråt, och så blev det. 

Fick i mig lite mat på kvällen iaf och saft, socker är bra mot illamående   .

 

 

Ja, så idag (tisdag) sitter jag här med min klumpfot. Jag "suger" på att gå med kryckor ha ha ha, men jag vänjer mig... det måste jag göra, för jag ska ha gips i 6 veckor. Har haft ganska ont, men det rår jag nog för själv. Jag vill inte ta oxycontin tabl. - vill inte må illa. Vi får se om jag klarar av att vara utan eller om jag måste krypa till korset ändå. 

 

Hade en sista bild.... vi dök på en "Disneybutik" till Rasmus glädje, oj vilka grejer. Han köpte en Dinosarurie (oväntat) fr filmen " den gode dinosaruiern" för Farmors peng   . Där stötter vi på figurer från Star wars oxså, som ni förstår kunde man handla hur mycket fina och häftiga saker som helst!

 

 

 

Ja, det var nog allt jag hade för denna gång kära vänner, kram fr Annso

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards