Direktlänk till inlägg 4 januari 2022

God fortsättning....

Av Pierre - 4 januari 2022 19:09

Halloj.

Tänkte lämna ett livstecken från Sorte   . Vi lever.... Har/Haft huset fullt. Lite ofint att dra sig undan med datorn då, så... den har haft viloläge ett tag. 

Sist jag skrev var strax efter jul... äntligen vakade jag av  , nu var det min tur att vara jul ledig !

 

Det firade vi med huset fullt. Båda syrrorna, Marcus, Chrisse, Jenny, Mogge, jag, Rasmus. Tyvärr inte Sacharias som firat jul hos sin mamma och var nu i Kiruna igen. 

Vi firade jul nr 2, men utan julmat denna gång. Vi hade alla ätit det redan och man blir ganska fort less. Istället gjorde vi en kul grej att Chrisse och Jenny skulle stå för förrätten, jag och Mogge för huvudrätten, Mackan och si för efterrätten och det var hemligt, mycket viktigt, ha ha.

Gott åt vi iaf. Förrätten var bröd på smördeg med rödbetor, getost, nötter, honung, olivolja, ruccola sallad. Våran huvudrätt blev inte helt oväntat... älgstek, råstekt potatis, sky sås. Efterätten blev chessecake med bär. Proppmätt.se   .

 

           

 

Ja... sen hade vi lite julklappar att öppna igen + att vi spelade julklappsspel, det brukar alltid bli mycket tok och skratt när vi kör det   . 

 

I denna veva var det rätt hyfsat väder, perfekt för lite utomhus aktiviteter. Önskemålet var längdskidor. 

Ja, man ska inte skratta åt andra för man är inget proffs själv.... men ett gott skratt fick vi. Lillsyrran har inte stått på längdskidor sen hon gick i 7 an och hon är 40+ idag. Det tyckte Rasmus var jätteroligt och undrade såklart varför hon inte åkt skidor ?? som den självklaraste saken i världen, ha ha ha.

- du vet min son, bor man i Göteborg är det svårt att åka skidor, man måste ha snö till att börja med  . 

 

Mogge fick tillhöra "vallateamet" och skidtekniker efter spåret   .

 

Mackan lånade utrustning också och han slet i spåret. Kämpa på ....

 

             

 

Alla höll sig på benen iaf. En rolig, svettig men härlig dag. 

 

Nästan alltid brukar vi försöka spela nått på våra familjeträffar. Det är mysigt tycker jag, man tar sig ju aldrig tid att göra det annars. 

Lite "Alfabet" för att väcka hjärncellerna är ju aldrig fel, ha ha 

 

   

 

Kort därefter blev det Nyårsafton. 

 

Firades bara hemma med nära och kära. Gjorde god mat "igen", denna gång tänkte vi förskona våra gäster från älgkött, ha ha ha

Det blev sparris, mozarella, parma skinka till förrätt, kycklinglårfileer med god sås, potatisklyftor och grönsaker till varmrätt och tillslut en hemmagjord After eight glassbomb. Syrran hittade ett recept som vi provade på varmrätten, kycklingen vart riktigt god. Den kommer jag helt klart göra fler gånger   . 

 

         

 

I väntan på 12 slaget, har vi bruka köra musikquiz. Det ville vi alla göra i år igen och med "mackan" som lekledare, ha ha ha. Han har kört lite olika varianter, nått år hade vi musikquiz på finska, inte det lättaste men tokroligt. Man känner så väl igen låten men finskan ställer till det i skallen   . I år vart det serier och filmmusik, mycket skratt och nostalgi vart det iaf. 

Vi skålade in det nya året ute på gården, våra ungdomar hade redan stuckit iväg på fest vid det laget.

 

         

Gott nytt år   .

 

Nyårsdagen blev en pysseldag hemma. Jennys föräldrar skulle komma förbi på em och fika, det var ett tag sen vi träffades, så det var trevligt. Det började vara dax att avrunda jul ledigheten för Chrisse och Jenny. De har åkt lite i mellan oss och Jennys föräldrar, mycket för att jag jobbade julen såklart och annat de har pysslat med, träffat vänner, fest, åkt skidor, umgåtts med bådas familjer/ släkt m.m m.m

Ostbrickan som aldrig blev uppäten på nyår, kom väl till pass denna em  

 

 

 

Rasmus har umgåtts med sin kompis Valter från Uppsala ( som är här på sitt jullov ) . I mellanåt har vi varit ute på lite vinteraktiviteter också. En dag var vi och åkte skridskor ....

 

     

 

En annan dag vart det grillning och pulkbacken i "Jan gullik"....

 

         

 

Sen har det snöat rejält i 2 dagar så en hel del snöskottning har det blivit. Mogge har jobbat men... va gör det, när man har 2 stycken som gärna går ut och skottar   .

Här under finns en bil....

 

     

 

Ja frisk luft och ett träningspass får man iaf.

 

Vi har varit hos mor såklart under denna tid och vi ska även dit imorgon em med lite gofika. Vi lovade henne att plocka bort julsakerna och byta gardiner samtidigt. Det går ju fort när det bara är 1 rum. Lill syrran vill ju såklart träffa mor så mycket som möjligt, innan de åker hem igen.

Trettondagsafton och dagen jobbade jag bort, så mina systrar passade på att umgås på tu man hand, livet är orättvist ibland och trist    närå... de hade säkert mysigt utan mig med pizza och biokväll. 

 

Mitt uppi allt har vi också haft en födelsedag, årets första.... Sacharias fyllde 30 år 2/1 !! Inte klokt att vi börjar ha grabbar som är så gamla va. Hipp Hipp hurra på din dag     . Vi ska fira honom "riktigt" när han kommer hem i från Kiruna/Narvik nästa gång. Vi har haft mycket huvudbry vad vi ska ge honom, inte lätt men... tror att vi kommit fram till en bra sak, vi får se......

 

Det är väl på ett ungefär vad som hänt sen sist.... ska ta och avrunda här, god fortsättning på det nya året alla vänner och till dom jag inte känner     kram från Annso 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards