Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Höstrusk

Av Pierre - 26 augusti 2010 14:22

   Mina småttingar!

 

  Detta är en favoritsyssla just nu, gå i gåstolen och kolla på disneykanalen för dom minsta, han står ofta o skrattar o dansar när mussepigg sjunger, favoriten är "Händige Many" med sina dansande verktyg. Just nu står Rasmus lika gärna utan gåstol, helst runt vardagsrummsbordet och rensar allt som ligger där, fjärrkontrollerna lever farligt nu. Han har blivit otroligt stadig på benen så jag tror att det är inte långt bort innan de första stegen kommer.

Denna vecka har verkligen fått en att inse att hösten är på väg, kallt, regn och rusk, jättetrist!

Har förvisso jobbarvecka, så jag sover bort dagarna men allt blir så tråkit då det är grått o trist.

Måndag, började vi på Babysimmet igen på Österåsen, det var roligt att träffa alla mammor o se hur alla bäbisar vuxit i sommar. Rasmus tycker det är så härligt att bada i det varma vattnet, det är verkligen en mysstund både för han o mig, veckans höjdpunkt kan man nog säga!

Gick på nattskift på kvällen, gör 4 nätter denna vecka, det har varit full rulle på jobbet trots att semestrarna är över o avdelningar öppnat igen. Sista rycket innan jag går på ledigt igen, ja jag ska jobba lite ströhelger under hösten, det är det ända.

Tisdag, sov som en stock hela dan, for o hälsade på carina efter middagen och surrade bort en stund o hon fick gosa med "Rasse".

Onsdag, sovit såklart, när jag vaknade var mogge i bilbytar taget, han hade sålt BMW:n och Annso skulle byta bil tydligen!!! konstigt vad det händer saker då man ligger o sover ha ha

Vi har faktiskt varit på gång länge men inte kommit till skott. nu måste vi för 1 bil klarar vi oss inte på. Ja.. vi får väl se nu då vad det blir för bil, vi får kolla runt lite.

Åkte tidigare när jag skulle på jobbet, svängde in till morsan och surrade en stund o drack kaffe.

Idag torsdag, sovit igen, ska masa mig ut med Jericho sen får vi besök av Svärföräldrarna, Janne ska kolla på vår värmepump som krånglar.

gör sista natten ikväll, skönt!

Sist men inte minst kommer ett kort på vår trummis som börjat skolan igen denna vecka, första dan sög, börjar bra, ha ha

bara han får spela trummor så är han nöjd, har även börjat med ett andra intrument, gitarr (som han redan kan spela) jag fattar inte hur han kan.....

Sacharias kommer till oss ihelgen, det var ett tag sen han var hit, så det ska bli kul och träffa honom. Han går sista året i gymnasiet nu, jisses vad åren går.....

Våra storpojkar har blivit vuxna!

nä nu måste jag rasta jerka, ha de gott alla vänner, kram Annso

 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards