Direktlänk till inlägg 16 februari 2021

På skidor

Av Pierre - 16 februari 2021 07:44

Go morgon.

Har precis gjort upp eld i braskaminen och skickat iväg sonen med skidor och allt på bussen (de skulle visst åka längdskidor på elevens val idag) + att de ska åka längdskidor både onsdag och torsdag på idrotten, mycket skidor just nu   men det är bara härligt tycker jag.

 

Ja... vad har hänt under veckan då ? Jobbat såklart och allt det här vardagliga, middag, läxor, simträningar, hjälp hos mor m.m 

Vi var en sväng hos "farmor och farfar" också i veckan som var. Det var längesen, mycket p.g.a coronaläget såklart, fastän vi har antikroppar just nu håller vi avstånd iaf.

 

 

 

Hur som helst var det ett trevligt och uppskattat besök.

Sen blev det äntligen helg.... och med den kom "finväder", nice   , efterlängtat, vi har haft så kallt, så länge. Vi packade ryggsäcken och skidor och iväg det bar till slalombacken. Det var en härlig dag med slalomåkning , hamburgegrillning och tankat energi i solen.

 

         

 


Fick en liten försmak av sportlov. Kidsen här uppe har inte sportlov för än v. 10 men, på andra håll i landet har de lov redan. Vi får hoppas på lite findagar för alla barn, så de kan roa sig med utomhusaktiviteter dessa veckor. 

 

Söndag var vi på hemmaplan och åkte längdskidor. Vi hade även Sacharias på besök, det var skoj   det var längesen vi träffades också. Han har jobbat mycket i Kiruna/Narvik, skruvat i skoter när han varit hemma men nu hade han kurs hela veckan på hemmaplan, så vi hann träffas lite och fira b.l.a hans födelsedag 1 månad försent ha ha ha och alla hjärtans dag. Det var mysigt iaf, han stannade hos oss hela dagen, så det blev både presenter, gofika och middag   . 

 

           

 

 Lite fix med Rasmus rum har vi hunnit gjort också, kanske inte så mycket som vi tänkt eftersom det kom både skidåkning och alla hjärtans dag/ födelsedagsfirande i vägen men.... är glad över allt som blir iaf.

Vi (Mogge)    har målat tak i 2 omgångar, spaklat och slipat.... Vi har ju en till familjemedlem som gärna är med under renoveringen. Nyfiken som få, hon ser så gullig ut för hon sitter och tittar på Mogge när han jobbar. Hennes svans blir full av slipdamm.... men vad gör det     .

 

       

 

Rasse är så rolig, för vi har fått förmaningar om hans framtida rum. Nya gardiner måste han ha, går inte att ha "peter pan" gardiner i ett tonårsrum och en ny sänglampa måste vi köpa. Han kan inte ha en "måne" som han har nu. Dinosaurier på sängkläderna är för småbarn....

- Ja ja, jag fattar, jag fattar....

Allt sånt ska bort, uppfattat ! 

 

"Finvädret" har fortsatt, härligt, eftersom jag varit ledig så tog jag på mig skidorna igen och lyckades lura med mig Mogge också. Ja... han hade inget emot det faktiskt. Han är bra mycket bättre än mig på längdskidor. Han har ju tävlingsåkt i sin ungdom. Tekniken sitter kvar, det är väl mer konditionen som sviktar     .

 

                 

Vi har ju den förmånen att ha skidspår aldelles utanför vårt hus   . Finns inga ursäkter liksom, ha ha ha  På den sista bilden ser ni en skymt av vårt hus längst upp i hörnet. 

 

Ja... har en del annat på gång som upptar min tid, men det är mindre roliga saker. Vill inte skriva om det just nu. Det kommer att visa sig inom en snar framtid... 

 

En ny vecka är påbörjad med fortsatt ledighet, sen väntar jobb med inkl helgjobb + lite annat småjox på veckans agenda, en blandad kompott. 

Ha de gott till nästa gång, kram från Annso   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 6 maj 15:54

Hallå Hallå Tänkte jag skulle skriva några rader, även om jag inte har så mycket att bjuda på sen sist. Avslutade med att jag skulle börja jobba igen och det är väl i stort sett det jag gjort, inkl. jobbhelg.  Det har ju varit fantastiskt väder u...

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards