Alla inlägg den 23 februari 2021

Av Pierre - 23 februari 2021 21:14

Halloj

Då var det dax igen för en uppdatering. I skrivandets stund är det tisdagskväll, vi har precis kommit hem ifrån simträning och hunnit kvällsfika. Har en kille som är ganska trött, han kommer nog somna ovaggad. Idag har de varit i slalombacken hela dagen med skolan sen vart det som sagt träning ikväll. Som Rasse sa:

- Skratta du, du vet inte hur det känns att åka slalom hela dagen sen spela rugby efteråt   

Öh... nä det vet jag inte. Har aldrig åkt slalom och sen spelat rugby i bassäng, ha ha ha men.... det låter jobbigt.

 

Ja... har inga större världsnyheter att berätta denna vecka egentligen. 

Har jobbat + haft jobbarhelg så vardagen har mest rullat på med det vanliga. Vi har iaf grundmålat väggar i Rasse "nya rum".

 

 

 

Och så har vi börjat att måla med färgen han har valt.... hm.... jag gillar den inte men.... jag fick ge mig, vi var två mot en. Jag vill ha allt ljust, inte nödvändigtvis allt i vitt men naturfärger typ. Knallblått var inte vad jag hade tänkt mig...Bha.... men men.... det är hans rum och han är supernöjd   . 

 

   

 

Har iaf fått i genom att vi ska ha en ljusare matta på golvet.... annars var tanken en grå/svart matta. Jisses det blir ju som att gå in i en grotta, så det lyckades jag styra bort iaf men tyvärr inte färgen på väggarna. Ja ja... i slutändan tror jag att det kommer att bli ett "coolt" tonårsrum. Vi har ju lovat att hans ska få bestämma lite själv, hur han vill ha det så... det är bara för mig att hålla tyst.

 

I fredags var det "klädtemadag" igen på skolan. Det verkar kidsen tycka är roligt, Rasmus tar det på största allvar, ha ha ha. Denna gång var det "mellotema". Ja... vad är mello kläder ? Frågade Rasse mig. Ja.... jag vet inte egentligen. Jag förknippar mello mest med glitter och glamour. 

Vi köpte en partyhatt + fluga i guld, för lite och ingenting, så var vi där igen att han skulle haft en vit skjorta. 

Va tusan, jag sprang in på Kappahl och kollade. Ibland ska man ju ha lite toktur. De sålde ut vita skjortor på 70 % rea, perfekt  . En hatt, fluga och en vit skjorta för knappt en hundring. Nu äntligen har vi skaffat en "vit" skjorta iaf, vi har ju behövt en flera gånger. 

Laddad för Mello dag på skolan   .

 

 

 

Helgen har jag jobbat som sagt, så där har jag inget spännande att berätta förutom lördagen. Då hade de "prova på köra/åka med draghundar" för kidsen. Vi anmälde Rasse för ett bra tag sen. Det såg han framemot med skräckblandad förtjusning. Kan väl säga att efteråt var han lyrisk   . Det ser fantastiskt härligt ut, skulle vilja prova själv men denna gång var det bara för barnen. Vi fick hejja på istället, dricka kaffe och äta korv. 

Jag tog kort såklart.... Rasse hade ett stort smile i fejset hela tiden, ha ha ha. Fint ordnat av draghundsgänget och coronasäkert. Hoppas det blir fler gånger då skulle Rasse vara först på plats och anmäla sig sa han   .

 

                     

 

P.g.a detta vart det lite si sådär med sömnen för min del men.... va tusan, det var det värt. 

 

Därefter blev det en ny vecka, jag vakade av och är i skrivandets stund ledig några dagar. Har varit hos mor i vanlig ordning för mina sedvanliga uppdrag + tusen andra saker som ska fixas, mycket pappersjobb, telefonsamtal m.m men jag känner mig ändå nöjd. Jag har tagit itu med många saker som hängt över mig, som jag kan bocka av från "att göralistan", för varje grej känns det lättare.

.....

Det vart ett hopp - nu är det onsdag, ska försöka skriva klart..... 

Ja... för att fortsätta där jag var.... har inte hunnit gjort så mycket mer än det jag skrev tidigare. Städat och tvättat lite under dagen (mindre roligt) ska strax steka pannkakor sen blir det läxläsning. Plugga engelska glosor och Europas länder. Skulle  in på nån länk, där skulle de visst utmana en föräldrar och lämna resultat till fröken. Nja... jag ska ge han en match ja   Va han inte vet, är att hans morsa var faktiskt ganska duktig på geografi (åtminstone när jag gick i skolan, ha ha ha) vi får väl se om jag har samma koll idag..... när jag tänker efter, var det ju rätt många år sen. Ska kanske inte vara så kaxig hmm...   .

 

Nä gott folk jag avrundar här, dax för "pannkisar"

Kram från Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards