Alla inlägg den 8 november 2021

Av Pierre - 8 november 2021 17:18

Halloj 

Novemberlovet är över och vardagen har tagit över igen. Vaknade denna dag av att det är vitt ute. Det känns både bra och inte, det är som ingen återvändå.... vintern är på G. Det positiva är iaf att det blir ljusare ute, tycker inte om novembermörkret.

 

 

 

Är tveksam om detta kommer ligga kvar, nu på em har det mest blivit blött, slaskigt och halt.

Ja, ja... nog prat om vädret.

 

Veckan som var då, jobbade jag som sagt halva och var ledig halva kan man säga. Rasse hade lov och en del skrev jag om förra gången, det var b.l.a disco, hårklippning, gjort höstlovsutmaningar i olika varianter ( som de fick i läxa). Varit med sin kompis Valter, som varit här uppe under lovet (han bor annars i Uppsala) det är kul att de fortfarande har kontakt och träffas. 

Tanken var att vi skulle åka upp till Borgafjäll egentligen i slutet av veckan, men det blev inte av olika anledningar, främst för att det var riktigt "skitväder". Istället blev vi hemma, men det har varit rätt skönt det också. 

Kollade om det var nån bra film på bio men... det var ingen direkt Rasse var intreserad av att se, så vi fixade egen bio hemma   . 

 

 

Popcorn, film och eld i braskaminen är inte det sämsta heller  .

 

En dag åkte vi och badade iaf, kanske inte så spännande egentligen för Rasse, vi är ju och springer på badet flera gånger i veckan i vanliga fall, men han ville det. 

Tror han tyckte det var skönt att "bara busbada" med kompis, inte träning. 

 

   

 

Det var en mysig dag iaf och vi avslutade med att tända ljus på pappsens grav. Det är så fint och stämningsfullt på kyrkogården när det är allhelgona.

 

   

Vi har varit och besökt mor också ( som vanligt) hade med mig Mogge denna gång, som tv installatör   . Ja för att göra en lång historia kort, så släcktes det ju ner för ett tag sen. Inget vi märkte av som bor i hus på landet och redan har en box men stackars äldre som bor på våra äldreboenden fick det inte lätt. Tycker det verkligen är bedrövligt att de gamla som bor på äldreboende ska behöva betala det själv. Kommunen står bara för tv i matsalen typ. Alla som bor där måste köpa eget på sina rum ( om de inte har en splitterny tv såklart, hur många av de äldre har det?) .... alltså hallå.... De betalar så jäkla mycket för att bo och vårdas där ändå till kommunen, i princip hela pensionen äts upp. Tycker faktiskt det är som att "pungslå" gamla på mer pengar. Det är ju inte billiga grejer heller. 1000 spänn för box och kabel, det är mycket pengar för dem. 

När vi var och köpte grejerna, sa han i kassan att det blev kaos, vilket jag kan förstå. Nu har ju min mor sån tur att hon har barn som hjälper henne med detta, men det finns många ensamma äldre som inte har det och inte har råd faktiskt. Jätte tragiskt och sorgligt, men dagens sanning ! 

Det handlar inte om att jag är snål eller kan köpa detta till henne, det är klart att jag gör det, men jag tycker synd om de gamla, riktigt illa och snålt av kommunen       . 

Nu vart det en lång förklaring iaf, det var inte meningen. Hon kan titta på tv nu igen och är överlycklig, det är huvudsaken och jag har gnällt färdigt om det. 

 

Eftersom det var riktigt skitväder, höll sig våra 2 busfrön mest inne i helgen, t.o.m Maja som gillar mest att vara ute. 

 

   

 

De har "chillat" i varsitt hörn, snacka om att katter verkligen kan slappa och njuta av nuet, härligt liv det måste vara, ha ha ha  

Jag själv passade på att baka lite. Har ju vårt födelsedags race framöver. Rasse har önskemål om cup cakes till sin födelsedag och en chokladtårta. Som den ömma moder man är, ska jag fixa det   . Bakade muffins som vi kan dekorera sen, inte så avancerat. En chokladtårta ska jag väl få till, när det blir dags. Har lite ideér på G i mitt huvud. Det vart kolakakor och blåbärspaj också, när jag ändå höll på. 

 

 

 

Bullar har jag redan i frysen, tror inte det blir brist på fika iaf. Det kanske t.o.m räcker till farsdag, som infaller mitt i allt  

 

Det är väl i stora hela vad som hänt här. En ny vecka är redan påbörjad och i skrivandets stund jobbar jag nätter igen, är inne på nr 2 av 4. Har lite diverse på veckans agenda, men det får jag väl ta nästa gång. Just nu är det jobba, sova, äta, skjutsa på träning och dela ut "pandagrejer" som gäller, ha ha ha.

Sonen har sålt för världsnaturfonden. I år räddar vi delfiner minsann .  Han lyckades sälja ihop till den nivån han ville, så han är nog nöjd. Tackar och bockar till alla ni som handlat   . 

 

Ha de gott, kram Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards