Alla inlägg den 27 mars 2022

Av Pierre - 27 mars 2022 15:23

Hallå där.

En ny vecka är på G. Sonen är mitt uppe i ett viktigt "game", så han går inte att störa just nu 😉 låter han vara i fred och spela, för i kväll får han byta ut det till läxläsning istället. Min make är i hallen och hackar bort klinkers, inte det roligaste men... måste ju göras. Jag själv har pysslat på med lite av varje och i mellanåt assisterat min man. 

Veckan har rullat på med det vardagliga, inget nytt och spännande har hänt, den har varit rätt grå och trist med andra ord.

Jag har jobbat några nätter, varit på simmet med sonen, gjort de sedvanliga vardagssysslorna. 
Avslutade vardagarna med att fira våffeldagen 😋 mycket viktigt, ha ha 

 


 

Rasmus åkte på klubben på fredagkväll och vi hade fullt upp att plocka in alla lösa grejer på tomten. Det blåste upp till storm och det varnades både på tv n och radion om stormbyar, över vår del av landet. Sannerligen har det blåst, både fredag och delar av lördag. Trodde taket skulle blåsa bort ett tag och var ganska säker på att vi skulle bli strömlös men klarade oss, skönt. 


Ja, vad hittar man på när det är busväder ute....

Roade mig med att baka bullar, det blev både kanel och kardemumma bullar, riktigt nöjd med mig själv   .

 

   

 

Mogge roade sig med att måla väggarna i hallen. Det går sakta men säkert framåt 👍 vi ska ha en fondvägg tänkte vi, så allt blir inte målat men dithän har vi inte kommit än. Först ska golvet fixas innan vi kan färdigställa alla väggar. Jag var ju inte så inne på att bryta upp golvet, ville bara det skulle bli "Quick fix" men.... nu blir det så....och handen på hjärtat... det kommer bli bra, fast mer jobb.

På em började blåsten dra undan så vi hoppade i bubblet på kvällskvisten och hade soffhäng resten av kvällen. Vi har nämnligen börjat kolla på en serie, som vi har lite svårt att slita oss ifrån   .

 

Från ena ovädret till nästa, när vi vaknade på söndagsmorgon snöade det på tvären. 

 

 

Typiskt "aprilväder" , vi har blivit lite bortskämda med fantastiska soldagar i flera veckor så... detta var väl väntat. Våra fyrfotade familjemedlemmar var inte så sugen att gå ut iaf  

 

   

 

Gokissar   .

Perfekt väder för att fortsätta jobba på i hallen ,och vi har som sagt rivit golvet nu. Det har dammat en hel del bha.... känns som om byggdammet finns överallt i hela huset. Det får bli en "megastädning" av hela kåken när det är klart, jag försöker blunda för det just nu, men det är svårt.

 

   

 

Det svors en del över att klinkersplattorna satt som.... tusan men ..... det är ju ingen annan än herr Morgan Pierre "him self" som satte dem en gång i tiden. Tycker att han kan vända på det och klappa sig själv på axeln....

Fasen vad jag gjorde ett bra jobb när jag satte klinkers för 20 år sen   .

 

På em var vi en sväng till Peter och Carina för lite kaffe och surr. Det var ett tag sen vi träffades så det var trevligt och en välbehövlig break från hallen. 

 

Kvällen som sagt, blev div. läxläsning, både spanska, gitarrspelning, geometriformer och förberedelse inför skoldag.

 

I skrivandets stund har det hunnit blivit måndag. Mogge är ledig idag och jag går på nattpass ikväll. Vi ska strax åka in till stan och botanisera på K-bygg b.l.a vi behöver inhandla flytspackel och annat för att fortsätta vårt projekt. Som ni förstår snurrar bara hallrenovering i våra huvuden just nu   .

Ska väl lägga mig en stund när vi kommer hem sen och ladda inför en ny arbetsvecka. Roligare än så vart inte veckan som varit helt enkelt.

 

Ha de gott så länge, kram fr Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards