Alla inlägg den 3 november 2021

Av Pierre - 3 november 2021 10:31

Hallå.

Det är en grå och mörk novemberdag ... deppigt, men vi försöker göra det bästa ändå. Idag t.ex åkte jag upp till Näsåker för att hämta ut ett paket, Rasse hängde med. Han tänkte göra några av sina "utmaningar" som han fått i läxa över novemberlovet. De blev gjorda i Näsåker, ha ha ha b.l.a skulle han gå en promenad i 20 min, lätt fixat. Läsa utomhus en kvart - check, läsa ett kapitel på en konstig plats med fotobevis - check, göra groddhopp, upphopp och benböj i 10 min - check. 

 

               

 

Dessa blev foto för "att läsa på en konstig plats".....    Rasmus och hans nya bokklubb. Nog är det en märklig plats alltid. Kändes som vi höll på med nått okult, när han satt där och läste högt för dessa varelser, ensam, ha ha ha. Spännande, läskigt och knasigt.  

Urkults festivalplats blev en perfekt plats att göra utmaningar på    och deras fantastiskt fina utegym vid nipkanten.

En rolig grej för att få kidsen att i huvudsak läsa böcker, men det var lite andra utmaningar också denna gång. Han tycker dom är roliga och tar det på största allvar, vilket är jättebra såklart.  . 

 

Ja... för övrigt i veckan som passerat, har det varit det gamla vanliga. Jobb, skola, en del läxläsning, prov innan höstlovet, suttit här såklart medans Rasse simmat....

 

 

 

Så blev det äntligen fredag, jag vakade av. Mogge stack tidigt i ottan på jakt och skulle stanna över i jaktstugan denna helg eftersom jag var ledig. Väl unt, eftersom så fort jag jobbar, måste han pendla i mellan och sova hemma med Rasmus (vilket är ganska ofta) . 

Kidsen hade "Halloween klädtema" på skolan, inte så oväntat kanske    sonen fick ta sina "varulvskläder" utan masker, för att inte skrämma de mindre barnen. Det blev ju lättsamt och perfekt. Denna outfit blev det både på fredag och lördag (fast utan mask då, på fredag).

 

    

Han är stolt över sina varulvskläder som vi köpte i fjol och otroligt nog passade även i år   . 

 

Jag sov såklart på fredag fm, på em hälsade jag på en sväng hos mor.

Under kvällen var jag chaffis åt sonen eftersom han ville på klubben, så det blev en lugn kväll för mig. Fredagsmys i soffan ensam, händer inte ofta kan jag säga, men det var helt ok, jag var ändå seg och trött på "vridatillbakadygnet"   . 

 

Lördag, tog sovmorgon. Det gjorde susen. Jag var pigg och fylld med energi så pass att jag hade städdag hela dagen. Ut med alla mattor, skurade badrum, kök, alla golv, dammade o.s.v 

Så passande var en av utmaningarna som höstlovsläxa, att utföra ett städuppdrag och gissa hur lång tid det skulle ta. 

- Det är ju perfekt, du kan få städa badrummet !

- Aldrig i livet, det är ju skitäckligt.

- Jaha... tror du inte jag tycker det är äckligt då, men jag gör det ändå. 

Nä skura en toalett, där gick gränsen, ha ha ha

Det slutade med att han dammsög trappen och listerna runt. Han gissade på att det skulle ta 10 min men det tog 16 min för honom. Förvånande så var han ganska noga och gjorde det rent och snyggt  . 

Hittade en gammal bild från 2012, där han faktiskt tyckte det var kul att städa toaletten, ha ha ha..... men det var då det   .

 

   

 

På kvällen var det iaf dax för Halloweendisco på byn. Gissa om jag hade en taggad kille, han gillar fest och

dans   .

 

   

 

De verkade ha haft roligt iaf.   

 

Söndag, fortsatte jag med mitt städprojekt och hjälpte Mogge att fixa med badet, hade kaffebesök av en vän, sov en stund och gick på nattpass igen, typ så. Har jobbat lite komprimerat mellan passen nu, för att vara ledig några dagar över novemberlovet, så det är självvalt. 3 nätter blev bara 2, inte dumt. Istället blev det konferens på Hallsta med middag lite hastigt och lustigt för all Ivapersonal. 

Behöver väl inte säga varför, med tanke på alla skriverier i media och kovändningen regionens politiker gjort angående respiratorvården vara eller icke vara i Sollefteå. 

Är självklart glad över de nya besluten och hoppas att vi snart kan få arbetsro. Ingen mår bra när "hela havet stormar" på en arbetsplats. 

 

   

 

Mina planer att flytta upp till Borgafjäll och bli liftvärd i slalombacken, får jag lägga på hyllan ser det ut som i nuläget, ha ha ha    .

 

I måndags klev jag upp tidigare. Hade bokat en klipptid åt sonen, hade missat att jag klev på nattpass redan på söndagkväll, trodde jag började på måndagkväll, typiskt. Orkade inte boka om, så jag "masade" mig upp mitt i dan ändå. Det var välbehövligt och han blev så fin så. Efteråt hade jag lovat att vi skulle äta lunch på stan. Sushi var hans önskemål så, det gjorde vi. Proppmätt. se. Jag somnade gott igen när vi kom hem, men det blir ju ingen bra sömn när man gör så......nångång i nödfall kan man ju offra sig. Det här blev en sån gång     .

 

Våra två busfrön här hemma, har ju faktiskt blivit rätt bra kompisar sista tiden. De äter tillsammans, busar och retar varandra som syskon, tävlar om vem som ska sova vart på natten, hos Rasse eller mig oftast  .

 

   

 

Sigge har ju blivit min sovpartner på dagtid iaf, det är mysigt.

 

Ja, det är väl vad som hänt här.... nu är jag ledig några dagar med sonen, skönt. Vi får väl se vad vi hittar på i veckan. 

Avslutar väl med en Halloweenhälsning från Sorte...

 

 

 

Ha de gott kram frän Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards