Direktlänk till inlägg 25 januari 2022

På hemmaplan

Av Pierre - 25 januari 2022 08:55

God morgon

Skickat iväg sonen på skolan sen blev jag sittandes vid datorn    bara en liten stund innan jag kickstartar denna dag. 

Ser ut att bli en fin dag, -10 grader, blå himmel och solen är på väg upp, man får lite vår/vinter känsla. Just vår/vintern tycker jag om. Ljuset kommer tillbaka och härligt väder ute för aktiviteter. Få se om jag hinner ut i skidspåret, har lite "måste göra" grejer på agendan idag. 

Annars har jag faktiskt varit i spåret i helgen med Rasse. Han tycker väl inte att längdåkning är lika kul som slalom men.... jag säger inget om det. Jag var precis likadan, Slalom var roligare när man var yngre, men han följde med mig utan protester och jag tackar för sällskapet   .

 

   

 

Ja, i veckan då har det mest varit vanligt vardagspyssel. Jobbat, middagsfix, läxläsning, varit med sonen på simmet m,m. 

Kan tyckas att man ska bli less att titta på när de simmar fram och tillbaka, om och om igen, men det blir jag inte konstigt nog. Speciellt efter utbildningen jag gick för några år sen av simförbundet (för hjälp vid simtävlingar). Fick upp ögonen för hur tekniskt svårt det är egentligen, att simma korrekt, alla de 4 simsätten. Inte bara att flaxa med armar och ben typ som man tänkte förr, ha ha ha. Av kanske naturliga orsaker är hans pradgren just fjärils sim, som är det svåraste och jobbigaste simsättet. Där får han användning av sin styrka och det är ju "hans grej", att han är stor och stark.

 

Är glad iaf så länge sonen vill simma vidare.....

 

 

 

I Helgen har jag SOVIT (det var välbehövligt efter vaknätter). Min make skulle åka till Mats för att få hjälp att svetsa vår skoterkälke så jag hängde på och hälsade på Lotta samtidigt. Det var ett tag sen vi träffades, så det var trevligt att dricka kaffe och surra en stund. 

Vi har också haft "filmkväll" igen och tittat på Sagan om ringen del 2 (2 tornen) med Rasmus. Skrivit om det tidigare att vi börjat att beta av "Sagan om ringen serien". De är ju nästan 3 tim lång varje del, så filmkvällarna måste planeras in väl, ha ha ha. Vi får väl se när vi får läge att se del 3.

 

 

 Mycket popcorn går det åt iaf.   

 

Söndag vart en skön "hemmadag". Rasse och jag åkte skidor som sagt....

 

   

 

Sen hade jag kökstjänst i godan ro. Bakade några filmjölkslimpor och stoppade en skinkstek i ugnen. När jag är pigg och tid finnes tycker jag det är roligt, men tyvärr är det inte allt för ofta. 

 

 

Söndags stek, inte älg för ovanlighetens skull   . 

 

Kvällen avslutades med att hoppa i bubblet och träna/nöta "månaderna" på spanska med sonen. Vi har övat så jag tror nästan jag kan rabla dem själv, på slutet satt han och lärde mig uttalen på vissa bokstäver ha ha ha  

Nja... det skulle vara riktigt kul att kunna spanska ändå, det är ett vackert språk.

Förutom att beställa en öl, kan jag numer räkna lite, olika djur, rabbla alla månader och lite annat, inte illa för att bara sitta och förhöra sonen på glosor, ha ha ha   .

 

Strax innan helgen fick vi äntligen vår nya värmepump installerad. Vi fick hem den innan jul egentligen men Mogges bror som installerar åt oss, har haft det körigt och vi måste såklart anpassa oss efter honom, inte lätt när han inte jobbat på hemmaplan ens. Den som väntar på nått gott..... nu är den äntligen på plats och efter mycket om och men har vi behaglig värme i huset utan att tokelda  . Mycket ved har det gått för oss denna vinter.... Rasse har sommarjobbet inbokat och klart redan, det blir ved för honom.

 

Måndag, var både Mogge och jag ledig, nice, hade tid för att lämna blod på morgonen, i samma veva passade vi på att handla mat, åkte och hälsade på Farmor Lena och farfar Janne. Det var ett tag sen vi var dit. Det vart en trevlig kaffe och surrstund   . Janne och Mogge hamnar såklart i garaget till slut, ha ha 

Att gå in i hans garage är som att gå in i ett bilmusseum.... så mycket häftiga gamla grejer. Farfar Janne är som Bosse bildoktorn kan man säga, ha ha ha,

 

   

 

Ja... det är väl vad jag hunnit gjort. Nu är ledigheten slut och jag börjar jobba i kväll.

Har 6 nätter igen att se framemot, varit lite kompakt ett tag, men efter dessa har jag lite luftigare schema faktiskt. 

Våra busfrön Maja och Sigge mår bra    jag städar kattlådor och dammsuger som aldrig förr här hemma. Maja har faktiskt lurat med Sigge ut några gånger på äventyr runt gården och de har varit ute ganska länge också. Tror att dom kommer lösa det själva till våren... att Sigge ska bli utekatt, som förra ägaren önskade att han skulle få bli. 

 

   

Våra gotroll  .  

 

Nä nu ska jag göra lite nytta här hemma och sen vila mig i "nattform", ha de gott kram fr Annso

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards