Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Annso fyndar

Av Pierre - 11 augusti 2010 22:54

En lugn början på denna vecka, ganska skönt efter att vi har varit ute och flängt en del.

måndag, pissregn hela dan, började morgonen med broarna runt med Rasmus och jericho. hade bestämt mig för att gå trots vädret (det finns ju inget dårligt väder bara dårliga kläder sägs det) var som en dränkt katt när jag gått runt, så jäkla kul var det inte. Gjorde ett hembesök hos morsan, fikade och surrade och morsan fick gosa en stund med Rasmus. Efter middan hade vi lovat att övningsköra med chrisse. Jisses.... kom fram till att jag är inte någon vidare "handledare", jag satt och var dörädd hela tiden!!! han körde ju som han stulit bilen tyckte jag. Vi körde runt runt moforsbroarna ett antal gånger, inte så trafikerat som tur var, annars hade jag fått ett hjärtstopp!

Jag tror jag överlämnar övningskörandet med varm hand åt mogge, han är mycket coolare än jag och har ju gjort det redan med Sacharias.

tisdag, Carina ringde och ville plocka hallon. Mogge tog Rasmus så jag drog till skogs. En toppendag, grått men uppehåll hela dan. vi dök på ett hygge som var smockat med hallon, vi plockade som tok i flera timmar, tänkte att jag skulle ha tagit med mig jericho så han kunde ha fått sprungit runt på hygget medans vi plockade, det hade han tyckt varit toppen men det är väl en mening med allt för när vi hade plockat färdigt åkte vi hem till carina och drack kaffe då säger Peter att: ni vet väl att de sett björn där här om dan!!!!

Det säger du NU, jag som är så jä...la björnrädd, Jericho skulle ha blivit alldeles tokig förmodligen. 4½ L fick jag ihop i alla fall och ingen björn såg jag.

Onsdag, målade brädor med mogge på fm sen åkte han till bror sin och hjälpte han att snickra. Jag och Rasmus var hemma och hade operation syltkokning i köket. Gjorde sylt av alla jordgubbar jag plockade uppe i åsmon innan semestern och alla hallon, 18 fina burkar vart det, så det ska väl räcka ett tag.

finns det något godare än hemmgjord sylt, tror inte det.

Avslutade dagen med loppisbesök, de sålde ut allt för halva priset i tängsta.

jag var inte ute efter något speciellt, tycker bara det är kul och kolla runt.

Det var jättemycket folk och jag fyndade faktiskt.

hittade 3 blåa små lampor som jag ska ha i husvagnen och i kuren i borgafjäll.

10 spänn för alla 3!!!

Nytt myggnät i förpackning till barnvagnen (har tänkt köpa hela sommaren men inte kommit till skott) 20 spänn, som hittat!

Så hittade jag fisher price leksaker som är svindyr i affären. jag har varit på b.l.a barnens hus och kollat, där har jag ex. sett ett stort "parkeringshus med tillbehör" som jag tänkt att rasmus ska få när han blir större, kostar ca 600 kr och va f...n ser jag på loppisen... detta fisher price parkeringshus för 250 kr och halva priset på det, 125 kr!!!! Jag kastade mig över leksakshyllan ha ha

Jag var hur lycklig som helst! Den ska rasmus få när han fyller år!!!

Jag minns att chrisse hade något liknande när han var liten och lekte jättemycket med det, körde bilar i det o.s.v

Ibland ska man ha tur!

Imorgon blir det en tur in till stan för storhandling av mat, chrisse ska till frisör´n och lite diverse andra ärenden sen förhoppningsvis hinner jag sova nån timme innan jag ska börja jobba. Har nattjobb framför mig hela helgen.

nä nu är det dax att avrunda och hoppa i säng, godnatt allihopa och sov gott, kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards