Direktlänk till inlägg 1 maj 2022

på tur i stan

Av Pierre - 1 maj 2022 19:52

Hallå.

Lite ruggigt väder nu på morgonen, men det ser ut att kunna spricka upp. Har hunnit skickat iväg sonen med skolbussen och hängt lite tvätt. Håller på att tvätta undan alla vinterkläder, får ju lite mer space när vinterkläderna försvinner och hjälmar, pjäxor, stövlar m.m 

Är lite sen med allting, mycket för att vi var uppe i fjälls såklart, men.... vad gör det, jag betar av allt eftersom. 

 

Sist jag skrev förskottsfirade vi syrrans födelsedag ....

 

Där efter följde 2 halvstruliga dagar ( att få ihop logistiken kan vara knepigt ibland, när man bor som man bor).

Det slutade iaf med att Mogge jobbade, Rasse fick hoppa över simträning, jag satt på möte via länk med vallaskolan, innan jag skulle iväg själv och jobba. Det var ett möte för föräldrar som bor i "småbyarna" runt om Solle med barn, som ska börja högstadiet till hösten. 

 

 

 

Bra info. iaf. För Rasses del är det lite skräckblandad förtjusning. Ny skola, ny klass, nya lärare, högre krav och ansvar m.m. 

Det är ett stort steg från att ha gått i en trygg småskola (där alla känner alla) och börja 7 an i stan. Mycket kommer att bli annorlunda för honom, helt klart.

 

Nästa "struldag" sov jag såklart efter nattjobb. Mogge fick ta min bilbesiktning för vi skulle även besikta släpvagnen i samma veva (inget jag gärna ville göra) och hämta ut däck på volvo. De har satt på nya sommardäck på fälgar. Vi hann tyvärr inte byta dem innan besiktningen (de kom samma dag) men det gjorde ju ingenting, båda ekipagen gick i genom utan anmärkning... phu... däckbyte blev dagen efter istället. Nu är fixet med min bil + släpvagnen klart iaf. Näst på tur blir Mogges bil   . 

Det var mer som körde ihop sig denna dag som skjutsning, träning och andra saker hemma... men på någotvis redde vi ut logistiken på det också. 

 

Efter dessa struldagar var vi förtjänt av en "må gott weekend", ha ha ha

Nja.... den var planerad sen en tid tillbaka faktiskt. Vi hade lovat att hälsa på Christoffer över sista april, så det har vi gjort. Något jag har sett framemot och jag tror det var ömsesidigt   . 

 

Vi har haft en mysig och trevlig helg på alla sätt och vis. På fredagen lunchade vi, sen fortsatte vi hit....

 

                     

 

Vi har ju gjort som "en grej" att när vi hälsat på i Stockholm, har vi betat av 1 museum med Rasmus. Hittills har det blivit Naturhistoriska och cosmonova, sen blev det en avvikare med äventyrsbad i Södertälje istället, en gång   ha ha ha. Sist vi var ner och hälsade på, gick vi på Vasamuseumet, och denna gång blev det alltså Vikinga museum... 

Det var fint och jag tror Rasse tyckte det var intressant och skoj...

Det var väldigt varmt i huvudstaden denna dag, vi tog dryckespaus vid kajen innan vi fortsatte mot kungsträdgården.

 

 

   

 

Sen åkte vi hem till Chrisse och Jenny. De flyttade till Solna i våras och ville såklart visa nya lägeheten. De bodde så fint, ljust och modernt, jag förstår att de trivs bra nu. Vi hade en trevlig kväll med mycket surr, tok och skratt, god mat och dryck   . 

 

   

 

 

Lördag gick vi på Mall of Scandinavia, Chrisse har gångavstånd dit. Ja... vad ska jag säga, mycket affärer och butiker. Jag var inte ute efter något speciellt, spanande mest efter kläder/skor till skolavslutning åt Rasse. 

Han var inte direkt pigg på att prova/shoppa, typ det tråkigaste han vet.... det blev skor iaf åt honom. Resten får väl lösa sig sen   . Det kan vara dyrt att ha med sig grabbarna på shopping. Mogge ville slå till på en ny bil...

 

   

 

Nja.... inte läge just nu, ha ha 

Dessto roligare blev det när vi hade vätskepaus på O´learys, Mogge fick nöja sig med en öl istället för en ny bil och Rasmus och storebror hittade spelhallen...

 

         

Spelnördarna   .

 

Kvällen avslutade vi med god mat på ett mexicanskt ställe. Chrisse hade sagt tidigare att han bokat bord på ett tacoställe. Tacos kommer att få en helt annan innebörd efter att ni ätit där.... ja ja  det blir säkert bra tänkte vi. Hade väl inga förväntningar alls egentligen... men du... när vi tog första tuggan höll vi på att svimma. Det var det godaste jag ätit på länge. 

 

     

 

Mogge var salig efteråt och pratar fortfarande om "räktacosen" han åt, det var smakkombinationer som gifte sig i munnen som det så fint heter, ha ha ha , blir svårt att motivera den vanliga tacoköttfärsen och ost efter detta , en 10 poängare helt klart.  

 

Allt roligt har ett slut, dagen efter var det dax för oss att rulla hemåt igen. Den mesta tiden gick åt till transport såklart och kvällen gick åt till att förbereda inför skol/arbetsdag. 

 

Idag (måndag) har jag inte så stora planer, ska pyssla på hemma, i em har jag utvecklingssamtal på skolan. Det hanns inte med innan påsklovet eftersom Rasmus var sjuk, så... idag blir det iaf. Sen i kväll börjar jag jobba igen. 

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att det har varit en strulig och en väldigt rolig vecka   . Nu blir vi väl på hemmaplan ett tag (hoppas jag, om inget annat händer). Vi har en del att ta tag i här hemma som blivit eftersatt. Göra klart hallen, allt utejobb som är nu när man har ett hus, kratta, rensa, plantera o.s.v putsa fönster, ställa i ordning ute på altanen.... listan kan göras lång. 

Jag har iaf börjat med att tvätta undan vinterkläder, ställt undan skor och hjälmar, alltid nått. 

Ha de gott kram fr Annso   .

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards