Alla inlägg den 20 februari 2022

Av Pierre - 20 februari 2022 15:19

Halloj

Å, vad denna vecka susade iväg. Den började väl inte något vidare, men slutade bra   . Jag fick hämta hem en krasslig son från skolan på måndag em. Hmm.... ont i halsen, små tempar. Det var ju bara att "toppsa" honom såklart eftersom typ halva skolan var sjuk i covid veckan innan, men han var negativ. Har av erfarenhet inte så stor tilltro till snabbtester men, han fick vara hemma några dagar iaf. Tror iof inte att han hade covid, hans sjukdomsbild stämde inte och Mogge och jag är frisk, vi har jobbat som vanligt i veckan.

 

Under veckan som varit, har det varit riktigt busväder och toksnöat flera dagar, bha.... vilket innebär snöskottning på schemat flera dagar. Inte det roligaste jag vet när man jobbar precis, men det är bara att spotta i nävarna när min make också jobbat.

 

 

Vi har ingen snöbrist iaf   .

 

Chrisse flaggade för att komma hem över helgen. De behövde frakta upp en del möbler och grejer både till Jennys föräldrar och oss. De har en flytt på G om 2 veckor så de har fullt upp att rensa, packa, sälja bort en del saker som inte får plats m.m 

Jenny och han har köpt en lägenhet i Solna, tror det kommer bli bra för dom, lättare med pendling till jobb m.m för båda två. Ska bli spännande att få hälsa på dem längre fram, när de kommit i ordning. Har bara sett på bilder hur lgh ser ut.

 

Rasse var tillbaka i skolan igen på fredan, pigg och frisk. Medans lilla sonen var där, dealade jag med stora sonen....  bjuder på pizzalunch i stan, om du hjälper oss att skotta tak i helgen, ha ha ha.... "matmuta" funkar alltid   Snälla Chrisse ställde upp såklart för päronen, för han har alltid gillat city-93 pizzerian   . 

 

Han har skottat tak i 2 dagar, brotak, altantaket och tak på uteboden. Han har haft lite att stå i, men har jobbat på som en iller på taket och vi har skyfflat bort från marken allt eftersom. Vi är så tacksamma gubben   . 

 

     

 

 Naturligtvis har jag jobbarhelg precis när han kommer   jag tycks alltid pricka in rätt helger suck, men vi har ändå tagit tillvara på all tid som gått. 

Fredagkvällen gick ändå bort, Rasmus skulle på "klubben", Chrisse skulle träffa gamla kompisar på byn och jag åkte och jobbade. Mogge fick egentid framför tvn och hoppa in som "klubbenchaffis" åt Rasmus.

Lördagen sov jag såklart på dagen, men klev upp tidigare   . Mogge och Chrisse hade fortsatt med takskottningen och var klara så precis när jag klev upp, så härligt. 

Vi for iväg och åkte lite skidor på byn medans det fortfarande var skönt väder. Nja... fy tusan vad jag fick slita i oplogade spår, fick fina pikar och skratt av stora sonen men... det får jag väl bjuda på. Jag tog mig ju runt iaf, svettig och rödblommig, nä tacka vet ja fina spårade spår, ha ha ha  .

 

   

 

  Hade tänkt göra lite "gomiddag" dels för att Chrisse var hemma och dels en försenad allahjärtansdagmiddag. 

Plankorna åkte fram och jag hade förberett älgfile som legat i marinad. Lite pyssel, men vart ack så mört och gott. 

 

   

 

Tackar ödmjukast för fina rosor    

 

Dessutom hade jag lovat Rasmus att vi skulle göra en "plockbricka" som efterrätt, och ta med oss ut till bubbelbadet, såklart gör jag det för boysen   .

 

   

 

 

Ett perfekt sätt att avsluta dagen med. Var inte så sugen att kliva upp därifrån, men klockan tickade iväg och hospitalet väntade.  

 Var tvungen att säga hejdå redan då till Chrisse, eftersom han skulle rulla tillbaka till Stockholm nästkommande dag medans jag ligger och sover. Alltid lika sorgligt att skiljas åt.... men vi ska försöka få till ett Stockholmbesök under våren och inspektera den nya bostaden   .

 

Söndagen har jag inte så mycket att orda om, jobbat, sovit, jobbat igen i princip. Det blir lite "pay back time" när man klivit upp tidigare dagen innan.

 

Måndag, vakar av. Vaknar till en gråmulen dag så trist när det varit strålande sol hela helgen men när man är ledig försvinner den, bhaa.... men men, tröstar mig med att jag kan ha en lugn innepysseldag istället med gott samvete. Det finns ju alltid saker att ta tag i, om man bara orkar. Tvätt som väntar, middagsfix, läxläsning med Rasse, städa kattlådor, ha ha ha listan kan göras lååång   . 

 

Nä gott folk , har inget mer för denna gång så jag avrundar här. Vi hörs nästa gång.

Ha de gott, kram från Annso 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards