Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Pierre - 22 augusti 2010 23:00

Sitter uppe denna kväll/natt p.g.a att jag är i taxitjänst, ska hämta chrisse och en klasskompis från klassfest på Pettersborg. Lite märkligt på en söndagskväll men det var den ända kväll som passade alla och de börjar inte plugget förän på tisdag så, why not, de skulle visst ha fest för några som ska sluta i klassen.

Ja... denna helg har rusat förbi som alla andra helger.

Fredag, Pyzzlade jag på här hemma, En hel del trädgårdspyzzel ute som måste göras ex. klippa gräs, trimma i diken, pyzzla med blommor m.m som sagt var så har jag inte direkt några "gröna fingrar" så jag är inte så road av trädgård men jag gör det nödvändigaste såklart.

Är jätteglad iallafall för detta är första året vi fått så mycket äpplen på äppelträdet, lyckades ta död på ett äppelträd i fjol så jag trodde inte detta skulle klara sig ( de måste pollenera sig med ett annat, har jag lärt mig) men som sagt, det har blivit mer äpplen än nånsin, kul!

På kvällen åkte vi på fest hos våra vänner Micke o nettan. vi har inte träffs sen midsommar så det var kul att partaja ihop igen, vi har alltid trevligt med dem.

God mat, dryck, sällskap. Vi spelade ett "tokspel" som hette "galen panna" ha ha det blir ju så mycket tok när alla druckit, roligt spel med mycket skratt tyckte jag, det måste vi spela fler gånger!

Vi sov över hos dem och bröt upp på lördag fm, då skjutsade jag mogge till sin kompis Lars. Han skulle hjälpa honom att snickra sen skulle han bli kvar där för grillning och dricka en o annan pilsner, mogge gjorde alltså en "tvådagars" flin.

Själv åkte jag o hälsade på syrran en stund sen hem och tokstädade.

Chrisse ville ut o övningsköra så vi gjorde en deal...

han passade Rasmus medans jag städade så det går fortare så övningskörde jag sen med honom. Perfekt!

Vi åkte bort till moforsen så fick han köra där. Det gick riktigt bra denna gång, han var mycket lugnare vid ratten, han tränade att backa, lite dragläge, växling och körde runt broarna X antal gånger sen hem och parkera på gården, jag tror han var nöjd själv.

Kvällen vart lugn framför tv:n, skönt att bara slappa.

Söndag, Taxitjänst igen, hämtade mogge hos Lars i stan på fm, i fräshare skick än jag trodde , ha ha

På em for vi på Myregården och åt deras underbara grillbuffe, det var soligt o fint så vi satt ute och njöt. Helt otroligt att jag kommit iväg 3 gånger i sommar

till Myregården! Rekomenderas till alla att åka dit!

Vi firade en försenad bröllopsdag faktiskt ( det egentliga datumet var 17/8 men då var jag på planeringdagar med jobbet), 4 år sen klockorna ringde för oss!!!

Vi hann i princip bara hem så drog det ihop sig och blev mulet o regn, ibland ska man ha tur.

Imorgon väntar Babysim, ska bli roligt sen är det att ladda för 4 nätter igen (mån-tors), min sista vecka som jag "sommarjobbar". Efter det går jag på mammaledigt som vanligt, kommer endast att gå ut lite ströhelger under hösten.

Det känns bra.

Ha de gott alla vänner, nattkramar från annso

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards